تمرین با کش پیلاتس؛ بهترین ورزش‌ها با کش پیلاتس چیست؟

در بین ورزش‌هایی که برای سلامتی و کاهش وزن و تناسب اندام انتخاب کرده‌اید، احتمالا تمرینات پیلاتس با کش هم یکی از گزینه‌های شما بوده است. ورزش‌های مختلف نیاز به ابزار گوناگون دارند، ولی پیلاتس یکی از ورزش‌هایی است که آن را تنها با یک کش می‌توانید انجام دهید. البته این کش با کشی که در ذهن شماست فرق زیادی دارد. در ادامه مقاله در مورد تمرینات پیلاتس با کش مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با برنافیت دکتر کرمانی همراه باشید.

تمرین با کش پیلاتس - برنافیت دکتر کرمانی

حرکات ورزشی با کش پیلاتس

در ابتدا در مورد کش پیلاتس باید اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. کش پیلاتس نواری بلند و رنگی و از جنس لاتکس می‌باشد. ظاهر کش پیلاتس بسیار ساده است ولی در عین حال کاربرد بالایی را در فعالیت‌های ورزشی پیلاتس دارد و همچنین این وسیله ورزشی مشهور کاملاً مقرون به صرفه است.

شاید باور نکنید که انجام حرکات پیلاتس با کش ها اثر همان وزنه زدن در ورزش های قدرتی و سنگین را برایتان به ارمغان می‌آورند. معمولاً هر رنگ این کش‌ها نشان دهنده ضخامت خاصی از آنها است. طول این کش‌ها بین ۱.۲ تا ۲ متر می‌باشد و ضخامت آنها با هم متفاوت است.

انواع کش پیلاتس

کش‌های پیلاتس انواع مختلفی دارند که دارای قابلیت های گوناگون هستند انواع کفش‌های پیلاتس شامل سه دسته هستند:

۱-حلقه‌ای: کش‌های های حلقه‌ای پیلاتس بیشتر برای پرورش عضلات نیم تنه پایین مناسب است. طول این کش‌های حلقه‌ای بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر متغیر است.
۲- نواری: به کشهای نواری کشهای بارفیکسی هم گفته می‌شود که با استفاده از این کشهای نواری می توان انواع حرکات استقامتی و کششی و قدرتی را انجام داد.
۳- دسته دار: بعضی از کش‌های پیلاتس دسته دار هستند. این نوع کش‌ها هم برای حرکات کششی کششی و هم استقامتی مناسب هستند.

کش‌های دسته دار را برای تقویت اندام‌ها و عضله های مختلف بدن استفاده می‌کنند. البته این را به خاطر داشته باشید که یک چیز در همه انواع کش‌ها مشترک است و آن این است که همه کش‌های پیلاتس از پلاستیک ارتجاعی تهیه شده و قابلیت تحمل فشار بسیار بالایی را دارند.

مزایای حرکات تمرینات پیلاتس

تمرینات ورزشی پیلاتس با کش فواید متعددی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- هزینه پایین: این ورزش یک فعالیت بدنی مقرون به صرفه است و هزینه چندانی ندارد. البته در پیلاتس می‌توانید از تجهیزات دیگری مثل جنبه‌های مختلف مثل حلقه یا رینگ، وزنه‌های شنی و توپ پیلاتس هم استفاده کنید.

۲- حمل و نقل آسان تجهیزات: کش پیلاتس را به راحتی می‌توانید به هر جایی که قصد ورزش دارید مثل باشگاه‌ها یا فضای باز حمل و نقل کنید.حتی در مسافرت هم می‌توانید حرکات استقامتی و قدرتی خود با کش پیلاتس را ادامه دهید.

۳- فشار مفید روی عضلات: در فعالیت پیلاتس با کش عضلات تحت فشار مفید قرار می‌گیرند و به جای اینکه با وزنه عضلات خود را به کار بگیرید می‌توانید با کش پیلاتس به این هدف خود دست پیدا کنید.

تمرین با کش پیلاتس - برنافیت دکتر کرمانی

۴- ایجاد تمرینات ترکیبی: شما با ورزش پیلاتس با کش می‌تواند در یک زمان عضلات مختلف بدن خود را درگیر کرده و با این کار کالری سوزی و هماهنگی عضلات را افزایش دهید.

۶- تمرین قدرتی: در حرکات پیلاتس با کش شما توانید تمرینات قدرتی را به راحتی انجام دهید. این تمرینات قدرتی به طور تخصصی روی عضلات شما فعالیت می‌کنند. این ورزش اثرات مفیدی روی سلامت عمومی بدن دارد:

  • از جمله قدرت ذهن و تفکر را بالا برده و باعث دور شدن افکار منفی در افراد می شود.
  • باعث افزایش انعطاف پذیری بدن شده و موجب می‌شود تا اندام های بدن کشیده شود.
  • ورزش پیلاتس باعث می‌شود که شکم صاف و کمر باریک تری داشته باشید.
  • بدن را تقویت کرده و باعث اصلاح حالت های نادرست بدن موقع نشستن یا ایستادن می‌شود.
  • استرس و اضطراب را از افراد دور کرده و باعث آرام شدن روحیه افراد شده خستگی و فشار را از روی بدن بر می‌دارند.
  • تمرینات پیلاتس همچنین باعث تقویت عملکرد مغز شده و سطح هوشیاری فرد را افزایش می‌دهند.

روش صحیح انجام حرکات پیلاتس

حرکات پیلاتس همراه با تمرکز بر روی عضلات بدن انجام می‌شوند که در حین انجام این حرکات وزن نیز کمک زیادی به انجام صحیح ورزش می‌کند.
اگر به تازگی می‌خواهید حرکات پیلاتس را شروع کنید ابتدا باید بر روی حرکات پایه کار کنید و بعد از اینکه مهارت لازم را کسب کردید از تمرینات پیشرفته تر استفاده کنید. هنگام انجام حرکات پیلاتس پیشنهاد می‌کنیم اگر دارای مشکلات زیر هستید از انجام این حرکات صرف نظر کنید.

  • خطر به وجود آمدن لخته خون
  • پوکی استخوان شدید
  • پارگی دیسک کمر
  • مشکل فتق
  • فشار خون متغیر

حرکات مختلفی در تمرینات پیلاتس وجود دارند که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم، مثل حرکت ۱۰۰, غلت زدن، چرخش ران، پل زدن و بالا کشیدن پا، بالا کشیدن پا با حرکت باله، حرکت دورانی با یک پا، حرکت کشش تک پا، حرکت متقاطع و اره پیلاتس و غیره برای انجام صحیح حرکات پیلاتس بهترین ابزارها برای شما تمرکز و پشتکار و وزن بدنتان می‌باشد.

تاثیر پیلاتس بر هر قسمت بدن

حرکات پیلاتس معمولاً عضلات مرکزی و عمقی بدن شما را درگیر می‌کند. این حرکات اثر بسیار خوبی روی تقویت شکم و پهلوها دارند. پیلاتس همچنین عضلات کمر را تقویت کرده و شما را از کمردرد در آینده نجات می‌دهد.

ورزش پیلاتس معمولاً باعث عضله سازی شده و با بالا رفتن سوخت و ساز بدن تا حدودی به کالری سوزی کمک کرده و آثار فراوانی روی فرم گرفتن بدن دارند. پیلاتس همچنین عضلات پشت بازو میان تنه و شکم را درگیر و تقویت می‌کند.

تمرین با کش پیلاتس - برنافیت دکتر کرمانی

میزان کالری سوزی پیلاتس

پیلاتس ورزشی است که میزان کالری سوزی پایینی دارد و بیشتر برای حجم دهی و ساخت عضله و بهبود وضعیت بدن انجام می شود و به تثبیت وزن نیز کمک می‌کند.

پیلاتس به اندازه ورزش‌هایی مثل دو یا شنا در لاغری تاثیر ندارد ولی برای تغییر و تثبیت سبک زندگی سالم موثر و کاربردی است. مقدار کالری سوزی با ورزش پیلاتس به سختی و شدت آن بستگی دارد.

مثلاً برای شخصی به وزن حدود ۶۵ تا ۶۸ کیلوگرم یک فعالیت ۵۰ دقیقه پیلاتس حدود ۱۷۰ کالری می سوزاند و اگر این ورزش به صورت حرفه‌ای انجام شود تا ۲۵۰ کالری نیز می‌تواند بسوزاند.

تمرینات پیلاتس به طور کلی برای سلامتی عمومی بدن مفید هستند ولی اثر کالری سوزی آنها نسبت به ورزش های هوازی کمتر است. ورزش پیلاتس برای کاهش وزن،کاهش bmi، شاخص توده بدنی و کاهش سایز میان تنه بر آنها تأثیر دارد. برای اینکه نیم کیلو از وزن خود را از دست بدهد باید حدود ۳۵۰۰ کالری بسوزانید.

این ورزش را می‌توانید در کنار ورزش های دیگر مثل دویدن و دوچرخه‌سواری انجام دهید تا به هدف خود در کاهش وزن برسید و از همه مهمتر این را به خاطر داشته باشید که حتماً در کنار این ورزش ها باید از یک رژیم غذایی سالم و اصولی که شامل همه دسته مواد غذایی می‌باشند بهره ببرید.

معایب تمرین با کش پیلاتس چیست؟

از جمله معایب دیگر این ورزش به موارد زیر می توان اشاره کرد:

۱- افتادن رباط ها روی یکدیگر

۲-کشیدگی عضلات

۳- آسیب دیدگی مفاصل

۴- پارگی تاندون ها

۵- اسپاسم ماهیچه ها

البته این مضرات در افراد از لحاظ سن، جنس و نوع فیزیک بدنی متفاوت است و ممکن است همه‌ی افرادی که پیلاتس کار می‌کنند، این مشکلات را تجربه نکنند. در این مقاله با ورزش پیلاتس، تمرین با کش پیلاتس، معایب و فواید آن آشنا شدید، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این نوشته برای ما کامنت کنید.

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت،متشکل از چندین متخصص تغذیه و روانشناسه که به صورت ویژه خدمات رژیم گروهی رو با پشتیبانی اختصاصی ارائه میده.

هدف مجموعه برنافیت، قرارگرفتن افرادی با شرایط شبیه به هم در یک گروه و ایجاد تعامل مابین یکدیگر برای افزایش اراده و کسب نتایج بهتره :)

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]