حرکات ورزشی برای داشتن شکم تخت

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]رسیدن به شکم تخت یکی از سخت ترین کارها به ویژه برای زنان محسوب می شود. هر چند حرکات موضعی برای یک اندام خاص وجود ندارد، اما برخی از آنها، تاثیر گذارتر از سایر حرکات می باشند. حرکات پلانک، غورباقه، کرانچ، مانتین جامپر و پوش آپ برای داشتن شکم تخت بسیار مفیدند. [/iconbox]


حرکات ورزشی زیادی وجود دارند که می توانند به سلامت و خوش فرم شدن بدن کمک کنند. هر چند حرکات موضعی برای یک اندام خاص وجود ندارد، اما برخی از این حرکات، بیش از سایر حرکات برای شکم تخت به کار می روند. در ادامه به معرفی پنج حرکت ورزشی مخصوص شکم اشاره شده است. اما پیش از آن، نکاتی وجود دارند که برای تاثیر بیشتر و بهره ی حداکثری از حرکات خود، باید به آنها توجه داشت.

  • پیش از انجام این حرکات ورزشی، چند دقیقه خود را گرم کنید.
  • هر حرکت ورزشی را به مدت 45 ثانیه انجام دهید.
  • پیش از انجام حرکت بعدی، به مدت 15 ثانیه استراحت کنید.
  • این چرخه را سه بار و به مدت کلی 15 دقیقه انجام دهید.
  • به بدن خود گوش کنید و تعداد و شدت جلسات تمرینی اینتروال خود را به مرور افزایش دهید. سطح توانایی هر فرد متفاوت است، بنابراین سعی کنید بین هر تمرین به میزان لازم استراحت کنید.

پیشنهاد برنافیت: ۳ تمرین ورزشی که چربی های شکم را نابود می کنند

1- شکم تخت با حرکت Russian Kicks

شکم تخت - حرکت ورزشی - برنافیت

همانند یک خرچنگ، روی زمین بنشینید و وزن بدن خود را روی دست ها بیاندازید. شکم خود را به داخل بکشید و با پاهای خود به سمت بالا ضربه بزنید. اجازه ندهید که باسن شما با زمین تماس پیدا کند.

2- شکم تخت با حرکت Froggers

شکم تخت - حرکت ورزشی - برنافیت

از وضعیت پلانک شروع کنید و سعی کنید به سمت خارج دست های خود حرکات پرشی داشته باشید. در حالیکه دستان خود را روی زمین نگه داشته اید، به وضعیت اسکوات در آیید و پاهای خود را به سمت عقب پرش دهید. این حرکت را تکرار کنید.

پیشنهاد برنافیت: در عرض یک هفته کمر باریک شوید

3- شکم تخت با حرکت Bicycle Crunches

شکم تخت - حرکت ورزشی - برنافیت

به پشت روی زمین دراز بکشید و انگشتان خود را پشت گوشتان قرار دهید. زانوهای خود را تا جایی بالا بیاورید که با سطح زمین عمود باشد. به آرامی پاهای خود را در وضعیت پدال به حرکت درآورید. بدین صورت که ابتدا پای راست خود را تا زانوی پای چپ جلو برده، سپس همین کار را با پای دیگر نیز انجام دهید.

4- شکم تخت با حرکت Mountain Jumpers

شکم تخت - حرکت ورزشی - برنافیت

با حرکت پوش آپ شروع کنید. درست همانند حرکت مانتین کلایمر، حرکات پرشی انجام دهید، طوری که در حین این حرکات، زانوهای شما تا نزدیک قفسه ی سینه بالا بیایند.

5-شکم تخت با حرکت Plank

شکم تخت - حرکت ورزشی - برنافیت

در وضعیت پوش آپ قرار گیرید. سپس آرنج خود را با زاویه ی 90 درجه خم کنید و وزن خود را روی ساعد بیاندازید. آرنج شما باید دقیقا زیر شانه های شما قرار گیرد و بدن شما از سر تا نوک پنجه های پا، یک خط مستقیم تشکیل دهد. در تمام طول مدت تمرین، شکم خود را سفت نگه دارید تا از افتادن کمر شما به سمت پایین جلوگیری کند.

پیشنهاد برنافیت: حرکات ورزشی مناسب برای صاف کردن شکم

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments