10 دقیقه ورزش برای آب کردن پهلو به همراه خوراکی‌های موثر

آب کردن پهلو یکی از بزرگترین معضلاتیست که بسیاری از زنان با آن درگیرند. پهلوها نه تنها تناسب اندام را بر هم می‌زد، بلکه بخشی از بدن است که به سختی می‌توان از شر آن خلاص شد. از آنجا که پهلوها در ادامه‌ی ناحیه‌ی شکمی قرار دارند، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با ورزش های شکم می‌توان آنها را از بین برد، اما اینگونه نیست. برای رهایی از آنها ورزش های خاصی را باید انجام داد و خوراکی های مفیدی میل کرد.در ادامه با برنافیت دکتر کرمانی همراه باشید تا بهترین راهکارهای آب کردن پهلو را به شما معرفی کنیم.

چربی های شکم و پهلو

 

حتما شنیده اید که از بین بردن چربی های موضعی با استفاده از ورزش تنها یک افسانه است. کاملا درست است، اما شما می‌توانید این دسته از ماهیچه ها را با ورزش، عضلانی تر کنید و با رژیم و حرکات هوازی آنها را آب کنید. می‌توان گفت تنها زمانی آب کردن پهلو با تمرین های کرانچ (دراز و نشست) ممکن است که چربی ها را با تغذیه ی سالم از بین ببرید. قند خون تثبیت شده از تولید انسولین زیاد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود بعد از غذا، هوس میان وعده های شیرین تا پایان روز نکنید.

همه‌ی خانم ها و آقایان به دنبال راهی برای آب کردن پهلو و شکم خود هستند، اینکه دو سمت پهلو چربی های اضافه داشته باشد چندان زیبا نیست، آب کردن پهلو کار دشواری است ولی غیر ممکن هم نیست. برای آب کردن پهلو های خود باید یک اراده قوی داشته باشید و با مصرف مواد غذایی مناسب و ورزش به صورت منظم می‌توانید امیدوار باشید که زودتر به نتیجه برسید. پس از همین امروز شروع کنید تا به وزن ایده‌آل خودتان برسید.

اولین قدم برای آب کردن پهلو

 

آب کردن پهلو با 13 خوراکی چربی سوز:

خوراکی که دارای فیبر و آب زیادی باشد، باعث سیری طولانی مدت می‌شود. خاصیت چربی سوزی در خوراکی هایی مثل: فلفل و دارچین است و سرعت سوخت وساز شما را بالا می‌برد.

 

1. عدس

دانه های غذایی بسیار مغذی مانند نخود فرنگی، لوبیا سفید و نخود دارای پروتئین و فیبر هستند و احساس سیر بودن را افزایش می‌دهد. به سالاد خود مقداری عدس اضافه کنید و یا به جای غلات کامل می‌توانید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید. برای یک وعده پروتئین بدون چربی می‌توانید عدس را به همراه سبزیجات میل کنید. یکی از حبوبات های پرطرفدار عدس است که شامل پروتئین، کالری و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند آهن را تامین می‌کند.

میزان کالری عدس

کالری عدس هر 100 گرم: عدس خام 353 کالری

کالری عدس هر 100 گرم عدس پخته 116 کالری

 

مصرف عدس برای آب کردن پهلو

 

میدونی استپ وزنی چیه؟

دلایل استپ ورن به همراه روش های جلوگیری از استپ وزنی رو بخونید

 

2. آووکادو

آووکادو یکی از خوراکی های مخصوص، برای آب کردن پهلو است که دارای 2 گرم فیبرو 4 گرم چربی تک غیر اشباع است که بسیار برای قلب مفید می‌باشد و به شما کمک می‌کند وزن خودتان را کاهش دهید.

طبق آزمایشات انجام شده افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کنند، دور کمر کمتری نسبت به افرادی که آووکادو مصرف نمی‌کنند دارند. این نشان می‌دهد مصرف روزانه آووکادو به آب کردن پهلو و شکم کمک می‌کند.

مصرف آووکادو علاوه بر آب کردن پهلو، برای روده شما نیز مفید است. چربی سالم مثل آووکادو برای روده انسان نیز ضروری است و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. مصرف این میوه آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می‌دهد.

میزان کالری آووکادو

کالری آووکادو  هر 100 گرم 160 کالری

 

3. شکلات تلخ

تمامی شکلات ها ممنوع نیست و هر شکلاتی که 65 درصد به بالا کاکائو باشد خیلی خوب است. همانطور که آووکادو حاوی اسیدهای چرب تک اشباع است، شکلات تلخ نیز دارای اسید های چرب تک اشباع است که به سوخت و ساز کمک می‌کند. کسانی که شکلات تلخ مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که شکلات در روز مصرف نمی‌کنند، شاخص توده بدنی کمتری دارند.

میزان کالری شکلات تلخ

کالری شکلات تلخ هر 100 گرم 546 کالری

 

مصرف شکلات تلخ برای آب کردن پهلو

 

4. دمنوش بابونه و نعنا

حتما یه شام سنگین خوردید که احساس پر بودن کرده باشید؟ کافیست با دم کردن یک فنجان دمنوش نعنا یا بابونه به بهبود وضعیت معده خود کمک کنید. دمنوش نعنا و بابونه عضلات گوارش شما را تسکین می‌دهد و هضم غذا را آسان می‌کند و گاز معده شما را از بین می‌برد.

میزان کالری بابونه

کالری بابونه هر 100 گرم 1 کالری

کالری نعنا هر 100 گرم 44 کالری

 

پیشنهاد برنافیت دکتر کرمانی:

روش های تثبیت وزن بعد ار رژیم چیست؟

 

5. تخم مرغ

در گذشته گفته می‌شد زرده ی تخم مرغ برای قلب مضر دارد. نباید هر روز تخم مرغ میل کنید، اما تخم مرغ سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه و چربی های مفید برای قلب است و متابولیسم تحریک می‌شود وباعث افزایش زیاد بدن می‌شود. سعی کنید تخم مرغ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا زودترخوش اندام شوید.

میزان کالری تخم مرغ

کالری تخم مرغ متوسط 44 گرم 63 کالری

کالری تخم مرغ معمولی 44 گرم 72 کالری

کالری تخم مرغ بزرگ 44 گرم 80 کالری

کالری تخم مرغ درشت 44 گرم 90 کالری

 

میخوای بدونی علت کاهش وزن ناگهانی چی میتونه باشه؟

 

مصرف تخم مرغ برای آب کردن پهلو

 

6. روغن نارگیل

طبق تحقیقات انجام شده بین روغن نارگیل و سرعت گرفتن سوخت و ساز بدن افراد یک ارتباطی وجود دارد، که باعث می‌شود به آب كردن پهلو كمک بيشتری کند. خوردن روغن نارگیل برای سلامت قلب بسیار مفید است.

میزان کالری روغن نارگیل

کالری روغن نارگیل هر 100 گرم 829 کالری

 

7. سیب

سیب سرشار از فیبر و پکتین است که به یک میان وعده معروف شناخته شده است که باعث می‌شود معده شما را به مدت بیشتری سیر نگه دارد. با این حال شما دیگه ریزه خواری یا پرخوری نمی‌کنید.

غذاهای سالم و گوشت بدون چربی مصرف کنید. مصرف غذاهای سالم و با کیفیت بهترین روش برای از بین بردن چربی ها از جمله چربی های ناحیه ی پهلوست.

میزان کالری سیب

کالری سیب یک عدد سیب متوسط ۹۵ کالری

 

مصرف سیب برای آب کردن پهلو

برای لاغری سریع حتما بخونید :

کویتیشن چیست؟

 

8. بادام

بادام حاوی اسید چرب تک اشباع است که باعث می‌شود به آب کردن پهلو کمک کند و چربی شکم را بسوزاند. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که در رژیم غذایی کم کالری یک وعده بادام مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که تنقلات با کربوهیدارت بالا مصرف می‌کنند، در آب کردن پهلو موفق ترند و باعث کاهش وزن می‌شود.

میزان کالری بادام

کالری یک عدد بادام خام برابر با ۷ کالری

 

9. چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان است و برای افزایش انرژی، مبارزه با ورم و چربی سوزی بسیار مفید است و قطعا به آب کردن پهلو شما کمک می‌کند. اگر شما روزانه 5 فنجان چای سبز میل کنید، باعث می‌شود 2 برابر بیش تر از قبل وزن خود را کاهش دهید. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که روزانه چای سبز مصرف می‌کنند وزن کمتری نسبت به افرادی که مصرف نمی‌کنند دارند.

میزان چای سبز

کالری چای سبز بدون هیچ افزودنی 0 کالری

 

مصرف چای سبز برای آب کردن پهلو

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد رژیم های لاغری دکتر کرمانی

 

10. خیار

خیار حاوی 96 درصد آب و آنتی اکسیدان فلاونوئید کوئرستین است، که پیشگیری از ورم می‌کند و به آب کردن پهلو کمک می‌کند. سعی کنید روزانه در سالاد های خود خیار را مصرف کنید.

میزان کالری خیار

کالری خیار  هر 100 گرم 15 کالری

 

11. موز

گاهی وقتها عصر هوس تنقلات می‌کنی؟ موز بهترین انتخاب است. موز دارای نشاسته مقاوم و پتاسیم است. خوردن موز باعث می‌شود مدت طولانی تری سیر باشید. نشاسته های مقاوم، کبد شما را تشویق می‌کنند و این باعث می‌شود سوخت و ساز تقویت شود و به آب کردن پهلو کمک کند.

میزان کالری موز

کالری موز هر 100 گرم 70 کالری

 

مصرف موز برای آب کردن پهلو

 

برای مشاهده و دریافت رژیم غذایی رایگان کلیک کنید :

دریافت رژیم لاغری رایگان 

 

12. روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن بسیار سبک و کم کالری است که مصرف آن برای کاهش وزن و سلامتی بسیار مفید است. کلسترول بد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کلسترول خوب می‌شود.

میزان کالری روغن زیتون

کالری روغن زیتون هر 100 گرم  844 کالری

 

13. کاهو

کاهو دارای آب و فیبر فراوانی است و مصرف کاهو باعث پر شدن معده می‌شود و فرد احساس سیری می‌کند. با این وضعیت دیگه سراغ تنقلات نمی‌روید و در نتیجه وزن کمتری دارید و به آب کردن پهلو کمک می‎کنید.

میزان کالری کاهو

کالری کاهو هر 100 گرم 15 کالری

 

دومین قدم برای آب کردن پهلو

 

آب کردن پهلو با 4 حرکت ورزشی فوق العاده:

هر یک روز درمیان ورزش کاردیو انجام دهید. اگر احساس می کنید این میزان ورزش برای شما کم است، آن را به 6 جلسه در هفته برسانید. طبق یک مطالعه نشان داده شد افرادی که در مدت 8 ماه 6 روز در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی می کردند، به ندرت دچار چربی های شکمی و پهلو می شوند.

 

ورزش کاردیو برای آب کردن پهلو

 

سومین قدم برای آب کردن پهلو

ورزش 10 دقیقه ای زیر را انجام دهید. این ورزش برای آب کردن پهلو و دیگر نواحی شکم فوق العاده است.

 

حتما بخوانید :

علائم کبد چرب به همراه راه های درمان کبد چرب ؟!!!

 

ورزش 10 دقیقه ای مخصوص آب کردن پهلو

حرکات زیر را در سه ست انجام و به سرعت از ورزشی به ورزش دیگر تغییر وضعیت دهید. این روتین را 3 مرتبه در هفته انجام دهید.

 

1. حرکت هیزم شکن (20 مرتبه برای هر طرف) مخصوص آب کردن پهلو

  • بایستید و پاها را به اندازه ی عرض لگن باز کنید.
  • وزن بدن را روی پای چپ بیاندازید و یک دمبل را بردارید.
  • دمبل را با هر دو دست بگیرید و تا بالای شانه ی چپ ببرید.
  • سپس بچرخید و به سمت ران راست حرکتی شبیه به هیزم شکن را اجرا کنید.
  • اجازه دهید هنگام چرخش، پا و زانوی شما محور قرار بگیرد.
  • حالا دمبل را تا بالای شانه چپ دوباره بالا بیاورید.
  • این حرکت را 20 مرتبه تکرار کنید.
  • حالا روی پهلوی راست این حرکت را انجام دهید.

 

پیشنهاد برنافیت دکتر کرمانی:

خوراکی های لاغر کننده چیست؟

 

حرکت هیزم شکن مخصوص آب کردن پهلو

 

2. حرکت چرخش سوئیسی مخصوص آب کردن پهلو

  • روی باسن بنشینید، زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین بگذارید.
  • بالا تنه ی شما باید با زاویه ی 45 درجه به سمت عقب خم باشد.
  • با هر دو دست یک دمبل را نگه دارید.
  • پاها را از روی زمین بلند کنید و در ناحیه ی مچ روی هم بندازید.
  • تعادل خود را روی باسن حفظ کنید.
  • از همین وضعیت، بالا تنه را به راست بچرخانید و دمبل را در کنار بدن روی زمین قرار دهید.
  • حالا به چپ بچرخید و دمبل را در سمت چپ بدن روی زمین قرار دهید.
  • این حرکت را چندین مرتبه در حالیکه پاها و بالا تنه ی شما از زمین جدا شده تکرار کنید.

 

دوست داری بدونی گیاهخواری چه خوبیایی داره؟

رژیم گیاهخواری رایگان به همراه دستور پخت انواع غذاهای رژیمی

 

حرکت چرخش سوئیسی برای آب کردن پهلو و شکم

 

3. پلنک از بغل همراه با لیفت باسن مخصوص آب کردن پهلو

  • در وضعیت پلنک از بغل بنشینید.
  • روی آرنج تکیه کنید و باسن و پاها را روی زمین بگذارید.
  • شکم را درگیر کنید و بدن را در یک خط صاف نگه دارید.
  • قسمت پایین بدن را از روی زمین بلند کنید و در وضعیت پلنک صاف قرار دهید.
  • پاها را پایین بیاورید و به همین منوال ادامه دهید.
  • 15 مرتبه برای سمت راست و 15 مرتبه برای سمت چپ، این حرکت را انجام دهید.

 

 

حرکت پلنک از بغل همراه با لیفت باسن برای آب کردن پهلو

اموزش آشپپزی سوپ رژیمی :

دستور پخت سوپ های رژیمی چیست؟

4. کرانچ دوچرخه مخصوص آب کردن پهلو

  • به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و دست ها را در پشت گردن بگذارید.
  • دست ها را در هم قفل نکنید.
  • شکم را درگیر کنید و شانه ها و کمر را از روی زمین بلند کنید.
  • در همین حال، آرنج راست را به زانوی چپ برسانید تا در میانه ی بدن با یکدیگر برخورد کنند.
  • سپس تغییر جهت دهید و آرنج چپ را به زانوی راست برسانید.
  • در حالیکه بالا تنه را از زمین جدا کرده اید، این حرکات را به سرعت انجام دهید.

 

کرانچ دوچرخه برای آب کردن پهلو و شکم

بیشتر بخوانید:

رژیم لاغری رایگان 10 روزه دکتر کرمانی

 

برای آب کردن پهلو به نکات زیر توجه کنید:

  • برای آب کردن پهلو باید به طور منظم ورزش کنید.
  • سعی کنید در رژیم غذایی خود از کربوهیدارت ها استفاده نکنید.
  • مصرف پروتئین درهر وعده غذایی فرامشو نشود.
  • بررسی کنید در هر وعده غذایی به چه مقدار غذا می‌خورید.
  • نوشابه، آب میوه های بسته بندی شده و نوشیدنی های انرژی زا در هر وعده غذایی خود حذف کنید.

 

کاری از گروه برنافیت دکتر کرمانی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
25 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments