چگونه رژیم غذایی کتوژنیک میل به شیرینی جات را کم می کند؟

رژیم غذایی کتوژنیک نوعی سبک غذایی است که بر روی کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی ها تاکید می کند. هدف از این رژیم نگه داشتن بدن در حالت کتو است، یعنی وضعیتی که در آن بدن از چربی ها به عنوان تامین سوخت استفاده می کند. هرچند این موضوع در افراد مختلف متفاوت است، اما در کل به معنای تامین 60 تا 75 درصد از کالری ها از چربی، 15 تا 30 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات می باشد.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

نظر متخصصان تغذیه در مورد این روش چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک

نظر متخصصان تغذیه در مورد این رژیم متفاوت است. مثلا اسکات کیتلی می گوید من با ایده ی تغییر رژیم غذایی با گذر زمان و تجدید نظر در مورد غذاها کاملا موافقم. اکنون، زمان بسیار خوبیست تا احساسات را از روی غذاها برداریم. زمانی که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب می کنید، مجبورید به حدی ریاضیات انجام دهید که کاملا احساسات را کنار خواهید گذاشت.

به علاوه، شکستن عادت های بد برای یک مدت، موجب جایگزین کردن آن با عادت های خوب می شود. هدف این نیست که تا ابد در حالت کتو باقی بمانید، بلکه هدف این است که غذاهای سالم تری مصرف کنید.

اما بت وارن معتقد است که رژیم کتو یک روش افراطی برای تغییر سبک زندگیست و راه های بهتری برای انتخاب زندگی سالم نیز وجود دارد.

اگر فکر می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست …

رژیم غذایی کتوژنیک

اگر می خواهید در عادت های غذایی خود تجدید نظر کنید، اما فکر می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، پیشنهاد کیتلی این است که به خود بگویید چرا در غذا خوردن زیاده روی می کنید و از خود بپرسید که آیا یک رژیم افراطی مثل کتو عادت های بد شما را تقویت می کند؟ در این صورت بازگشت به پرخوری و جایگزین کردن برخی از آنها با غذاهای کم انرژی مثل میوه ها، سبزیجات و پروتئین های کم چرب آسان تر است.

وارن نیز بر روی مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارد و معتقد است این به معنای افراطی گرایی نیست، بلکه تمرکز بر روی غذاهای کامل، میوه ها و سبزیجات است که از پرخوری جلوگیری می کند و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. به علاوه موجب کاهش وزن نیز می شود.

بسیاری از سلبریتی ها نیز از این روش برای کاهش وزن و کاهش ولع به شیرینی جات استفاده کرده اند که یکی از آنها کورتنی کارداشیان است. او بعد از یک بار گرفتن رژیم کتوژنیک و رها کردن آن، دوباره آن را انتخاب کرده است.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

بازگشت کورتنی کارداشیان به رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک

کورتنی در مقاله ی اخیرش در وبسایت پوش بیان کرد که دوباره به رژیم کتو بازگشته تا یک سبک زندگی سالم را رقم بزند. وی در سال 2017 به مدت 2 ماه این رژیم را گرفت. او چنین نوشته: “با تجربه به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای مقابله با ولع شیرینی جات، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن، پیروی از رژیم کتو است.

پیشنهاد برنافیت: 

او معتقد است که هیچگاه به اندازه ی این دو ماه احساس خوبی به بدن خود نداشته است. این روش برای کورتنی یک روش بسیار موثر برای کاهش وزن است. او تصمیم گرفته مصرف کربوهیدرات، غلات، حبوبات و لوبیا ها را به حداقل برساند. به علاوه سعی می کند بیشتر از سبزیجات تازه و پروتئین های کم چرب استفاده کند. کورتنی در روز 3 وعده اصلی بدون هیچ میان وعده ای مصرف می کند.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments