چند تمرین ورزشی موثر برای کاهش وزن

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] اگر می خواهید لاغر شوید، تمرین ورزشی شما باید در کمترین زمان ممکن، دارای بیشترین تاثیر باشد. تمرین های اینتروال در میان حرکات کاردیو و تمرین های پوش آپ، کرانچ، لانج، اسکوات و دیپ معکوس در میان حرکات قدرتی از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام محسوب می شوند. [/iconbox]

وقتی چندین بار در هفته ورزش می کنید تا به تناسب اندام و وزن دلخواه خود برسید، نیاز به برنامه ای دارید که در حداقل زمان ممکن، حداکثر نتایج را در بر داشته باشد. کارشناسان ورزشی بیشماری بر روی این موضوع کار کرده اند و سال ها تحقیقات آنها نشان داده است که چند تمرین ورزشی زیر برای به دست آوردن این نتیجه فوق العاده است.

حرکات کاردیو

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

طبق مطالعات، حرکات اینتروال می تواند متابولیسم شما را تا 24 ساعت پس از ورزش افزایش دهد. برای این کار تنها کافیست یک دوره ی کوتاه تمرین با شدت را به تمرین ورزشی (شنا، پیاده روی، دو و دوچرخه ثابت) خود بیافزایید. این افزایش شدت، متابولیسم شما را در طول ورزش بالاتر می برد و ساعت ها طول می کشد تا پایین بیاید. مثلا، اگر می خواهید به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید، در میان این 30 دقیقه هر 5 دقیقه یک بار به مدت 30 ثانیه بدوید. وقتی پیشرفت کردید، می توانید اینتروال ها را به چند دقیقه افزایش و میزان پیاده روی را کاهش دهید.

حرکات قدرتی

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

هر چند، قلب و دیگر اعضای بدن شما همواره به سوخت نیاز دارند، اما شما برای تامین نیازهای متابولیک آن کار زیادی نمی توانید انجام دهید. با این وجود، ماهیچه های شما (که به غذا نیاز دارند) نیز در حال تغییر هستند. وقتی این ماهیچه ها بزرگ تر شوند، به کالری بیشتری در طول روز و شب نیاز دارند. این چند تمرین ورزشی که در ادمه ی مقاله معرفی شده اند، تمام ماهیچه های موجود در بدن شما را به کار می گیرند. شما باید بتوانید تمام این روتین را در کمتر از 30 دقیقه انجام دهید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید تا ببینید چگونه ماهیچه های شما کالری می سوزانند.

پوش آپ

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

این حرکت ورزشی قدرتی تقریبا یکی از ورزش های سنتی محسوب می شود. این ورزش، اگر به درستی انجام شود، قفسه ی سینه، شانه ها، بازوها و حتی شکم شما را درگیر می کند.

کرانچ

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

این حرکت ورزشی برای تون دادن و عضلانی کردن ماهیچه های شکم فوق العاده است.

کرل

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

این حرکت خوش فرم کننده ی عضلات دو سر، به بازوهای شما قدرت می دهد، به گونه ای که هر کاری را به آسانی می توانید انجام دهید.

اسکوات

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

ران ها و باسن خود را با این تمرین ورزشی پایین تنه خوش فرم تر کنید.

دیپ معکوس

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

این حرکت ورزشی برای عضلات سه سر شما بسیار مفید هستند. این حرکت برای خوش فرم کردن باسن نیز مناسب است.

لانج

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

با این حرکت اساسی، ماهیچه های پای خود را خوش فرم کنید. اگر دچار مشکلات زانو هستید، انواع دیگر آن را که بر روی زانو فشار نمی آورند، انجام دهید.

رُو

حرکت ورزشی- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

آخرین تمرین، تمرین ورزشی رُو می باشد. این ورزش به کمر و شانه های شما قدرت می دهد تا به آن چیزی که می خواهید دست پیدا کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments