چگونه لاغری سریع بدون گرسنگی را تجربه کنیم؟

اگر با وجودیکه رژیم لاغری سریع گرفته‌اید ولی وزن شما همچنان ثابت مانده معلوم است که این رژیم متناسب با بدن شما نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند یک رژیم با بدن شما متناسب است یا خیر. امروز در برنافیت دکتر کرمانی قصد داریم در مورد لاغری سریع و انواع آن با شما دوستان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

لاغری سریع - برنافیت دکتر کرمانی

برای لاغری سریع بدون گرسنگی چه کنیم؟

برای لاغری سریع باید ابتدا یک برنامه غذایی برای خودتان انتخاب کنید که بر اساس ویژگی‌های فردی شما تنظیم شده باشد. برنامه‌ای که ساده و قابل اجرا باشد. در این رژیم باید نکات زیر را رعایت کنید: 1- به طور مرتب از میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار استفاده کنید. 2-  کلسیم و لبنیات را به صورت روزانه استفاده کنید و 3- سعی کنید مصرف غذاهای پروتئینی را افزایش دهید.

 

روش های لاغری سریع کدامند؟

روش‌های مختلفی برای لاغری سریع پیشنهاد می‌شود که از جمله آنها به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی مختلف
  • استفاده از قرص های لاغری
  • استفاده از دستگاه‌های لاغری
  • انواع عمل های جراحی

که از تمامی موارد بالا تنها مورد اصولی و قابل قبول همان گزینه‌ی اول است.

 

سریع‌ترین راه لاغری چیست؟

از سریعترین رژیم‌های لاغری، رژیم‌های تک بعدی هستند که در آنها آب و آب لیمو و فلفل و ادویه جات به میزان زیادی وجود دارد. این گونه رژیم‌ها برای بدن بسیار مضر بوده و باعث می‌شوند مواد مغذی مورد نیاز به بدن نرسد و بدن را دچار سوء تغذیه و عوارض جدی کند.

 

آیا لاغری سریع عوارض دارد؟

اگر رژیم لاغری سریع شما از اصول غذایی سالم پیروی نکرده باشد، باید منتظر عوارضی که در بدن شما ایجاد می‌کند باشید. در بیشتر رژیم‌ها دیده می‌شود که به ما وعده لاغری و خوش اندام شدن آن هم در مدت کوتاه می‌دهند. غافل از اینکه این رژیم‌های سریع چه عوارضی را می‌تواند به بدن فرد رژیم گیرنده تحمیل کند. از بدترین عوارض لاغری سریع به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

لاغری سریع - عوارض لاغری سریع - برنافیت دکتر کرمانی

 

1- بازگشت وزن سریع

افرادی که رژیم می‌گیرند نمی‌توانند وزن کم شده خود را ثابت نگه دارند و به وزنی حتی بیشتر از وزن قبلی بر می‌گردند. در یک رژیم سریع بدن به دلیل اینکه میزان انرژی را در خود ذخیره کند سوخت و ساز را پایین آورده و تمایل پیدا می‌کند که چربی بیشتری ذخیره کند.

 

2- سوء تغذیه

یکی دیگر از عوارض کاهش وزن سریع این است که بدن شما از مغذی و ویتامین‌های بسیاری محروم می‌ماند.

 

۳- ایجاد کم آبی در بدن

یکی دیگر از عوارض لاغری سریع کمبود آب بدن است، مخصوصاً در رژیم‌های کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک این مسئله بسیار دیده می‌شود. رژیم لاغری سریع به اعصاب و سلامت روانتان آسیب زده و همچنین باعث احساس گرسنگی شدید می‌شود. سردرد، حالت تهوع یبوست، اسهال و سنگ کیسه صفرا از دیگر عوارض رژیم لاغری سریع هستند.

لاغری سریع -کم آبی بدن - برنافیت دکتر کرمانی

 

۴- عضله سوزی

در رژیم‌های سریع به جای چربی عضله سوزانده می‌شود که با این حالت فرم زیبای بدن نیز از بین می‌رود.

 

لاغری سریع برای چه کسانی مضر است؟

لاغری سریع برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و دچار کم خونی و مشکلات پوستی و یبوست هستند بسیار مضر است.  افراد دارای سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا نیز نباید رژیم لاغری سریع بگیرند. بهترین و قابل اطمینان‌ترین راه برای لاغری سریع پیروی از یک رژیم اصولی و ورزش است.

 

قرص‌های لاغری سریع مفید هستند یا مضر؟

معمولا وعده‌هایی که پیام های مربوط به تبلیغات قرص های لاغری به ما می‌دهند بسیار رویایی و وسوسه انگیز هستند. به این قرص‌ها چربی سوز سریع می گویند که ادعا دارند در حداقل زمان ممکن چربی‌های بدن را آب می‌کنند.

عملکرد این قرص‌ها بدین شکل است که بعضی از آنها جلوی اشتها را می‌گیرند و بعضی دیگر با افزایش دمای بدن باعث می‌شوند که کالری بیشتری بسوزانیم. ماده اصلی بیشتر این قرص‌ها افدرین است که از گیاه چینی افدرا گرفته شده و حالت‌های اعتیادآوری را در خود دارند. این قرص‌ها اشتها را کاهش می‌دهند، تنظیم هورمون‌های بدن را به هم می‌ریزند و به مغز فرمان سیر شدن می‌دهند. ترشح این هورمون‌ها باعث اختلال در سیگنال به مغز می‌شوند.

راه دیگر از طریق برهم زدن بازجذب سروتونین است که عوارض خطرناکی مثل حمله‌های قلبی و عصبی را به دنبال دارد. دسته دیگری از این نوع قرص‌های لاغری از صدف نوعی حلزون گرفته می‌شوند. این ماده به چربی‌ها چسبیده اجازه جذب را به آنها نمی‌دهد. این مسدود کننده‌ی چربی‌ها علاوه بر جلوگیری از جذب چربی باعث می‌شود که سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن نیز در داخل بدن جذب نشود. این مواد باعث دل درد، اسهال و دلپیچه می‌شوند.

دسته دیگر قرص های چربی سوز در بدن ساخت و ساز مصنوعی ایجاد می‌کنند. این قرص‌ها مثل کافئین، هورمون‌هایی در خون آزاد می‌کند که سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‎‌برد. بعد از مدتی بدن مقاومت در برابر این قرص را از دست داده و اثر آنها از بین می‌رود. همچنین عوارض دیگر این گونه قرص‌های لاغری استرس و اضطراب، بی‌خوابی، افزایش فشار خون، کم آبی بدن و حالت‌های عصبی است که در بدترین حالت منجر به مرگ می شوند.

لاغری سریع - داروهای لاغری - برنافیت دکتر کرمانی

 

 قرصهای لاغری سریع کدامند؟

برخی از معروف‌ترین قرص‌های لاغری عبارتند از:

  • ادیوس
  • گلوریا
  • پاپایا
  • اسپرولینا
  • کافئین
  • قهوه‌سبز
  • گرین تیدین
  • ال کارنیتین
  • گلوکومانان
  • ارلستات یا زنیکال
  • کولئوس فورسکولین
  • جی سی
  • آلفا اسلیم
  • بلوبری
  • فلوریدا
  • یونیک اسلیم
  • فلومینت
  • هیدروکسی کات
  • کالری بلاکر
  • کتون تمشک
  • دارچین یا سینامون
  • هزال
  • اسنیفرین
  • استاپ
  • سفامادار
  • گارسینیا کامبوجیا
  • کیتوزان
  • سرکه سیب
  • اسلیم می
  • فت برنر
  • کربو اسلیم
  • اسلیم‌کوییک
  • رد کویک

 

رژیم لاغری سریع و مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

رژیم لاغری سریع رژیمی است که در آن از تمام گروه‌های غذایی استفاده شده باشد. در یک رژیم غذایی مناسب هیچ یک از وعده‌های غذایی حذف نمی‌شوند و میان وعده‌های سالم نیز در آن وجود دارد. این رژیم باید بر اساس خصوصیات جسمی هر فرد به طور جداگانه مشخص شود و فرد رژیم گیرنده را گرسنه نگذارد. در یک رژیم سالم کیفیت کالری‌ها بسیار مهم هستند و در آن میوه و سبزیجات تازه و سالم حبوبات و آجیل‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی وجود دارند. برای درک بهتر این موضوع باید ابتدا شما را با مفهوم کالری و میزان کالری مورد نیاز بدن هر فرد آشنا کنیم.

 

کالری‌ مورد نیاز روزانه بدن چقدر باید باشد؟

میزان کالری که هر فرد در طول روز به آن نیاز دارد بر حسب موارد مختلف متفاوت است.در کودکان و بزرگسالان مرد و زن ورزشکار و غیر ورزشکار هر کدام به میزان متفاوتی از کالری نیاز دارند. برای اینکه میزان کالری‌ مجاز دریافتی خود را محاسبه کنید، باید با انواع خوراکی‌های پرکالری، کم کالری و سیرکننده آَشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

لاغری سریع - کالری مورد نیاز بدن -برنافیت دکتر کرمانی

 

خوراکی‌های پرکالری کدامند؟

خوراکی‌های پرکالری آن دسته از خوراکی‌هایی هستند که کالری زیادی دارند و اغلب به افراد لاغر پیشنهاد می‌شوند. چند مورد از این خوراکی‌های پرکالری را با هم مرور می‌کنیم.

  • آجیل و مغزیجات
  • میوه های خشک
  • جو دوسر
  • انواع شکلات
  • غذاهای آماده و بسته‌بندی شده
  • آبمیوه‌ها
  • تنقلات انرژی زا
  • نان سبوس‌دار
  • پوره سیب زمینی
  • برنج
  • کره بادام زمینی
  • گوشت قرمز
  • سیب زمینی
  • آووکادو
  • پنیر
  • تخم مرغ

 

خوراکی‌های کم کالری کدامند؟

و اما خوراکی‌هایی که کالری پایینی دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کرفس و سبزیجات غیر نشاسته‌ای
  • سیب
  • انواع سبزیجات
  • چغندر و مارچوبه
  • کلم بروکلی
  • کلم بروکسل
  • هویج
  • گل کلم
  • نارنگی
  • خیار
  • رازیانه
  • گریپ‌ فروت
  • کاهو
  • کلم
  • لیموترش
  • قارچ
  • پیاز
  • فلفل
  • ترب

 

خوراکی‌های سیرکننده کدامند؟

بعضی از مواد غذایی وجود دارد که به مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیب زمینی آب پز
  • تخم مرغ
  • جو پرک
  • ماهی
  • گوشت گوساله
  • سبزیجات
  • پنیر
  • ماست یونانی
  • حبوبات
  • میوه‌ها
  • آجیل‌ها و مغزها
  • ذرت بو داده

لاغری سریع - خوراکی‌های سیر کننده - برنافیت دکتر کرمانی

 

علت گرسنگی مداوم چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که بسیاری اوقات حالت گرسنگی دارید، از جمله می‌توان به خستگی، ورزش بدون مصرف خوراکی‌های سالم و مواد پروتئینی، مصرف فیبر و پروتئین پایین، مصرف کربوهیدرات‌های ساده، تشنگی، مصرف داروها، برخی از بیماری‌ها، استرس و محدودیت‌های غیرمنطقی غذایی می‌توان اشاره کرد.

 

نقش پروتئین ها در لاغری سریع چیست؟

پروتئین‌ها نقش مهمی در لاغری دارند. وقتی مصرف کربوهیدرات‌ها کم یا به طور کلی قطع می‌شود، مصرف پروتئین زیاد می‌شود و آب بدن کم شده و بدن شروع به سوزاندن چربی برای ساخت و ساز می‌کند. پروتئین‌ها به مدت بیشتری ما را سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شود که کالری کمتری مصرف کنید. مصرف پروتئین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و اشتهای فرد را کم می‌کند و در میزان ترشح هورمون‌های تنظیم کننده وزن تغییراتی ایجاد می‌کند.

هورمون‌های گرسنگی هورمون‌هایی  هستند که روی قسمت‌های مختلفی از بدن، اشتها و وزن افراد تاثیر زیادی می‌گذارند. معمولا خوراکی‌های سرشار از پروتئین، مواد غذایی حاوی فیبر و غذاهای پروبیوتیک دار، هورمون گرسنگی را کنترل می‌کنند.

لاغری سریع -تاثیر هورمون‌ها - برنافیت دکتر کرمانی

 

چگونه ورزش در خانه به لاغری سریع کمک می‌کند؟

در شرایطی که در حال حاضر در آن به سر می‌بریم ویروس کرونا هر روز از نوعی به دیگر تبدیل می‌شود و ما را از رفتن به باشگاه محروم کرده است، برای کالری‌سوزی می‌توانیم ورزش‌های مختلف را در خانه انجام دهیم. برخی از این ورزش‌ها عبارتند از:

  • حرکات کرانچ
  • شنای سوئدی
  • لانچ
  • پلانک
  • اسکوات
  • کرانچ دوچرخه
  • حرکت سوپرمن
  • پیاده‌روی و …

 

لاغری سریع شکم و پهلو در ۱۰ دقیقه

شما با روزی ۱۰ دقیقه تمرین ورزشی و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توانید چربی‌های شکم و پهلوی خود را آب کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلانک با زانو تا آرنج
  • پرش یا طناب زدن
  • کرانچ پهلو
  • پیچ و تاب و چرخش روسی
  • حرکت کبری
  • کرانچ معکوس نیمه
  • جمع  کردن شکم به داخل چندین بار در روز

 

حرف آخر

همانطور که ذکر شد روش‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغری سریع وجود دارد. اینکه شما کدام روش را انتخاب می‌کنید به خودتان بستگی دارد، اما یادتان باشد بهترین راه برای لاغری سریع و بدون دردسر پیروی از یک برنامه غذایی سالم مثل رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی و استفاده از یک برنامه ورزشی شخصی سازی شده است. برنافیت دکتر کرمانی بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کند.

نویسنده: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments