10 فعالیت برای ترکیب کارهای روزانه با فعالیت های ورزشی

هوای گرمتر به معنی فرصت بیشتر برای بیرون بودن و فعالیت های ورزشی بیشتر است. فکر خود را از ساحل، دریاچه و یا استخر فراتر ببرید و به کار جدیدتری فکر کنید. چه کسی می داند؟ شاید کار جدیدی پیش بگیرید که بیش از یک سال طول می کشد.

تابستان برای تغییر برنامه ی فعالیت های ورزشی و تفریح با دوستان زمان بسیار مناسبی است. در اینجا به ده روش خلاقانه در زیر نور آفتاب اشاره شده است.

باغبانی

10 فعالیت برای ترکیب کارهای روزانه با فعالیت های ورزشی ، باغبانی

باغبانی بسیار درمان کننده است، درست مثل مدیتیشن. دور بردن ذهن و زندگی کردن در زمان حال بسیار آسان است و این نشان می دهد که چرا حرکت آگاهانه به اطراف اهمیت دارد. به جای آنکه پشت خود را خم کنید، کمر و زانوهایتان را خم کنید و توجه خود را بر روی قسمت های اصلی بدن متمرکز کنید. حواستان به شانه هایتان باشد و آنها را از گوش خود دور کنید. یک بازدم عمیق داشته باشید و ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید. به صورت عادی نفس بکشید و این انقباض ماهیچه را تکرار کنید. هر گاه خواستید چیزی را بلند کنید یا کار سختی انجام دهید، ماهیچه های شکم را سفت کنید. موقعیت خود را عوض کنید، چرا که حتی ثابت ماندن روی یک تخته ی کوتاه برای 10 تا 15 دقیقه، استرس بی مورد به بدن وارد می کند.

شنا کردن

شنا کردن

شنا کردن یک راه شگفت انگیز برای خنک ماندن در طول فعالیت است. با حرکات شانه و چرخش بازوها بدن خود را گرم کنید. حرکات مختلفی را انتخاب کنید و از انجام حرکات تکراری بپرهیزید. اگر حرکات تکراری را زیاد انجام دهید ممکن است موجب آسیب به بدنتان شود.

پیاده روی

پیاده روی

به صورت هفتگی یا ماهیانه دوستان خود را دور هم جمع کنید و با هم به پیاده روی بروید. ورزش به صورت گروهی شما را مسئولیت پذیر می کند و موجب می شود گذر زمان را متوجه نشوید.

با چرخش مچ پا و نیم تنه ی پایین، بدن خود را گرم کنید. هر از چند گاهی بایستید، مچ پا و شانه ی خود را بچرخانید تا انعطاف پذیر بمانند. در مکان های خوش منظره و زیبا بایستید و نفس عمیق بکشید. در این هوای تازه بمانید و ریه های خود را از هوا پر کنید.

یوگا در حیاط

یوگا در حیاط

یک تشک و یک حوله بردارید و این کار را در حیاط خانه یا بیرون انجام دهید. همینطور که نفس عمیق می کشید می توانید از هوای مطبوع تابستان لذت ببرید. اگر یک کار روتین را بلد نیستید، می توانید مقاله ده دقیقه تمرین پایه ای یوگا را مطالعه نمایید.

پارو زدن

10 فعالیت برای ترکیب کارهای روزانه با فعالیت های ورزشی ، پارو زدن

این یکی از شور انگیزترین ورزش ها در سرتا سر دنیاست. پارو زدن ایستاده، تمام بدن شما را به کار می اندازد و تعادلتان را افزایش می دهد. هنگامی که به حالت ایستاده پارو می زنید بسیار مراقب باشید. شانه های خود را به سمت پایین بکشید.

قایقرانی

قایق رانی

این ورزش برای قسمت بالایی بدن و خنک شدن در روزهای گرم بسیار عالی است. قبل از اینکه شروع کنید، چشمان خود را ببندید و یک شکل خنثی به ستون فقرات خود بدهید. یعنی تا جایی صاف بنشینید که کمترین فشار به ستون فقرات شما بیاید. سر خود را به جلو وعقب بچرخانید تا بفهمید در کدام نقطه با ستون فقرات شما در یک راستا قرار می گیرد. از این موقعیت شروع کنید و تا آنجا که ممکن است این حرکت را ادامه دهید.

 بازی گلف با دیسک

بازی گلف با دیسک

اگر می خواهید به بدن خود سخت نگیرید و توازن خود را حفظ کنید. این حرکت را امتحان کنید. ورزشی را که از طریق پرتاب کردن دیسک به بدن خود می دهید دست کم نگیرید. چرخش مچ دست ها یک تمرین عالی است. چرخش بدن و شانه ها نیز بدن شما را انعطاف پذیر خواهد کرد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از فعالیت های ورزشی برای در امان ماندن از درد شانه ها است. شانه های خود را از گوشهایتان دور کنید. ستون فقرات شما باید تنها، کمی قوس داشته باشد. دست، مچ و ساعد خود را در یک راستا قرار دهید تا آسیب نبینند. همینطور که پدال می زنید، به فشاری که به کف پا و ساق خود وارد می کنید توجه کنید. بیشتر افراد بر روی یک طرف بدن فشار وارد می کنند. از دوچرخه سواری به عنوان عاملی برای تعادل بدن خود استفاده کنید.

پرتاب توپ

پرتاب توپ

فوتبال، سافت بال، بیسبال، فریزبی (بشقاب پرنده)، بدمینتون و امثال آن توازن شما را بالا برده و به شما کمک می کند با فرد دیگری در ارتباط باشید. برای انجام یک مسابقه می توانید سگ خود را نیز به بازی بگیرید. این کار باعث می شود برای گرفتن توپ به خود بیشتر فشار بیاورید.

مدیتیشن

مدیتیشن

گاهی اوقات یکی از بهترین فعالیت های ورزشی ، آرام کردن ذهن با مدیتیشن است. روی چمن پتویی بیندازید، دراز بکشید و به نفس کشیدن خود توجه کنید. از هوای تابستان و صداهای اطراف لذت ببرید. یکی از این فعالیت ها را انتخاب کرده و آن را به برنامه ی تابستانی خود اضافه کنید. دوستانی بیابید و با آنها به تفریح بپردازید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments