درمان طبیعی برای رفع مشکلات گوارشی

شاید شما هم از مشکلات گوارشی رنج می برید، مشکلاتی مانند رفلاکس معده، نفخ و …، در ادامه روش های طبیعی را برای رهایی از این مشکلات معرفی خواهیم کرد.

1- مشکلات گوارشی: رفلاکس معده

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای آنزیم هایی است که می تواند اسید معده را خنثی و التهاب ناشی از فرسایش اسیدی را از بین ببرد. مقداری آلوئه ورا تهیه کنید. با 30 میلی لیتر در روز شروع کنید و مقدار آن را به 60-90 میلی لیتر در روز برسانید. آن را20 دقیقه قبل از غذا صرف کنید تا از رفلاکس معده ی شما جلوگیری کند.

2- مشکلات گوارشی: یبوست

سرکه ی سیب

دو قاشق غذاخوری سرکه ی سیب را در یک لیوان آب حل کنید و آن را مصرف کنید. این ماده مسهل است و به درمان یبوست شما کمک می کند.

چای نارون لغزنده

این چای یک درمان گیاهی است که از قرن 19 میلادی برای درمان مشکلات گوارشی از جمله یبوست استفاده می شده است. شما می توانید این چای را به صورت آماده خریداری کنید و یا اینکه کمی از پودر آن را در آب جوش حل کرده و استفاده کنید.

3- مشکلات گوارشی: نفخ شکم

رازیانه

چای رازیانه بنوشید و برگ تازه ی آن را به سالاد و یا سوپ خود اضافه کنید. حتی می توانید برگ تازه ی آن را نیز بجوید. این ماده به درمان نفخ شکم و گاز معده ی شما کمک می کند، چرا که دارای خواص ضد انقباض و ضد التهابی است.

4- مشکلات گوارشی: سوزش سر دل

ریشه ی مارشمالو

ریشه ی مارشمالو دارای لعابی شبیه به نارون است که دیواره ی مری و معده را فرا می گیرد و موجب کاهش سوزش سر دل می شود. این ماده را هم می توانید به شکل کپسول مصرف کنید و هم می توانید مقداری از ریشه ی آن را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید و آن را یک شب کنار بگذارید. این محلول تبدیل به یک معجون تلخ و شیرین خواهد شد که می توانید برای کاهش سوزش سر دل، آن را مصرف کنید.

5- مشکلات گوارشی: حال به هم خوردگی

اسیدهای چرب ضروری قرص نعناع

حال به هم خوردگی چه در اثر سوار شدن در قطار، هواپیما، ماشین یا کشتی باشد بسیار آزار دهنده است. برای آرام شدن معده و جلوگیری از حال به هم خوردگی قبل از سفر مقداری از این ماده را مصرف کنید.

6- مشکلات گوارشی: سوزش سر دل

آب خیار شور

ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما نوشیدن چند جرعه آب خیار شور، PH معده را تنظیم و از سوزش سر دل جلوگیری می کند. هرگاه دچار سوزش معده شدید کمی آب خیار شور بنوشید.

7- مشکلات گوارشی: سوزش سر دل

بالا بردن زیر سر

برای جلوگیری از ورود اسید معده به روده، بالشت خود را بالاتر بگذارید. حتی می توانید چند عدد کتاب یا بلوک زیر بالشت خود قرار دهید تا بالاتر بیاید.

8- مشکلات گوارشی: سوزش سر دل

خوابیدن به پهلوی چپ

خوابیدن به پهلوی چپ موجب سوزش معده در هنگام شب می شود، چرا که موجب اتصال معده و روده در بالاتر از سطح اسید معده می شود.

9- مشکلات گوارشی: سوزش سر دل

بادام

بادام موجب خنثی شدن اسید معده می شود. هر گاه دچار سوزش معده شدید یک مشت بادام بخورید.

10- مشکلات گوارشی: درمان های روده ای

بازتاب شناسی

هرگاه دچار ناراحتی های روده ای شدید، با انگشت سبابه و شصت کف پای خود را بگیرید و ناحیه ای را که از کف پا به روده ی بزرگ وصل می شود پنج دقیقه ماساژ دهید. ضربه های شما باید به سمت کف پاشنه های پای شما باشد.

11- مشکلات گوارشی: حالت تهوع

قرص نعناع

قرص نعناع برای بی حس کردن دیواره ی معده به کار می رود. منتول خنک کننده در روغن قرص نعناع، درد معده را کاهش داده و از حالت تهوع جلوگیری می کند. پس از شام مقداری قرص نعناع بجوید تا گوارش شما را آسان کند.

12- مشکلات گوارشی: حالت تهوع

طب فشاری

برخی از افراد دریافته اند که فشار دادن بخش هایی از مچ دست به یکدیگر، موجب کاهش حالت تهوع می شود. این منطقه به در ورودی بدن مشهور است. پیشنهاد متخصصان، فشار دادن این ناحیه برای 3 دقیقه برای نجات از حالت تهوع به طور موقتی می باشد.

13- مشکلات گوارشی: معده درد

زنجبیل

زنجبیل یک درمان فوق العاده برای انواع معده دردهاست. هر گاه احساس ناراحتی در معده خود کردید، مقداری زنجبیل مصرف کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments