چگونه تمرین های بدنسازی به کاهش وزن کمک می کند؟

علم، ورزش و هنر بدنسازی شامل رویکردهای استراتژیک به منظور کاهش وزن برای روز مسابقه است. ممکن است برای افراد خارج از گود چنین به نظر برسد که بدنسازان دارای یک ژنتیک خاص هستند که از قانون کاهش وزن سرپیچی می کند. اما در حقیقت، بدنسازها از یک رویکرد هماهنگ و خوب برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند.این قوانین در ادامه بیان شده است. قوانینی که بدنسازها ملزم به رعایت آن هستند و همین امر باعث کاهش وزن آنها می شود.درصورتی که به دنبال برنامه ورزشی برای بانوان هستید به صفحه بدنسازی برای بانوان بیایید.

بدنسازی

 

1- کاهش مصرف کالری

اکثر بدنسازان به منظور آماده سازی برای مسابقه سعی می کنند میزان کالری های مصرفی خود را به حداقل برسانند. کاهش میزان مصرف کالری ها برای کاهش چربی های بدن فوق العاده اهمیت دارد. این افراد به 4000 کالری در روز نیاز دارند که در زمان آماده سازی بدن برای مسابقه این مقدار به 3200 کالری می رسد.

این کار به آنها کمک می کند تا علاوه بر حفظ توده عضلانی بتوانند درشت مغذی های بدن خود را حفظ کنند. بدنسازان برای مسابقه باید 23 درصد پروتئین، 58 درصد کربوهیدرات و 19 درصد چربی مصرف کنند تا انرژی بدنشان تامین شود، وزنشان را کاهش دهند و توده عضلانی شان را حفظ کنند.

پیشنهاد برنافیت: [buttontag]کالری سوزی سریع با ورزش های کاردیو[/buttontag]

 

2- افزایش مصرف درشت مغذی ها

بدنسازها برای ساختن بدن خود باید میزان مصرف کربوهیدرات ها را کاهش و میزان مصرف پروتئین را افزایش دهند. مصرف پروتئین در ماهیچه سازی اهمیت زیادی دارد و کاهش مصرف کربوهیدرات هم به کاهش وزن آنها کمک می کند.

کاهش مصرف کربوهیدرات دارای فواید متابولیکی و هورمونی بسیاری است و کمک می کند تا بتوانید وزن خود را به شدت کاهش دهید.

بدنسازی

 

3- تمرین های سخت

بدنسازها برای افزایش چربی سوزی مجبور به بلند کردن وزنه های سنگین هستند. این کار نه تنها به بدن آنها شوک وارد می کند، بلکه متابولیسم آنها را بعد از ورزش نیز افزایش می دهد. این شوک ها برای کاهش وزن ضروری هستند.

اغلب، بدن ما به یک نوع خاص از ورزش عادت می کند. زمانی که تمرین ها تغییر می کنند، بدن انسان برای سازگاری با نیازها مجبور به مصرف چربی های بیشتری است که منجر به کاهش وزن می شود.

[buttontag]حرکات شکم و پهلو مبتدی[/buttontag]

 

4- مصرف مکمل ها

بدن بدنسازها برای تامین نیازهای پروتئینی به مکمل ها نیاز دارد. پودر پروتئین به تامین پروتئین های بدن آنها کمک می کند. برخی از بدنسازان علاوه بر پودر پروتئین به مکمل های دیگری همچون ترموژنیک ها یا چربی سوز نیاز دارند.

هرچند ترموژنیک ها فوایدی زیادی دارند، اما مضرات آن بیشتر از فوایدشان است. افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند، نباید از این ترموژنیک ها استفاده کنند، چرا که ممکن است با افزایش فشار خون موجب آسیب به آنها شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
خانه