راهکارهایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم معمولا علامت خستگی یا بیماری خاصی نیست، اما باعث می شود خسته، ناخوش و یا حتی پیرتر به نظر برسید. از همه بدتر، اعتماد به نفس تان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

بهترین راه برای از بین بردن این عارضه شناسایی عواملی است که در بروز آن موثر است، اما خوب است بدانید این عوامل، دقیقا به سبک زندگی شما بستگی دارد.

دلایل زیادی از جمله ژنتیک، الگوی خواب نامنظم یا بی خوابی، استرس، آلرژی، رژیم غذایی نادرست، تحریک کننده های پوستی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پیری در پیدایش و شدت سیاهی دور چشم ها تاثیر بسزایی دارد.

اگر به این مشکل دچار شده اید می توانید با استفاده از چند راهکار که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم به بهبود وضعیت خود کمک کنید.

معرفی چند راهکار موثر

از آنجا که استرس در بروز سیاهی دور چشم موثر است می توانید با مدیتیشن، تکنیک های تمرکز ذهن و یوگا، استرس خود را کاهش دهید.

می توانید با استفاده از گیاهان دارویی و دمنوش های مختلف به بهبود وضعیت خواب خود کمک کنید و یا با یک رژیم غذایی خوب که سرشار از میوه ها، سبزیجات تازه و همراه مکمل های رژیمی است، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدن تان را جبران کنید.

فراموش نکنید که نوشیدن آب کافی و آب رسانی به پوست هم می تواند در سرعت بهبود شما موثر باشد.

 

توجه: برای بررسی هر گونه مشکل در مورد بیماری های صورت، می توانید به نمودار نقشه ی چهره نگاهی بیاندازید. مثلا، سایه ی آبی تیره در زیر چشم ها، می تواند نشانه ی خستگی آدرنال باشد.

درباره اینفوگرافیک

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که به طور موقت، دایره های سیاه دور چشم را می پوشانند و پف آنها را کاهش می دهند. علاوه بر این ها، بسیاری از درمان های خانگی طبیعی نیز، دارای آثار درمانی طولانی مدتی برای رفع این مشکل هستند.

در این اینفوگرافیک قصد داریم به معرفی درمان های خانگی و طبیعی که در آن از غذاها و نوشیدنی هایی همچون خیار، گوجه، سیب زمینی، بادام، چای کیسه ای و آب پرتقال استفاده می شود بپردازیم.

راهکارهایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم - اینفوگرافیک - برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments