اسراری برای حفظ سلامت در دوران پیری

همه ی ما دوران پیری را تجربه خواهیم کرد اما بسیاری از ما مدام در حال جنگیدن با این حقیقت هستیم. مدام از اینکه در آینده چه شکلی خواهیم بود، چه احساسی خواهیم داشت و  چه کار خواهیم کرد نگران هستیم. تصور می کنیم که تنها زمان جوانی است که می توانیم پر از هیجان، جاه طلبی و امید باشیم. پیر شدن را به عنوان یک فرسودگی آرام اجتناب ناپذیر تصور می کنیم.

اما به هیچ وجه نباید اینگونه فکر کنیم. جدا از همه ی این مطالب، وقتی پیر می شویم، تجربه، نگرش و درایت بیشتری را به دست می آوریم. اگر دورانی پیری خود را با سلامت و سرزندگی پشت سر بگذاریم، این دوران برای ما تجربه ی بسیار مفیدی خواهد بود.

در اینجا راه هایی برای حفظ سلامت در دوران پیری معرفی شده اند.

۱- کارهایی را که از انجام آنها لذت می برید، کشف کنید

اغلب افراد احساس می کنند پیری با نظرات دیگران- والدین، معلمان، رسانه ها و همسالان – در مورد اینکه چگونه فردی باشید و چه باید بکنید همراه است. اما این دوران می تواند به شما کمک کند کارهایی را که دوست دارید مجددا ارزیابی و کشف کنید. مطمئنا والدین و همکاران شما ممکن است به چیزهایی علاقه مند باشند اما زمانی را هم برای خود بگذارید و از خود سوال های زیر را بپرسید. برای اینکه زمان شاد بیشتری داشته باشم، چه کنم؟ چه تاثیری بر روی دنیا خواهم داشت؟ وقتی بمیرم دوست دارم مردم چگونه از من یاد کنند؟ این سوال های بزرگ، پاسخ های مهمی به همراه دارد. پاسخ هایی که تنها شما می توانید آنها را بسازید. هرچه سن شما بالاتر می رود سعی کنید پاسخ های واضح تری به این سوالات بدهید.

۲- بیاموزید چگونه به خوبی با شکست مواجه شوید

شکست نیز همانند پیری غیر قابل اجتناب است. برخلاف تصور عمومی، شکست اصلا چیز بدی نیست. در واقع مواجه شدن با شکست نتیجه ی یک سبک زندگی خوب است. این بدان معناست که رویاهای شما جاه طلبانه و همتتان بلند است. اما خوب شکست خوردن به چه معناست؟ خوب شکست خوردن به معنای درک نیروی مثبت شکست است. بدین معنا که رویاهای بزرگ و مهم را حتی اگر شکست بخورید دنبال کنید. خوب شکست خوردن به معنای حمایت از خود، درس عبرت گرفتن از تجربیات و تلاش مجدد است. شکست، یک کارگشای فوق العاده برای پیشرفت است. آن دسته از افرادی که مدام تلاش و شکست را تجربه می کنند، در سنین بالاتر زندگی شادتر و پربارتری خواهند داشت.

۳- سعی کنید دیگران را ببخشید

یکی از بزرگترین معلمان اخلاقی ما بخشش است. این حس، یکی از تمرین های قوی است که هر چه بیشتر آن را انجام دهید، بیشتر به آن مشتاق خواهید شد. این تمرین در طول زندگی برای همه ی ما نیاز است. گاهی اوقات باید افراد را ببخشیم، اما بیشتر ما اغلب اوقات به بخشش خود نیاز داریم. بنابراین برای این که شاد و هوشیار باشیم باید بیاموزیم که این کار را به درستی انجام دهیم. نکته ی مهمی که در مورد بخشش وجود دارد چیست؟ بخشش تنها به معنای چشم پوشی از رفتارهای بد نیست، بلکه به معنای آزاد کردن خود از انجام مجدد رفتارهای بد است. اساسا همه ی ما خوبیم و شایستگی این آزادی را داریم.

۴- کنجکاو باشید

یادگیری، تنها مختص بزرگسالان و کنجکاو بودن تنها مختص کودکان نیست. این یک هدف دائمی است و برای سرزندگی و سلامت در دوران پیری، داشتن یک ذهن باز و کنجکاو ضروری است. سعی کنید همیشه کنجکاو باشید و ذهن خود را برای کشف چیزهای ممکنی که تصور آن را نمی توان کرد، باز بگذارید. برای یادگیری فرهنگ ها، تمرینات ذهنی و دیدگاه های سیاسی و اجتماعی مختلف مشتاق باشید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید ذهن خود را تغییر دهید، کافیست نسبت به چیزهایی که ممکن است ندانید کنجکاو باشید و همواره مراقب راه های جدید تفکر، زندگی و حضور در جهان باشید. این کنجکاوی بچه گانه بوده که موجب پیشرفت شما تا اکنون شده است، تنها به خاطر پیر شدن از آن دست نکشید.

۵- از بدن خود مراقبت کنید

وقتی پیر می شوید، مراقبت از بدن اهمیت بیشتری می یابد. سعی کنید مراقبت را بر روی چیزهایی قرار دهید که بیشتر برای پروش و حمایت بدن لازم است. گرچه چنین کاری صرف نظر از سن شما اهمیت بسیاری دارد، اما سلامت بدن در هنگام پیری- به معنای احساس قدرت، زیرکی و حمایت – مستلزم مراقبت از بدنتان می باشد.
به خاطر داشته باشید که شما یک فرد منحصر به فرد هستید، بدن شما نیز همینطور. زمانی را برای یافتن اینکه ذهن شما برای زنده ماندن به چه چیزی نیاز دارد، بگذارید. چه غذاهایی می توانند به اندازه ی کافی مواد مغذی و انرژی به شما برسانند؟ چه ورزش هایی برای شما جالب و چالش برانگیز است؟ کدام تمرین های ذهنی به شما حضور ذهن و هدفمندی می دهد؟

۶- تجربیات جدید به دست آورید

پیر شدن به معنای باقی ماندن در روزمره ی خود نیست. ببینید چه چیزهایی، شما را هیجان زده می کند، می ترساند و یا توجهتان را جلب می کند. فعالیت هایی را در نظر بگیرید که در زمان جوانی از انجام آن پرهیز می کردید. آیا آرزوی شما پریدن از یک هواپیما بود؟ چرا که نه.
قانون وضع شده ای مبنی بر اینکه باید در جوانی آنها را انجام دهید وجود ندارد. تمام زندگی شما می تواند ماجراجویانه باشد. سعی کنید کارهای جدیدی را که دوست دارید در ادامه ی زندگیتان انجام دهید، کشف کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های وبسایت دکتر کرمانی که در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت است. در برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmi، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج اصلی دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]