خواص شگفت انگیز روغن نارگیل

روغن نارگیل ، در بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. این ماده خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و بهتر از هر ماده ی دیگری در پوست و مو نفوذ می کند. این روغن را به عنوان نرم کننده ی دست و بدن، روشن کننده ی پوست، لایه بردار، درخشان کننده و ماساژ بدن می توان استفاده کرد.

وقتی صحبت از روغن نارگیل می شود، تنها چیزی که به ذهن شما می آید استفاده از آن به عنوان مرطوب کننده ی پوست یا نرم کننده ی سر است، اما این ماده دارای خواص فوق العاده ای است و تقریبا همه کاربردی دارد. روغن نارگیل، در بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی برای پوست است. این ماده خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و بهتر از هر ماده ی دیگری در پوست نفوذ می کند. در این مقاله به برخی از خواص فوق العاده ی آن اشاره شده است.

نرم کردن دست های خشک

استفاده از مواد شوینده و بهداشتی موجب خشک شدن پوست دست می شود. مقداری روغن نارگیل ارگانیک را در آشپزخانه ی خود نگهداری کنید و پس از شستن ظرف ها کمی از آن را روی دست های خود بمالید تا صاف و مرطوب شوند. حتی می توانید در پخت و پز، آن را جایگزین کره کنید تا از فواید فوق العاده ی آن لذت ببرید.

حتماً بخوانید : غذا برای پوست خشک

روشن کننده ی گونه

هیچ چیز به اندازه ی روشن کننده، یک صورت خسته را شاداب نمی کند. اصلا لازم نیست برای روشن کردن گونه ها، محصولات بازاری را خریداری کنید. مقداری روغن نارگیل ارگانیک را روی آرایش خود (روی گونه ها) بزنید و بگذارید بماند. این کار نه تنها پوست شما را درخشان، بلکه طبیعی نشان می دهد.

اصلاح پاها

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل - برنافیت

کرم های اصلاح متعارف، مواد شیمیایی گران قیمتی هستند که حتی نمی توانید پاها و زیر بغل خود را به خوبی با آنها تمیز کنید، اما روغن نارگیل، یک محصول ارزان،  طبیعی و ضد میکروبی است که بوی فوق العاده ای هم دارد. به علاوه، فواید نرم کنندگی آن به شدت موجب آبرسانی به بدن می شود.

نرم کننده ی موی سر

طبق تحقیقات، روغن نارگیل، بهتر از مواد معدنی و روغن آفتابگردان می تواند به عمق موها نفوذ و از، از دست رفتن پروتئین ها جلوگیری کند. کمی روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید، آن را شانه کنید و شل ببندید. یک حوله ی نرم را دور سر خود ببنددی و با همان بخوابید. صبح روز بعد به موهای خود شامپو بزنید و همانند معمول بشویید.

پاک کردن آرایش چشم

روغن نارگیل، حتی برای پاک کردن ریمل ضد آب نیز مفید است. مقداری روغن نارگیل بکر را بر روی تکه ای پنبه بمالید و آن را به آرامی روی چشم ها بزنید. این روغن، جوهر ریمل شما را پاک و دور چشم های شما را مرطوب می کند. وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را همانند گذشته بشویید.

مرطوب کننده ی بدن

مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که وقتی روغن زیتون ارگانیک به صورت موضعی استفاده شود، روند درمان را تسریع می کند و مطالعه بر روی انسان ها نشان داده است که استفاده از روغن نارگیل موجب افزایش رطوبت رسانی به پوست و کاهش از دست رفتن آب پوست های خشک می شود. این روغن، موجب تغذیه ی پوست، صاف شدن و زیبایی آن می شود.

تمیز کردن صورت

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل - برنافیت

از آنجا که روغن نارگیل یک آنتی باکتریال، ضد قارچ و مرطوب کننده ی طبیعی است، بسیاری از افراد از آن برای صورت خود از آن استفاده می کنند. با این ماده می توانید دو بار صورت خود را پاک کنید. به این ترتیب که ابتدا آن را با حرکات دایره ای روی پوست صورت و گردن خود بمالید، آن را به آرامی ماساژ دهید. سپس آن را با پاک کننده ی مورد علاقه ی خود، بشویید.

درخشان کردن پوست

مقداری روغن نارگیل بکر را به انتهای موهای خود بزنید تا درخشان شوند. اگر موهای شما مشکی است، کمی بالاتر از انتهای موها را نیز چرب کنید. اما برای جلوگیری از چرب شدن بیش از حد آن، از مالیدن روغن به تمام موها جلوگیری کنید.

اسکراب بدن

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل - برنافیت

با اسکراب هایی که از بازار تهیه می کنید، تنها، پول خود را هدر می دهید. دلیل آن هم این است که می توانید با روغن نارگیل، یک اسکراب بدن خانگی تهیه کنید. این اسکراب، فوق العاده مرطوب کننده، مناسب، ارزان و فاقد مواد شیمایی مضر است. نصف فنجان روغن نارگیل را با دمای بسیار پایین گرم کنید و آن را روی یک فنجان شکر قهوه ای یا نمک بریزید و خوب مخلوط کنید. اگر روغن های ضروری در دسترس دارید، کمی روغن ضروری و عصاره ی وانیل به این ترکیب اضافه کنید و روی بدن خود بمالید.درصورتی که می خواهید با طرز تهیه یک اسکراب خانگی آشنا شوید، به صفحه اسکراب شکر و لیمو مراجعه کنید.

ماساژ بدن

بسیاری از روغن های ماساژ حاوی روغن نارگیل به عنوان فونداسیون خود هستند، بنابراین از آن می توان به عنوان یک روغن ماساژ طبیعی استفاده کرد. این روغن، لغزنده و آبرسان است و به خوبی روی پوست شما حرکت می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments