راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

با شروع فصل زمستان، احساس خواب آلودگی در افراد افزایش می یابد. طبق مطالعات، آمریکایی ها بدترین سبک غذایی و کمترین میزان ورزش را تجربه می کنند. افزایش چربی های فصلی تقریبا اجتناب ناپذیر است، اما شما می توانید با برداشتن این قدم های کوچک، به افزایش متابولیسم بدن خود کمک کنید. این راهکارها در ادامه ی مقاله بیان شده اند.

صبحانه ی گرم بخورید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

اگر مصرف غلات صبحانه ی سرد در روزهای سرد زمستان برایتان لذت بخش نیست، روز خود را با یک کاسه بلغور جو دو سر داغ و بذر کتان آغاز کنید. مصرف صبحانه به طور کلی متابولیسم بدن شما را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد و به خصوص بلغور جو دو سر میزان کالری سوزی آن را افزایش می دهد. یک فنجان بلغور جو دو سر، ۱۳ تا ۱۶ درصد از فیبر شما را تامین می کند. بدن شما برای هضم این فیبر، ۳۰ درصد کالری بیشتری می سوزاند چرا که این مواد غذایی برای شکسته شدن نیاز به زمان زیادی دارد.

به اندازه ی کافی بخوابید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

وقتی هوای بیرون سرد است، از تپش طبیعی قلب خود حداکثر استفاده را بکنید: تقریبا ۶۰ درصد از ما به اندازه ی کافی نمی خوابیم و کم خوابی، متابولیسم بدن را کاهش می دهد. محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند که حتی محرومیت کوتاه مدت از خواب موجب می شود که قند در بدن افراد سالم همانند بدن افراد مبتلا به دیابت پردازش شود. افرادی که تنها ۴ ساعت در شب می خوابند، متابولیسم بدنشان۴۰ درصد کمتر از زمانی است که ۸ ساعت استراحت می کنند. البته با خواب مجدد این آثار معکوس می شوند.

این مطلب را هم بخوانید: خواب چه تاثیری بر روی افزایش وزن دارد؟

به ورزش های ترکیبی خود نشاط بیشتری ببخشید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

گاهی اوقات سخت ترین کار، ادامه ی انجام برنامه ی ورزشی در زمستان است و این فعالیت مداوم یکی از مهم ترین مسائلی که موجب افزایش متابولیسم بدن شما می شود. برای پیشگیری از رخوت زمستان از ورزش های زمستانی لذت ببرید. به جای یکی از جلسات باشگاه خود در هفته، از ورزش های زمستانی همچون اسکی، اسکیت روی یخ و پیاده روی روی برف بهره ببرید. می توانید این کار را به صورت ترکیبی انجام دهید، یعنی اول به ورزش های زمستانی بپردازید و سپس به باشگاه بازگردید.

برای جلوگیری از خشکی بدن، آب بنوشید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

نوشیدن ۸ لیوان آب در روز حتی در زمستان اهمیت دارد، چرا که هوای خشک زمستان موجب کم آبی در بدن شما می شود. طبق تحقیقات دانشگاه یوتا، کم آبی، متابولیسم بدن شما را ۲ تا ۳ درصد کاهش می دهد. چرا؟ دانشمندان معتقدند که سرعت متابولیسم چربی در سلول ها به اندازه ی آن بستگی دارد. وقتی این سلول ها به دلیل کم آبی کوچک می شوند، عملکردشان مختل می شود.

مصرف کلم برگ خود را افزایش دهید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

فیبر کلم برگ بالا و کالری آن کم است. یک فنجان کلم پخته تقریبا ۹۰ درصد ویتامین C دریافتی شما را تامین می کند. ویتامین C یک ماده ی غذایی ضروری برای افزایش متابولیسم بدن است. تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین C، سوزاندن چربی ها را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

می توانید چیپس کلم برگ مصرف کنید. تهیه ی این چیپس بسیار آسان است، کافیست تنها کمی روغن زیتون روی برگ های کلم بریزید و آن را در دمای ۳۵۰ درجه ی فارنهایت بپزید.

از گندم سیاه استفاده کنید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

این ماده ی غذایی حاوی فیبر می باشد و مصرف آن موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. مصرف نان پخته شده با گندم سیاه برای کاهش وزن بسیار بهتر از گندم سفید است. محققان سوئدی به این نتیجه رسیدند که افرادی که برای صبحانه ی خود از نان گندم سیاه استفاده می کنند، دیرتر از دیگران احساس گرسنگی می کنند. گرچه فیبر بدون افزایش وزن موجب سیری شما می شود، اما محققان معتقدند که بخشی از این سیری، سیری ذهنی است نه جسمی. هر چه نان سیاه تر باشد، افراد احساس سیری بیشتری خواهند کرد.

قرص روغن ماهی مصرف کنید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

شاید شنیده اید که امگا ۳ موجود در روغن ماهی برای مقابله با اختلال عاطفی فصلی مفید است اما بهتر است بدانید که این ماده موجب افزایش متابولیسم بدن شما می شود. محققان استرالیایی دریافتند که روغن ماهی همراه با ورزش، فعالیت آنزیم های مسئول اکسیداسیون چربی ها را افزایش می دهد.

با دوچرخه ثابت ورزش کنید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

اگر روزهای سرد و تاریک زمستان، انگیزه ی شما را برای ورزش کم کرده است با دوچرخه ثابت خود در منزل ورزش کنید. با هر ۴۰ دقیقه ورزش با دوچرخه ثابت، ۵۰۰ کالری می سوزانید و بدن شما پس از ورزش نیز به این کالری سوزی ادامه می دهد.

سیب زمینی، غلات و لوبیا مصرف کنید

راه های افزایش متابولیسم بدن در فصل زمستان

مصرف غذاهایی که حاوی نشاسته ی مقاوم هستند به افزایش سوزاندن چربی ها و کاهش گرسنگی کمک می کند. نشاسته ی مقاوم، یک فیبر غذایی است که در غذاهای سرشار از کربوهیدرات یافت می شود. بدن شما این ماده را هضم و جذب نمی کند، بنابراین مصرف آن موجب افزایش چربی ها نخواهد شد. این مواد وقتی به روده ی بزرگ می رسند، تخمیر می شوند و اسیدهای چرب سالمی تولید می کنند که توانایی بدن برای سوزاندن کربوهیدرات ها را کاهش می دهند. طبق مطالعات، جایگزین کردن تنها ۵.۴ درصد کربوهیدرات با نشاسته ی مقاوم، موجب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصد چربی سوزی پس از مصرف غذا می شود. تنها کافیست در هنگام تهیه ی آنها از افزودن چربی هایی چون کره و پنیر بپرهیزید و مراقب میزان پروتئین مصرفی خود باشید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]