با شنا مثل کوره چربی بسوزانید

وقتی صحبت از ورزش هایی برای کاهش وزن می شود به ندرت به فکر ورزش شنا خواهید افتاد. بالعکس، این ورزش برای عضلانی کردن اندام ها و چربی سوزی فوق العاده مفید است. شما با دست ها و پاها روی آب شناور می شوید و با استفاده از ماهیچه های پشت تعادل خود را حفظ می کنید. علاوه بر آن اگر از ورزش های هوازی دیگری چون کاردیو، پیاده روی و دو خسته شده اید، می توانید این ورزش را جایگزین آنها کنید.

چگونه شنا به کاهش وزن کمک می کند؟

شنا- کاهش وزن- برنافیت

درست همانند تمام ورزش های هوازی، شنا نیز کالری می سوزاند و موجب کاهش وزن می شود. اما برخلاف پیاده روی و ورزش های دیگر، حرکت در آب مقاومت ایجاد می کند و موجب می شود بیشتر از ماهیچه ها استفاده کنید. به همین دلیل علاوه بر کاهش وزن به ماهیچه سازی نیز کمک می کند. مثلا کرال سینه و پروانه به تقویت شانه ها، بازوها و قفسه ی سینه کمک می کند و کرال پشت به تقویت کمر، شکم و عضلات چهار سر.

علاوه بر آن خود ماهیچه سازی به کالری سوزی بیشتر کمک می کند. تنها 30 دقیقه کرال سینه 367 کالری می سوزاند، در حالیکه 30 دقیقه پیاده روی سریع تنها 100 کالری می سوزاند. طبق مطالعات، زنان مسنی که هفته ای 3 بار به مدت 60 دقیقه شنا کردند، توانستند در مدت 12 هفته کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کنند.

آیا شنا به کاهش چربی های شکمی نیز کمک می کند؟

شنا- لاغری شکم- برنافیت

به یاد داشته باشید که هر ورزشی که به کاهش وزن می انجامد، به لاغری شکم نیز کمک می کند. برخی از انواع حرکت های شنا مثل فلاتر کیکز و پروانه به ویژه بر روی عضلات میان تنه و شکم تاثیر می گذارند. طبق مطالعات زنانی که 3 بار در هفته ورزش می کنند، کاهش چربی های شکمی بیشتری را نسبت به دیگران تجربه خواهند کرد.

از دیگر مزایای ورزش های آبی این است که کم شدت هستند، به همین دلیل فشاری بر روی زانو، ران و پاها وارد نمی کنند.

چقدر باید شنا کنید تا وزن شما کاهش یابد؟

این موضوع به شدت ورزش شما بستگی دارد. شنای پر قدرت به مدت 1 ساعت 800 کالری می سوزاند. انجام این کار به مدت 4 هفته موجب کاهش 1.5 تا 2 کیلوگرم وزن می شود. البته این موضوع در مورد افراد متفاوت فرق می کند و کاهش وزن ممکن است در آنها کمتر یا بیشتر باشد، حتی اگر میزان ورزش و شدت آن یکسان باشد.

چگونه حداکثر بهره را از ورزش خود ببریم؟

شنا کردن به عنوان ورزش در ابتدا ممکن است ترس آور باشد، اما انجام آن کار سختی نیست. نکات زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • با یک ضربه ساده آغاز کنید: کرال سینه تقریبا از آسان ترین حرکات شناست. به همین دلیل برای افراد تازه کار بسیار مناسب است. همین که به آنها مسلط شدید، می توانید حرکات چالش برانگیزتری چون کرال پشت و پروانه انجام دهید.
  • سرعت خود را افزایش دهید: حرکات اینتروال روش خوبی برای افزایش شدت، سرعت و کالری سوزی است.
  • تنفس خود را کنترل کنید: یک تکنیک تنفس اشتباه شما را بیشتر خسته می کند. بسیاری از افراد برای نفس کشیدن سر خود را تا ارتفاع زیادی از آب بیرون می آورند و همین موضوع موجب اختلال در جریان ضربه ها می شود. سعی کنید هنگام نفس گرفتن تا حدی سر خود را بالا بیاورید که به سرعت بتوانید به وضعیت قبلتان بازگردید.
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments