ورزش برای لاغری و آب کردن شکم و پهلو عرض یک هفته در خانه

ورزش برای اب کردن پهلو یک راهکار مناسب برای یکی از بزرگ‌ترین معضلاتیست که بسیاری از ما با آن درگیریم. پهلوها نه تنها تناسب اندام را بر هم می‌زد، بلکه بخشی از بدن است که به سختی می‌توان از شر آن خلاص شد. از آنجا که پهلوها در ادامه‌ی ناحیه‌ی شکمی قرار دارند، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با ورزش‌های شکم می‌توان آن‌ها را از بین برد، اما اینگونه نیست. برای اب کردن پهلو ورزش‌های خاصی را باید انجام داد و خوراکی‌های مفیدی میل کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین ورزش‌های آب کردن پهلو در یک هفته را به شما معرفی کنیم. درصورت نیاز به یک برنامه غذایی به همراه برنامه ورزشی و همراهی یک متخصص تغذیه، رژیم برناجت را به شما معرفی می‌کنیم.


ورزش برای لاغری شکم

حتما شنیده‌اید که از بین بردن چربی‌های موضعی با استفاده از ورزش تنها یک افسانه است. کاملا درست است، اما شما می‌توانید این دسته از ماهیچه‌ها را با ورزش، عضلانی تر کنید و با رژیم و حرکات هوازی آنها را آب کنید. می‌توان گفت تنها زمانی آب کردن پهلو با تمرین‌های کرانچ (دراز و نشست) ممکن است که چربی‌ها را با تغذیه‌ی سالم از بین ببرید. قند خون تثبیت شده از تولید انسولین زیاد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود بعد از غذا، هوس میان وعده‌های شیرین تا پایان روز نکنید.

آب کردن پهلو و شکم با چند ترفند ساده

ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته ارزوی همه‌ی خانم‌ها و آقایانی است که به دنبال راهی برای لاغری سریع و آب کردن پهلو و لاغری شکم خود هستند، اینکه دو سمت پهلو چربی‌‌های اضافه داشته باشد چندان زیبا نیست، آب کردن پهلو کار دشواری است ولی غیر ممکن هم نیست.

آب كردن پهلو در يك هفته

 برای از بین بردن شکم و پهلو در یک هفته باید یک اراده قوی داشته باشید و با مصرف مواد غذایی مناسب و ورزش به صورت منظم می‌توانید امیدوار باشید که زودتر به نتیجه برسید. پس از همین امروز شروع کنید تا به وزن ایده‌آل خودتان برسید.

دلایل چاقی شکم و پهلو چیست و چطور از آن پیشگیری کنیم؟

چربی زیر شکم و پهلو می‌تواند دلایل زیادی مثل مشکلات گوارشی، تغییرات هورمونی و حتی مصرف برخی داروها به وجود بیاید. برخی مواقع افراد متوجه می‌شوند که بدون تغییر در برنامه ورزشی یا رژیم غذایی که دارند در نواحی شکم و پهلو وزن اضافه می‌کنند.

در اینجا به برخی از مواردی که می‌تواند به افزایش وزن در ناحیه شکم و پهلو منجر شود اشاره می‌کنیم چرا که ممکن است علامت یک بیماری پزشکی جدی‌تر باشد.

1. استرس

استرس زیاد باعث چاقی و پرخوری عصبی شود، برخی از افراد در معرض استرس دائم علائمی مثل نفخ، دردهای شکمی و اسهال را هم تجربه می‌کنند. استرس همچنین می‌تواند کاهش فعالیت‌های ورزشی و افزایش وزن افراد را هم به همراه داشته باشد.

اگر برنامه ورزشی منظم داشته باشید و در طول شبانه‌روز 7 تا 8 ساعت بخوابید می‌توانید اثرات استرس را کاهش دهید. انجام تکنیک‌های آرام‌سازی مثل یوگا، تمرینات تنفسی و مدیتیشن به همراه گوش دادن به موسیقی‌های ملایم به کاهش استرس شما کمک می‌کند .

2. کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید زمانی رخ می‌دهد که تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی‌کند. هورمون تیروئید به بدن کمک می‌کند تا از انرژی خود استفاده کند. وقتی مقدار کافی از آن وجود نداشته باشد، فرآیندهای بدن شما می‌تواند کند شود. با یک آزمایش ساده می‌توان این مشکل را تشخیص داد و با مصرف داروی مناسب آن را برطرف کرد.

3. مصرف الکل

الکل یک ماده التهابی است که می‌تواند برای شما مشکلات گوارشی متعددی به همراه اضافه‌وزن در ناحیه شکم و پهلو را به همراه داشته باشد. انواع آب جوهای فاقد الکل هم همین مشکل را دارند بنابراین در مصرف آن‌ها اعتدال را رعایت کنید.

الکل و لاغری

4. پرخوری و رژیم غذایی نامناسب

افرادی که عاشق نوشابه و فست فود هستند بیش از دیگران مستعد افزایش وزن در ناحیه شکم و پهلو خواهند بود. رژیم‌های غذایی سرشار از غذاهای شکری مثل قند و شکلات می‌تواند شرایط افزایش کلی وزن به ویژه در اطراف ناحیه شکم را فراهم کند. رژیم‌های غذایی که به میزان کافی پروبیوتیک و سبزیجات ندارند این فرصت را به توده‌های چربی می‌دهند تا رشد کنند و اندام شما را از فرم طبیعی خارج کند.

5. کم تحرکی و ورزش نکردن

اگر کالری‌های دریافتی هر فرد بیشتر از نیاز روزانه او که سوزانده می‌شود باشد به چربی تبدیل خواهد شد. آن‌ها که مشاغلی دارند که به واسطه آن تحرک پایینی داشته و به فعالیت‌های بدنی اهمیت نمی‌دهند به سرعت چاق می‌شوند. اعتیاد به تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در اضافه وزن شما دخیل باشند.

در کنار این موارد مصرف برخی داروها، بیماری‌های ژنتیکی و مشکلات هورمونی هم می‌تواند باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو شود. اگر افزایش وزن ناحیه شکم و پهلوی شما طبیعی نیست قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید تا با یک آزمایش دقیق وضعیت سلامت شما را بررسی کند.

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو کدام‌ است ؟

در یک دنیای ایده آل شما می‌توانید محل کاهش وزن خودتان را انتخاب کنید و با تغذیه مناسب و ورزش به تناسب اندامی که می‌خواهید دست پیدا کنید اما در دنیای واقعی وقتی بدن شما به انرژی نیاز دارد، آن را به صورت سراسری جذب می‌کند و به این ترتیب نمی‌توانید به آن آموزش دهید که انرژی دریافتی را به شکم و باسن نفرستد.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو در خانه

بهترین روش لاغری شکم و پهلو چیست ؟

در این شرایط راهکاری که منطقی به نظر می‌رسد، که از طریق برنامه غذایی منظم و دقیق کالری دریافتی کل بدن خود را کنترل کرده و سپس با ورزش‌های منظم و دقیق کار چربی سوزی را تسریع کنید. خبر خوب این است که تغییراتی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما وجود دارد که به لاغری شکم و پهلو کمک می‌کند.بدن زنان به ذخیره کردن چربی در ناحیه شکم و پهلو تمایل بیشتری دارد و دلیل آن هم حمایت از نوزادان در دوران بارداری است.

چربی ناحیه لگن زیرپوستی است به این معنی که دقیقاً در زیر پوست تجمع کرده و حذف آن کمی سخت‌تر است. این چربی‌ها بسیار موذی هستند زیرا در اطراف اندام‌های داخلی قرار گرفته و ترکیباتی ترشح می‌کنند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند. وقتی رژیم غذایی خود را بهبود دهید و ورزش را جدی بگیرید، می‌توانید چربی عمقی شکم را سریع تر از چربی‌های زیر پوستی کاهش دهید. در این‌جا به برخی خوراکی‌های مؤثر و تمرینات ورزشی خانگی که روند کار را سریع تر می‌کند اشاره می‌کنیم.

دریافت رژیم غذایی

لاغری شکم و پهلو با خوراکی‌های مؤثر

برخی وسوسه می‌شوند که با یک رژیم غذایی سریع در زمانی اندک وزن خود را به شکل معجزه آسایی کم کنند اما این رژیم‌ها ممکن است به بدن آسیب وارد کرده و فرد را با کمبود مواد مغذی روبه‌رو کند. در نتیجه توده عضلانی کاهش می‌یابد. حتی اگر بتوانید یک رژیم غذایی سخت و کوتاه مدت را رعایت کنید به محض پایان رژیم و بازگشت به عادت‌های قدیمی وزن شما مجدد افزایش پیدا خواهد کرد. پس عاقلانه ترین راهکار این است که لاغری سریع در چند هفته را فراموش کرده و با اصلاح تغذیه خود سعی کنید یک کاهش وزن پایدار را تجربه کنید.

خبر خوب این است که، وقتی حجم وعده های غذایی خود را کاهش دهید، مصرف قند و کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کرده و سدیم را به میزان محدود دریافت کنید، می‌توانید در کنار ورزش کاهش وزن سریع و در عین حال پایدار را تجربه کنید. کاهش احتباس آب در بدن می تواند به کم کردن وزن سرعت بدهد و کمک کند لاغری را زودتر تجربه کنید و خوش اندام تر به نظر برسید.

اثرگذاری خوراکی‌های چربی سوز بر روی شکم و پهلو

نوشیدن آب به اندازه کافی و مصرف محصولات مغذی تازه به همراه چربی‌های سالم به کاهش وزن شما کمک می‌کند، هم‌زمان باید از خوردن مواد خوراکی چاق‌کننده و ناسالم هم خودداری کنید. در این‌جا فهرستی از مواد غذایی که به آب کردن پهلو و شکم کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

آب کردن پهلو در یک هفته با بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو

ورزش پهلو را هر یک روز درمیان انجام دهید. اگر احساس می‌کنید این میزان ورزش برای شما کم است، آن را به 6 جلسه در هفته برسانید. طبق یک مطالعه نشان داده شد افرادی که در مدت 8 ماه 6 روز در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی می‌کردند، به ندرت دچار چربی‌های شکمی و پهلو می‌شوند.

لاغری پهلو در خانه

1. حرکت هیزم شکن (20 مرتبه برای هر طرف) مخصوص آب کردن پهلو

  • بایستید و پاها را به اندازه ی عرض لگن باز کنید.
  • وزن بدن را روی پای چپ بیاندازید و یک دمبل را بردارید.
  • دمبل را با هر دو دست بگیرید و تا بالای شانه‌ی چپ ببرید.
  • سپس بچرخید و به سمت ران راست حرکتی شبیه به هیزم شکن را اجرا کنید.
  • اجازه دهید هنگام چرخش، پا و زانوی شما محور قرار بگیرد.
  • حالا دمبل را تا بالای شانه چپ دوباره بالا بیاورید.
  • این حرکت را 20 مرتبه تکرار کنید.
  • حالا روی پهلوی راست این حرکت را انجام دهید.

حرکت هیزم شکن

2. حرکت چرخش سوئیسی | معجزه آب کردن پهلو ! 

  • روی باسن بنشینید، زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین بگذارید.
  • بالا تنه ی شما باید با زاویه‌ی 45 درجه به سمت عقب خم باشد.
  • با هر دو دست یک دمبل را نگه دارید.
  • پاها را از روی زمین بلند کنید و در ناحیه‌ی مچ روی هم بندازید.
  • تعادل خود را روی باسن حفظ کنید.
  • از همین وضعیت، بالا تنه را به راست بچرخانید و دمبل را در کنار بدن روی زمین قرار دهید.
  • حالا به چپ بچرخید و دمبل را در سمت چپ بدن روی زمین قرار دهید.
  • این حرکت را چندین مرتبه در حالیکه پاها و بالا تنه‌ی شما از زمین جدا شده تکرار کنید.

حرکت چرخش سوئیسی

3. پلنک از بغل همراه با لیفت باسن مخصوص آب کردن پهلو

  • در وضعیت پلنک از بغل بنشینید.
  • روی آرنج تکیه کنید و باسن و پاها را روی زمین بگذارید.
  • شکم را درگیر کنید و بدن را در یک خط صاف نگه دارید.
  • قسمت پایین بدن را از روی زمین بلند کنید و در وضعیت پلنک صاف قرار دهید.
  • پاها را پایین بیاورید و به همین منوال ادامه دهید.
  • 15 مرتبه برای سمت راست و 15 مرتبه برای سمت چپ، این حرکت را انجام دهید.

حرکت پلانک از بغل

4. کرانچ دوچرخه مخصوص آب کردن پهلو

  • به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و دست‌ها را در پشت گردن بگذارید.
  • دست ها را در هم قفل نکنید.
  • شکم را درگیر کنید و شانه ها و کمر را از روی زمین بلند کنید.
  • در همین حال، آرنج راست را به زانوی چپ برسانید تا در میانه‌ی بدن با یکدیگر برخورد کنند.
  • سپس تغییر جهت دهید و آرنج چپ را به زانوی راست برسانید.
  • در حالیکه بالا تنه را از زمین جدا کرده اید، این حرکات را به سرعت انجام دهید.

کرانچ دوچرخه

5. Starfish

حرکت استارفیش نوعی حرکت پلنک از پهلو است که برای از بین بردن چربی‌های پهلو بسیار مفید است.

  • در وضعیت پلنک پهلو قرار بگیرید و تعادل خود را حفظ کنید.
  • همین که تعادل خود را حفظ کردید، یکی از پاها را روی پای دیگری قرار دهید و بازوی خود را بالا ببرید.
  • حالا پا را بالا ببرید و آن را صاف کنید. در همان زمان، سعی کنید پنجه‌های پا را لمس کنید و سپس دوباره آن‌ها را صاف کنید.
  • 15 مرتبه این کار را انجام دهید و سپس تغییر جهت دهید.

حرکت استارفیش برای لاغری

6. Side Plank Circles

این حرکت ماهیچه‌های پهلو و پایین شکم را به شدت درگیر می‌کند.

  • در وضعیت پلنک قرار گیرید و زانوها را به زمین نزدیک کنید. پای بالایی را تا جایی بالا ببرید که موازی با زمین و در حالت صاف قرار گیرد.
  • حالا با آن پا شروع به ساختن دایره‌های بزرگ کنید.
  • 20 دایره در جهت عقربه‌های ساعت و 20 دایره در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بسازید. حالا تغییر جهت دهید.

حرکت مون پلانک

7. Oblique Crunch

کرانچ از پهلو، ماهیچه‌های پهلو را هدف قرار می‌دهد و موجب از بین رفتن چربی‌های آن می‌شود. این حرکت نه تنها ماهیچه‌های پایین تنه بلکه ماهیچه‌های بالا تنه را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

  • به پشت دراز بکشید و با زانوهای خم، پاها را بالا ببرید تا جایی که ساق پاهای شما در حالت عمودی قرار گیرند.
  • دست چپ را پشت سر ببرید و دست چپ را در کنار بدن صاف کنید.
  • حالا ساعد را به زمین فشار دهید. پهلو را بلند کنید و سعی کنید آرنج چپ را به زانوی چپ برسانید.
  • با بلند کردن سمت چپ بدن، زانوی چپ را به آرنج چپ برسانید.
  • 10 مرتبه این حرکت را تکرار کنید و سپس تغییر جهت دهید.

کرانچ شکم

8. Mermaid

این حرکت پیلاتس برای چربی‌های پهلو بسیار مفید است، چرا که مستقیما بر روی ماهیچه‌های آن اثر می گذارد.

  • به پهلوی راست دراز بکشید و پاهای خود را صاف کرده، روی هم قرار دهید.
  • می‌توانید مچ پاها را در حالت ضربدری روی هم بگذارید اما پاها باید روی هم باشند.
  • پای خود را در جلو نگه دارید تا روی باسن قرار نگیرید.
  • تا جایی که می‌توانید پاها را بالا ببرید و سپس با هم پایین بیاورید.
  • 15 مرتبه تکرار کنید.

9. Leg Lifts

این حرکت برای از بین بردن چربی‌های پهلو فوق العاده است.

  • به پشت دراز بکشید و پاها را صاف روی زمین بگذارید.
  • دست را زیر باسن قرار دهید و هر دو پا را صاف کنید.
  • پاها را تا جایی که می‌توانید بالا و سپس تا نزدیک زمین پایین بیاورید. در همه‌ی حالات پاهای شما باید صاف باشند.
  • 15 مرتبه این حرکات را تکرار کنید.

حرکت لیفت آپ

10. Tummy Tuck

این حرکت برای کل بدن مفید است، اما بیش‌ترین تاثیر آن بر روی بازوها، شکم و چربی‌های پهلو می‌باشد. این حرکت در سه مرحله انجام می‌شود، اما مبتدیان می‌توانند با مرحله‌ی اول شروع کنند و به مرور آن را کامل کنند.

  • بایستید و پاها را از هم باز کنید. شکم را به داخل ببرید.
  • در حالی‌که پاها را صاف گذاشته‌اید، به سمت جلو خم شوید. حالا با دست‌ها راه بروید تا در وضعیت پلنک قرار گیرید.
  • زانوی راست را خم کنید و آن را به آرنج راست برسانید.
  • حالا همان زانو را به مرکز بیاورید و قفسه‌ی سینه را لمس کنید.
  • حالا به سمت چپ بیایید و آن را به آرنج چپ برسانید.
  • حالا پا را به سمت عقب صاف کنید و با پای چپ همین حرکات را تکرار کنید.
  • پاها را جا به جا کنید و 15 مرتبه تکرار کنید.

حرکت لاغری برای ران در خانه

برای آب کردن پهلو در یک هفته باید:

  • برای آب کردن پهلو باید به طور منظم ورزش کنید.
  • سعی کنید در رژیم غذایی خود از کربوهیدارت ها استفاده نکنید.
  • مصرف پروتئین در هر وعده غذایی فراموش نشود.
  • بررسی کنید در هر وعده غذایی به چه مقدار غذا می‌خورید.
  • نوشابه، آب میوه‌های بسته بندی شده و نوشیدنی‌های انرژی زا در هر وعده غذایی خود حذف کنید.

آب کردن پهلو با 13 خوراکی چربی سوز

خوراکی که دارای فیبر و آب زیادی باشد، باعث سیری طولانی مدت می‌شود. خاصیت چربی سوزی در خوراکی‌هایی مثل: فلفل و دارچین است و سرعت سوخت وساز شما را بالا می‌برد.

1. عدس

دانه‌های غذایی بسیار مغذی مانند نخود فرنگی، لوبیا سفید و نخود دارای پروتئین و فیبر هستند و احساس سیر بودن را افزایش می‌دهد. به سالاد خود مقداری عدس اضافه کنید و یا به جای غلات کامل می‌توانید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید. برای یک وعده پروتئین بدون چربی می‌توانید عدس را به همراه سبزیجات میل کنید. یکی از حبوبات‌های پرطرفدار عدس است که شامل پروتئین، کالری و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند آهن را تامین می‌کند.

میزان کالری عدس

کالری عدس هر 100 گرم: عدس خام 353 کالری

کالری عدس هر 100 گرم عدس پخته 116 کالری

عدس برای لاغری شکم و پهلو

2. آووکادو

آووکادو یکی از خوراکی‌های مخصوص، برای آب کردن پهلو است که دارای 2 گرم فیبر و 4 گرم چربی تک غیر اشباع است که بسیار برای قلب مفید می‌باشد و به شما کمک می‌کند وزن خودتان را کاهش دهید.

طبق آزمایشات انجام شده افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کنند، دور کمر کمتری نسبت به افرادی که آووکادو مصرف نمی‌کنند دارند. این نشان می‌دهد مصرف روزانه آووکادو به آب کردن پهلو و لاغری شکم کمک می‌کند.

مصرف آووکادو علاوه بر آب کردن پهلو، برای روده شما نیز مفید است. چربی سالم مثل آووکادو برای روده انسان نیز ضروری است و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. مصرف این میوه آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می‌دهد.

میزان کالری آووکادو

کالری آووکادو  هر 100 گرم 160 کالری

3. شکلات تلخ

تمامی شکلات‌ها ممنوع نیست و هر شکلاتی که 65 درصد به بالا کاکائو باشد خیلی خوب است. همانطور که آووکادو حاوی اسیدهای چرب تک اشباع است، شکلات تلخ نیز دارای اسیدهای چرب تک اشباع است که به سوخت و ساز کمک می‌کند. کسانی که شکلات تلخ مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که شکلات در روز مصرف نمی‌کنند، شاخص توده بدنی کمتری دارند.

میزان کالری شکلات تلخ

کالری شکلات تلخ هر 100 گرم 546 کالری

شکلات تلخ برای لاغری شکم

4. دمنوش بابونه و نعناع

حتما یه شام سنگین خوردید که احساس پر بودن کرده باشید؟ کافیست با دم کردن یک فنجان دمنوش نعنا یا بابونه به بهبود وضعیت معده خود کمک کنید. دمنوش نعنا و بابونه عضلات گوارش شما را تسکین می‌دهد و هضم غذا را آسان می‌کند و گاز معده شما را از بین می‌برد.

میزان کالری بابونه

کالری بابونه هر 100 گرم 1 کالری

کالری نعنا هر 100 گرم 44 کالری

دمنوش های لاغری که برای چربی سوزی بدن فوق‌العاده است

حقایقی باورنکردنی از جربی سوزی با دمنوش های لاغری

5. تخم مرغ

در گذشته گفته می‌شد زرده‌ی تخم مرغ برای قلب مضر دارد. نباید هر روز تخم مرغ میل کنید، اما تخم مرغ سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه و چربی‌های مفید برای قلب است و متابولیسم تحریک می‌شود وباعث افزایش زیاد بدن می‌شود. سعی کنید تخم مرغ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا زودترخوش اندام شوید.

میزان کالری تخم مرغ

کالری تخم مرغ متوسط 44 گرم 63 کالری

کالری تخم مرغ معمولی 44 گرم 72 کالری

کالری تخم مرغ بزرگ 44 گرم 80 کالری

کالری تخم مرغ درشت 44 گرم 90 کالری

تخم مرغ برای لاغری شکم

6. روغن نارگیل

طبق تحقیقات انجام شده بین روغن نارگیل و سرعت گرفتن سوخت و ساز بدن افراد یک ارتباطی وجود دارد، که باعث می‌شود به آب كردن پهلو كمک بيشتری کند. خوردن روغن نارگیل برای سلامت قلب بسیار مفید است.

میزان کالری روغن نارگیل : کالری روغن نارگیل هر 100 گرم 829 کالری

7. سیب

سیب سرشار از فیبر و پکتین است که به یک میان وعده معروف شناخته شده است که باعث می‌شود معده شما را به مدت بیشتری سیر نگه دارد. با این حال شما دیگه ریزه خواری یا پرخوری نمی‌کنید.

غذاهای سالم و گوشت بدون چربی مصرف کنید. مصرف غذاهای سالم و با کیفیت بهترین روش برای از بین بردن چربی‌ها از جمله چربی‌های ناحیه ی پهلوست.

میزان کالری سیب

کالری سیب یک عدد سیب متوسط ۹۵ کالری

سیب برای لاغری شکم و پهلو

8. بادام

بادام حاوی اسید چرب تک اشباع است که باعث می‌شود به آب کردن پهلو کمک کند و چربی شکم را بسوزاند. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که در رژیم غذایی کم کالری یک وعده بادام مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که تنقلات با کربوهیدارت بالا مصرف می‌کنند، در آب کردن پهلو موفق ترند و باعث کاهش وزن می‌شود.

میزان کالری بادام

کالری یک عدد بادام خام برابر با ۷ کالری

9. چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان است و برای افزایش انرژی، مبارزه با ورم و چربی‌سوزی بسیار مفید است و قطعا به آب کردن پهلو شما کمک می‌کند. اگر شما روزانه 5 فنجان چای سبز میل کنید، باعث می‌شود 2 برابر بیش تر از قبل وزن خود را کاهش دهید. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که روزانه چای سبز مصرف می‌کنند وزن کمتری نسبت به افرادی که مصرف نمی‌کنند دارند.

میزان کالری چای سبز

کالری چای سبز بدون هیچ افزودنی 0 کالری

چای سبز برای لاغری شکم

10. خیار

خیار حاوی 96 درصد آب و آنتی اکسیدان فلاونوئید کوئرستین است، که پیشگیری از ورم می‌کند و به آب کردن پهلو کمک می‌کند. سعی کنید روزانه در سالاد‌های خود خیار را مصرف کنید.

میزان کالری خیار

کالری خیار  هر 100 گرم 15 کالری

11. موز

گاهی وقتها عصر هوس تنقلات می‌کنید؟ موز بهترین انتخاب است. موز دارای نشاسته مقاوم و پتاسیم است. خوردن موز باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر باشید. نشاسته‌های مقاوم، کبد شما را تشویق می‌کنند و این باعث می‌شود سوخت و ساز تقویت شود و به آب کردن پهلو کمک کند.

میزان کالری موز

کالری موز هر 100 گرم 70 کالری

موز برای لاغری شکم

12. روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن بسیار سبک و کم کالری است که مصرف آن برای کاهش وزن و سلامتی بسیار مفید است. کلسترول بد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کلسترول خوب می‌شود.

میزان کالری روغن زیتون

کالری روغن زیتون هر 100 گرم  844 کالری

13. کاهو

کاهو دارای آب و فیبر فراوانی است و مصرف کاهو باعث پر شدن معده می‌شود و فرد احساس سیری می‌کند. با این وضعیت دیگه سراغ تنقلات نمی‌روید و در نتیجه وزن کمتری دارید و به آب کردن پهلو کمک می‎‌کنید.

میزان کالری کاهو

کالری کاهو هر 100 گرم 15 کالری

3. ماست

مصرف ماست به بهبود عملکرد روده کمک کرده و از نفخ معده پیشگیری می‌کند. بهتر است ماست را با غذا نخورید بلکه آن را به صورت میان وعده‌ سالم روزانه میل کنید.

4. غلات کامل

غلات کامل کربوهیدرات‌های مفید هستند که به شما کمک می‌کنند لاغر بمانید و غذای خود را بهتر هضم کنید. این مواد به تنظیم قند خون و انسولین بدن نیز کمک می‌کنند.

5. بادام

بادام یک میان وعده بدون ضرر است که به بدن کمک می‌کند چربی بسوزاند و بدن را سیر نگه ‌دارد. به جای خوردن کربوهیدرات و میان وعده‌های شیرین و چرب بادام بخورید تا چربی‌های شکم و پهلوی شما سریع تر لاغر شوند. خیار، کاهو و موز، از جمله میوه‌های چربی سوز و سبزی‌هایی هستند که برای کاهش وزن می‌توانید استفاده کنید.

معجون‌های مؤثر و نوشیدنی‌های چربی سوز پهلو

خوردن برخی معجون‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی به چربی سوزی سریع تر کمک کرده و مواد غذایی بسیاری را به بدن شما می‌رساند، در این‌جا به سه مورد که کمک می‌کند چربی‌های شکم و پهلوی خود را بسوزانید اشاره می‌کنیم:

1. معجون زنجبیل

نوشیدنی زنجبیل به بهبود بسیاری از مشکلات و دردهای معده کمک کرده و برای آب کردن چربی‌های ناحیه شکم بسیار تأثیرگذار است. جمع شدن چربی در ناحیه پهلو و شکم در بسیاری موارد به مشکلات گوارشی برمی‌گردد. با کاهش نفخ و بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌توانید به از بین رفتن چربی‌های شکمی کمک کنید.

برای تهیه معجون زنجیبل باید نصف قاشق زنجبیل تازه یا پودر آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند، سپس آن را بنوشید.

2. دمنوش بابونه و نعنا

نوشیدن دمنوش بابونه و نعنا عضلات دستگاه گوارش را تقویت کرده و پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین کمک می‌کند غذای خود را سریع تر هضم کنید. به این ترتیب گاز کمتری در معده شما جمع می‌شود و با کاهش نفخ به تخت شدن هرچه بیشتر شکم شما کمک می‌کند.

برای طرز تهیه‌ی دمنوش بابونه و نعنا باید نصف قاشق بابونه و نصف قاشق نعنا را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید و پس از 5 دقیقه نوش جان کنید.

نتیجه‌گیری

بهترین روش لاغری شکم و پهلو در کنار این حرکات انواع دراز و نشست، پلانک و ورزش‌هایی مثل یوگا، پیاده‌روی و تمرینات قدرتی را هم می‌توان در گروه سریع ترین راه‌های لاغری شکم و پهلو قرار داد. شما کدام‌ یک از این راهکارها برای، لاغری هر چه سریع تر شکم و پهلوی خود استفاده کرده‌اید؟ چه روش‌های دیگری برای لاغر کردن شکم و پهلو سراغ دارید که در این مطلب نیامده است، تجربه‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها با خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید تا همه از آن استفاده کنند.

چیپس، بستنی، دونات، هات داگ، پیتزا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه‌های گازدار و شیرینی دانمارکی خیلی خوشمزه هستند اما از خوراکی‌های غیرمجاز به شمار می‌آیند که خیلی سریع شکم و پهلوی شما را چاق می‌کنند، سعی کنید مصرف آن‌ها را محدود کرده و اگر می‌خواهید سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو را تجربه کنید؛ حتما موارد ذکر شده را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

guest
102 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
.

19 سالمه من سه ماه پیش بدنم خیلی معمولی بود ولی الان با انجام همین تمرینا خیلی خوش فرم شده بدنم انگار باشگاه میرم خیلی وقته:)

پشتیبان برنافیت

ممنون که نتیجه تون رو با ما به اشتراک گذاشتی عزیزم

محمد بیجاد

این ورزشها بنظر چیزی نیست بنظر اسون میاد زمانش هم خیلی کمه ده دقیقه بعضیا برای همین راحت میگذرن میگن با این چیزا به نتیجه نمیرسیم ولی وقتی همین حرکات را انجام بدهند بعد میفهمن ک این دقیقه مثل ده ساعت ورزش فایده داشت من هرروز یک ساعت پیاده روی شدید در حد دویدن انجام میدم بنظرم یک دقیقه این ورزش سخت تر از یک ساعت دویدن هست خیلی عالیه

پشتیبان برنافیت

ممنون محمد جان
خیلی خوبه که تجربیاتتون رو با ما و بقیه به اشتراک میذارید تا بتونیم بهتر تصمیم بگیریم

دانیال مقدم

اگر این ورزش ها را در 10دقیقه انجام دهیم واقعا چربی های پهلو آب میشه

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز مداومت بر انجام این ورزش ها در کنار تغذیه سالم و پرهیز از مصرف فست فودها و چربی های ناسالم می تونه کمک زیادی بکنه

سعید جلیلی

پهلو ها تاثیری بر گودی کمر دارند؟

پشتیبان برنافیت

اره سعید جان

کاربران ناشناس

واقعا تاثیر داره؟؟؟؟؟

پشتیبان برنافیت

حتما دوست عزیز

نسرین نعمتی

واقعاپیاده روی باعث ایجاد چربی میشه؟؟،

پشتیبان برنافیت

صفر و صدی بهش نگاه نکنید . هر کاری بدون برنامه ریزی تاثیر منفی داره نسرین جان

مائده ابراهیمی

بنظرم اگه به قسمت های شکم ومهلو فشار بیاده و درد بیاد یعنی داره اثر میکنه

کاربران ناشناس

سه ماهه هم دارم ورزش میکنم هم غذا کم میخورم اما چربی پهلو هام اصلا فرقی نکرده من باید چیکار کنم

پشتیبان برنافیت

عزیزم با مشاورینمون تماس بگیر . رایگان راهنمایی می کنن. شرایطتون خیلی مهمه . تمامی مطالبی که از برنافیت و سایت های دیگه می خونید کلی نوشته شدن چون شرایط جسمی و حتی روحی همگی ما می تونه با هم تفاوت داشته باشه

سعید

۱۰ دقیقه در حداقل ۹۰ روز متوالی

ناشناس

واقعا میتونه اب کنه پلو رو یا عضلانیش میکنه؟؟

پشتیبان برنافیت

عزیزم تقریباً هر نوع ورزش رو اگه بدون برنامه ریزی و قبل از رسیدن به تثبیت رها کنید، تاثیر منفی میذاره . اینکه مشاور تغذیه و راهنمای انجام تمرین و همینطور عزم راسخ برای این کار نداشته باشید ، می تونه شما رو وسط راه از این کار منصرف کنه .
به همین دلیل برنافیت داره روی ماراتن رژیم گروهی کار می کنه که همه بتونیم در کنار هم ، با گفت و گو با هم تیمی ها ، لاغر بشیم و هر فرد به صورت اختصاصی مشکلاتش رو با مشاور ، روانشناس و مربی ورزشیش با هزینه بسیار پایین در میون بزاره

کاربران ناشناس

خانم اصیلی نمیشه تصاویر ورزش زن رو بذارید؟

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز یک سری محدودیت ها داریم که نمی تونیم زیاد از این عکس ها استفاده کنیم. اما در مورد حرکات خانم و آقا بودنشون فرقی نمی کنه. مهم حرکتی هست که انجام می دین

ویدا

من فکر میکنم اب کردن چربیهای پهلو غیر ممکن است من۲۰ سال است ورزش میکنم اما از دست چربیهای پهلو خلاص نشدم

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز می تونید از روش های لاغری موضعی بی خطر مثل کویتیشن و آر اف استفاده کنید

صبا شهری

میشه ورزش بزارید برای اب کردن پهلو و شکم لطفا ورژیم غذایی

پشتیبان برنافیت

بله دوست عزیز حتما

میلادلطفی

من الان ۱۵ سال بدنسازی کار میکنم ویک مربی هستم این ورزش ها بسیار تاثیر گذاره فقط باید هراز گاهی باید ورزنه هم کار کنین

‌

دمبل باید چقدر وزن داشته باشه؟

کاربران ناشناس

اگ تغذیه مناسب و ورزش درست داشته باشیم‌حتما پهلو ها آب میشه ،، و فکرای منفی که من نمیتونم و نمیشه و غیر ممکنه رو دور بریزی قطعا به هدفت میرسی

فاطمه

نظر من اینه که این ورزش هارا در کنار رژیم داشته باشیم حتما تاثیر خوده من به شخصه تمام این ورزش هارا وقتی میرم باشگاه در کنار رژیم غذایی انجام میدم و الان وزن ایده عال خودمو دارم☺

معصومه چگینی

وای خدا کنه تاثیر داشته باشع

Ayda

من ۱۵ سالمه و واقعا چربی دارم اگه این ورزشازو انجام بدم واقعا اب میشن؟

پشتیبان برنافیت

آیدای عزیزم رژیم در دوران بلوغ حساسیت های خودش رو داره . باهامون حتماً تماس بگیر تا رایگان مشاوره بدیم

نگار

بدونه رژیم هیچ چربی از بین نمیره ورزش ب تنهایی کافی نیست ۷۰درصد رژیم ۳۰درصد ورزش

پشتیبان برنافیت

درود بر شما

کاربران ناشناس

دوستان فقط این حرکات ماثر نیست در کنارش باید تغذیه رو رعایت کنید .که عامل اصلی تناسب اندامه

پشتیبان برنافیت

ما برا همین اینجاییم دیگه !! زنگ بزن به پزشکمون تا بت بگه !
پزشک مشاور

کاربران ناشناس

من که جواب گرفتم و خیلی راضیم شما رو نمیدونم

پشتیبان برنافیت

پشتیبانی تخصصی که پشتیبانی برنافیت ، متد هم که متد برنافیت ! چرا باید ناراضی باشید؟
ثبت نام رژیم لاغری اینجا این شکلی نیست که برنامه بگیری و ولت کنیم !! اگه می خوای فقط برنامه بگیری که دغدغه ذهنیت رو پر کنی از برنافیت برنامه نگیر ! ما پیگیرتیم ! تعصبتو می کشیم!

کاربران ناشناس

چجور میشه که خیلی زود راحت شد؟

پشتیبان برنافیت

راستشو بگم یا دروغشو ؟ خلاصه ش میشه واقعیت تلخه ! چربی و اضافه وزنی که چند ساله جمع شده یه شبه آب نمیشه! اگه کسی هم ادعا کرد، تا اثباتشو با چشمت ندیدی سلامتیت رو به خطر ننداز !! اگه مشاوره رایگان هم نیاز داشتی با کمال میل پزشک ها و کارشناسان تغذیه برنافیت جوابگو هستن!

یکی از بچه های ملایر

باید دائم باشه نه اینکه دوروز انجام بدیم یه روز انجام ندیم و تغذیمونم کنترل کنیم کالری کمتری مصرف کنیم تا انشاالله نتیجه بگیریم تنها ورزش کافی نیست.

پشتیبان برنافیت

ما برای همین اینجاییم !
به بچه های گل ملایر از طرف برنافیت سلام برسون

محمد صادق

دانیال جان اینا رو انجام هم ندی آب میشه

ری ری

سپاس

آقا جعفر

من در عرض ۱۰ روز یک سانت و نیم دور شکم آب کردم، البته رژیم غذایی هم گرفتم

پشتیبان برنافیت

ماشالله آقا جعفر .
فقط بدونید اگه رژیم مبتنی بر آب بدن باشه . شبیه رژیم های ورزشکاران قبل از مسابقات، خیلی باید مراقبت کنید چون ممکنه برگرده. رژیم واقعاً فقط واسه لاغری نیست! تثبیت رژیم هم مهمه.

زهرا

امیدوارم این مشکل حل بشه

پشتیبان برنافیت

برای رفع اصولی مشکل پیشنهاد می کنم حتماً با مشاورین برنافیت از طریق ” منو -> صفحه تماس با ما” صحبت کنید

sara

سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید

پشتیبان برنافیت

ممنون سارا جان

پریناز داوری

ورزش های شکم تنها باعث تقویت عضلات شکمی میشوند و باور غلط که برنامه نویسان بدنسازی دارند(درصدی) حرکات شکمی را برای چربیسوزی اعمال میکنند درصورتی که تنها درصد چربیسوزی۲۰ درصد هست گرفتن رژیم اصولی بر اساس Bmi هر شخص و میزان چربی بدن باعث لاغری در ناحیه شکم و پهلو میشوند اما حرکات چوب کمر برای بیشتر افراد موثر بوده 5min و دوچرخه ثابت 15minبرای ناحیه زیر شکم و اگر ورزشکار حرفه ای هستید صبح ها ناشتا پیاده روی تند و دو 40min فراموش نشودالبته باید توجه داشته باشید که برای انجام حرکات دراز و نشست و کرانچ ها نباید آسیب در ناحیه گردن و کمر داشته باشید ۸ لیوان در روز آب مصرف کنید کربوهیدرات را کم و پروتئین را بیشتر مصرف کنید تا روند کاهش وزن سریع تر شود اگر که عادت به خوردن چیز های شیرین دارید به دلیل پایین بودن درصد منیزیم در بدن هست .با آرزوی موفقیت های افزون تر

پشتیبان برنافیت

پرناز جان
کیف می کنم وقتی میبینم کاربرامون اینقدر اطلاعات دارن !
بله!! برنامه نویسی بدنسازی با احترام همینطور هستند که فرمودید
بهترین رژیم در جهان بر اساس شاخص بی ام ای هست که در نرخ بهینه ماهیانه 4 کیلوگرم لاغری و در صورت تمایل به افزایش وزن ، با تغذیه صحیح ماهیانه 300 گرم به بدن اضافه می کنه .
شرایط جسمی ، بیماری ، جنسیت ، سن و کلی فاکتور دیگه روی این موارد هم موثره
صفحه bmi ما رو نگاه کنید . شرایط نسبی الانتون رو مشخص می کنه . بعدش هم با مشاورینمون رایگان تماس بگیرید و ببینید چی می گن! تلفن : پزشک مشاور

گفته

من خودم الان ۳۰روزه دارم ورزش میکنم ولی فقط نیم کیلو کم کردم البته اینو هم بگم که من بچه ام شیر میدم و نمیتونم زیاد رژیمم رو رعایت کنم

پشتیبان برنافیت

سلام
چرا تماس نگرفتی تا برای رژیم شیردهی با مشاور رایگان صحبت کنی؟؟ پزشک مشاور ما رژیم مخصوص بارداری داریم !

مهدی ماه آبادی

در این لوزوم باید تغذیه براساس گروه خونی باشد اگه این ورزش های دو ماه نتیجه خواهید گرفت

پشتیبان برنافیت

آقا مهدی ما دقیقاً برای همین کار اینجاییم . با مشاورمون تماس بگیر پزشک مشاور

کاربران ناشناس

امیدوارم تاثیر داشته باشه

پشتیبان برنافیت

داره!

تهمین

حتما باید همه غذا هایی که اینجا نوشتست رو بخوریم؟

support

دورد بر شما
ببینید این مواردی که گفته شده ، پیشنهادی برای عموم افراد هست و شما برای اینکه بتونید دقیق تر در مورد خودتون و خوراکی های مناسب تون بدونید ، میتونید با پشتیبانی ما تماس بگیرید و به طور رایگان در این مورد مشاوره دریافت کنید

حسین

دمتون گرم

پشتیبان برنافیت

خواهش می کنم حسین جان

هانیه

با حلقه هم میشه پهلو و شکم رو اب کرد؟

Support

درود بر شما
بله که میشه. یکی از روش های اب کردن پهلو ، همین حلقه ی ورزشی هست که میتونید کامل تر در موردش در لینک زیر مطالعه کنید:
معجزه حلقه لاغری در اب کردن چربی های شکمی

پشتیبان برنافیت
...

من شماره بدم بعد از چند روز زنگ می زنید ؟؟؟

Support

درود بر شما
برای دریافت مشاوره میتونید با پشتیبان برنافیت تماس بگیرید.
کارشناسان برنافیت در کمتر از 12 ساعت با شما تماس میگیرند
پشتیبان برنافیت: 09376522051

پشتیبان برنافیت

Thank you

پشتیبان برنافیت

آفرین به پشتکار و ثابت قدم موندنت زیبا جان
چربی های پهلو اگه سلولیت منظورت باشه مصیبت عظماس ! از زیبا جان که گذشت ولی تویی که داری میخونی، با تایم خودت لجبازی نکن و رایگان با مشاور تغذیه و ورزشمون صحبت کن ! :))

پشتیبان برنافیت

مائده جان توی کتاب های طب سنتی قبل تر درمورد مزاج خیلی تحقیق شده علاوه بر همه اساتید ، برنافیت هم کتابی در این زمینه دارن . اگه نیاز داشتید بهمون بگید . رژیم برای مزاجتون هم اگه نیاز دارید باهامون تماس بگیرید و از سردرگمی نجات پیدا کنید:)

پشتیبان برنافیت

امتحان بکن ولی جدیش نگیر . بخوایم نخوایم انواع بدن داریم و انواع روش . زنگ بزن مشاوره بت بدیم !

پشتیبان برنافیت

بدون برنامه که نمیشههههههه

پشتیبان برنافیت

نگین جان تضمین لاغری ، برنامه منظم و پیگیری داشتنه نه صرفاً یک پست در فضای مجازی. بهتون پیشنهاد می کنم حتماً با مشاورینمون صحبت کنید تا رایگان بهتون بگن چکار کنید

پشتیبان برنافیت

تضمین لاغری ، برنامه منظم و پیگیری داشتنه نه صرفاً یک پست در فضای مجازی. بهتون پیشنهاد می کنم حتماً با مشاورینمون صحبت کنید تا رایگان بهتون بگن چکار کنید

پشتیبان برنافیت

هلیا جان سلام
اگه مشکلی با بیان کردن این موضوع با خانواده ت نداری پیشنهاد می کنم حتماً باهاشون درمورد برنافیت صحبت کنی و ازشون بخوای درمورد شرایطتت با پزشک برنافیت تماس بگیرن. رژیم گرفتن تو سن رشد با شرایطی که داری باید حساب شده باشه و اصلاً پیشنهاد نمی کنم صرفاً با خواندن محتوای سطح وب بخوای تصمیم به رژیم یا ورزش بگیری.
توجه داشته باش که این کار بسیار مهمه و میتونه در صورت موفق نشدن ، به روحیه ت صدمه بزنه
همیشه خوب باشی عزیزم 🙂

پشتیبان برنافیت

ورزش کردن تنها و بدون برنامه، واقعا سخته
برای همینه که پیشنهاد میشه به صورت گروهی ورزش کنیم. توی این شرایط کرونا ، بهترین پیشنهادی که برات دارم اینه ورزش گروهی برنافیت رو شروع کنی
به مشاور هامون رایگان تماس بگیر
از اینجا هم اطلاعات بیشتر بدست بیار : https://bornafit.ir/exercise-diet

نرگس

از بین ورزش های بالا، ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته هم میتونه ما رو لاغر کنه؟

علی

سلام نخیر،معجزه ای ک قرار نیس اتفاق بیوفته.ولی شما بعد 1 ماه تمرین مداوم تغیر چشم گیری رو در خودتون مشاهده می‌کنید

فاطمه

ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته چه ورزش هایی رو شامل میشه؟

سمانه

ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته رو میشه از این روش ها دریافت کرد؟

ساناز

ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته بهترین روشی هست که من تونستم کمر باریک با اون داشته باشم
روش دیگه ای هم برای کمر باریک شدن وجود داره ؟

Support

درود بر شما
خیلی خوشحالیم که نتیجه خوبی گرفتید
بله چرا که نه
با مراجعه به صفحه ورزش برای باریک شدن کمر ، میتونید روش های مخصوص رو مشاهده و تمرین کنید

https://bornafit.ir/slimming-around-the-waist/

سمانه

ورزش برای لاغری پهلو تاثیرش بیشتر از رژیمه یا اینکه همون ورزش برای لاغری پهلوم رو پیش ببرم بهتره؟

شادی

ورزش پهلو رو شما به بهترین شکل توضیح دادین
تا قبل از این هر جا میگشتم ورزش پهلو مناسب پیدا نمیکردم ولی شما خوب اموزش دادید