کاهش وزن با آب ؛ برای کاهش وزن روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟

نوشیدن آب بهترین کاریست که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید. محققان و دانشمندان بر این عقیده اند که مصرف آب به کاهش دریافت کالری، افزایش سیری و سوخت و ساز بدن کمک می کند. به همین دلیل است که مربیان ورزشی بر روی نوشیدن آب تاکید دارند. اما نوشیدن چه میزان آب به کاهش وزن کمک می کند؟ با برنافیت همراه باشید.

 

آیا کاهش وزن با آب ممکن است؟

بله، نوشیدن آب برای کاهش وزن بسیار مفید است. مطالعات نشان داده اند که آب ترموژنزیس (اثر گرمازایی) را در بدن افزایش می دهد. افزایش ترموژنزیس به معنای افزایش سوخت و ساز در بدن می باشد.

یک مطالعه کره ای نشان می دهد که مصرف آب پیش از وعده های غذایی از مصرف بیش از حد غذا جلوگیری می کند. مطالعه ی دیگری در آمریکا نشان داد که نوشیدن آب پیش از غذا موجب 2 کیلو یا 44 درصد کاهش وزن بیشتر در طول 12 ماه می شود.

آب به افزایش لیپولیز یا شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند که پس از آن به عنوان منبع سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. جایگزین کردن نوشیدنی های رژیمی با آب BMI بدن را به شدت کاهش، سوخت و ساز کربوهیدرات را افزایش و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

در آخر، آب به خارج شدن سموم و کاهش التهاب در بدن کمک می کند.

نکته اصلی: نوشیدن آب با کاهش مصرف کالری، افزایش سیری، بهبود متابولیسم، حساسیت به انسولین، کاهش BMI و افزایش سرعت شکستن چربی ها به کاهش وزن کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت:

کاهش وزن با آب

 

آیا نوشیدن آب به کالری سوزی کمک می کند؟

نوشیدن آب موجب افزایش ترموژنزیس و افزایش مصرف کالری می شود. با این حال، نوشیدن آب باید با یک رژیم کم کالری و ورزش همراه باشد.

 

آیا نوشیدن آب بر روی اشتها تاثیر می گذارد؟

بله. نوشیدن آب اشتها را کم و احساس سیری را افزایش می دهد. اغلب اوقات ما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم و به جای نوشیدن آب به سراغ غذاهای پر کالری می رویم. بنابراین بهتر است همیشه 20 تا 30 دقیقه پیش یا پس از غذا آب بنوشیم.

روزانه باید چقدر آب بنوشیم تا کالری سوزی، شکستن چربی ها، احساس سیری و حساسیت به انسولین در بدن افزایش یابد؟ جواب این سوال را در بخش بعد خواهید یافت.

پیشنهاد برنافیت:

کاهش وزن با آب

 

برای کاهش وزن، روزانه چقدر آب باید بنوشیم؟

میزان مصرف آب برای زنانی که ورزش نمی کنند، 2200 میلی لیتر و برای مردانی که ورزش نمی کنند، 3000 میلی لیتر است. اما اگر به طور منظم ورزش می کنید، میزان مصرف آب باید از این مقدار بیشتر باشد. در حین ورزش 900 میلی لیتر و یا هر 15 تا 20 دقیقه 150 تا 300 میلی لیتر آب بنوشید.

البته باید آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید را نیز در نظر داشته باشید. افرادی که در مناطق خشک و مرطوب زندگی می کنند، به دلیل تعرق آب بیشتری از دست می دهند. این بدان معناست که اگر زیاد عرق می کنید، هر 15 تا 20 دقیقه باید 150 تا 200 میلی لیتر آب بنوشید.

بنابراین، به طور متوسط زنان باید 4 تا 5 لیتر و مردان باید 6 تا 7 لیتر آب برای کاهش وزن بنوشند. البته در نظر داشته باشید که آب تنها فاکتور کاهش وزن نیست. هیدراته نگه داشتن سلول ها نیز برای افزایش سم زدایی و پروسه کاهش وزن بسیار اهمیت دارد.

اگر تعادل مواد معدنی در بدن شما برقرار نباشد، بدن شما آب بیشتری از دست می دهد. بنابراین، میزان ایده آل 500 میلی لیتر آب در روز است.

الکترولیت های کافی برای سم زدایی سلول ها، از جمله کاهش وزن مورد نیاز هستند. هرچند برای سم زدایی بدن یک رژیم ورزشی گسترده باید وجود داشته باشد، اما مصرف غذاهای سرشار از مواد معدنی در طول روز می تواند برای شما کفایت کند.

شما می توانید غذاهای سرشار از آب و مواد معدنی زیر را در برنامه روزانه خود بگنجانید:

  • کرفس
  • هندوانه
  • خیار
  • کیوی
  • فلفل دلمه ای
  • مرکبات
  • هویج
  • آناناس
  • کاهو
  • ترب

توجه داشته باشید که اگر میزان فعالیت ورزشی شما زیاد است، بهتر است در مورد افزایش دوز الکترولیت ها با یک متخصص تغذیه یا متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

حالا بگذارید در مورد فواید نوشیدن آب کمی صحبت کنیم:

 

فواید نوشیدن آب کافی

  • از بیماری های غیر مسری جلوگیری می کند.
  • سموم را در بدن کاهش می دهد.
  • استرس را کاهش می دهد.
  • عملکرد مغز و خلق و خو را بهبود می دهد.
  • به سلامت پوست کمک می کند.
  • آب به همراه مصرف فیبرهای رژیمی به بهبود حرکات روده کمک می کند.

نکته: مصرف آب موجب خارج شدن سموم از بدن، حفظ سلول ها و بهبود عملکرد مغز می شود.

 

نتیجه گیری

آب نقش مهمی در تحریک کاهش وزن دارد. آب، نقش مهم ترین کاتالیست در سوزاندن چربی و کالری را داراست که موجب افزایش متابولیسم و فعال نگه داشتن بدن شما می شود.

اگر نوشیدن آب را فراموش می کنید، برای خود یک زمان سنج بگذارید تا آن را به شما یادآوری کند. این کار موجب می شود تا تفاوت چشمگیری در وضعیت بدن و پوست خود احساس کنید.

اگر می خواهید از فواید بی نظیر آب بهره مند شوید، نوشیدن آن را به سبک زندگی خود تبدیل کنید.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments