الکل مانعی در مسیر کاهش وزن

الکل به دلیل عدم توازن در مصرف کالری، مایعات بدن و هورمون ها، کاهش وزن را مختل می کند. بدین ترتیب که نه تنها حاوی میزان کالری زیادی است، بلکه سطح کورتیزول و در نتیجه چربی ها را افزایش و ماهیچه ها را کاهش می دهد. به علاوه میزان تستوسترون- هورمونی که ماهیچه تولید می کند و میزان چربی ها را کاهش می دهد- را در مردان کاهش می دهد.

فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر روی پروسه ی کاهش وزن اثر می گذارند و این روند را پیچیده تر از آنچه هست می کنند. بدن شما در پاسخ به انواع غذاها و نوشیدنی ها، پاسخ های زیادی تولید می کند. کاهش وزن، تنها با عدم مصرف کالری حاصل نمی شود، بلکه با مصرف درست آنها به وجود می آید. الکل ، با تاثیرات مخربی که بر سیستم بدن می گذارد، کاهش وزن را مختل می کند.اما شما می توانید برای رفع مشکلات موارد متعددی را امتحان کنید. یکی از این موارد، سم زدایی با دتاکس است.

الکل سطح کورتیزول  و در نتیجه چربی ها را افزایش می دهد

الکل ، به تنهایی ترشح کورتیزول (هورمونی که ماهیچه ها را از بین می برد و چربی تولید می کند) را افزایش می دهد. از دست دادن بافت ماهیچه ای به معنای کاهش متابولیسم و افزایش وزن است. تاثیر الکل بر روی مردان چنین است که میزان تستوسترون را کاهش می دهد.

تستوسترون، هورمونیست که ماهیچه تولید می کند و میزان چربی ها را کاهش می دهد. به علاوه، بدن را از سوزاندن چربی ها باز می دارد. الکل بدن را از استفاده ی ذخائر چربی به عنوان انرژی باز می دارد.

بدن برای ساختن ماهیچه و سوزاندن چربی ها نیاز به آبرسانی کامل دارد، چون با خارج کردن مایعات از بدن، منجر به کم آبی بدن نیز می شود.

مصرف الکل، اغلب با وعده های غذایی ممنوع و پر کالری همراه است

الکل مانعی در مسیر کاهش وزن - برنافیت

از آنجا که مصرف الکل انسان را در یک احساس شادی کاذب قرار می دهد، نا خودآگاه او را به سمت مصرف غذاهای ناسالم چون چیپس، اسنک و … که مخصوص مهمانیهاست، می کشاند.

کالری الکل بسیار زیاد است

الکل مانعی در مسیر کاهش وزن - برنافیت

الکل هر چند مایع است، اما حاوی میزان زیادی کالری است و میزان این کالری با افزودن آبمیوه های شکر دار به آن افزایش نیز می یابد. به همین دلیل به شدت موجب افزایش وزن می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments