کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

وقتی دچار دردهای ناحیه ی کمر می شوید، احتمالا اولین فکری که به ذهنتان می آید این است که در رختخواب بمانید. اما مطالعات جدید نشان داده است که ورزش های تقویت کننده ی هسته ی بدن، تمرین های ایروبیک و کشش، بهترین راه کاهش درد کمر است. نکته ی جالب در مورد کشش های ملایم این است که حتی در هنگام درد نیز می توان آن را انجام داد و نتیجه ی آن نیز سریع تر است. در ادامه به کشش هایی اشاره شده است که مختص دردهای عضلات پایین کمر است. هر کشش را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه و حداکثر ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

پیشنهاد برنافیت: آیا خوابیدن بر روی شکم موجب کمردرد می شود؟

Child’s Pose کششی مناسب برای عضلات پایین کمر

کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

این پوزیشن رایج یوگا، عضلات پایین کمر که منقبض شده اند را به آرامی می کشد. چهار دست و پا بنشینید، طوری که دست ها زیر شانه و زانوها زیر باسن قرار گیرد. به سمت جلو خم شوید، بازوها را بکشید و کف دست ها را روی زمین بگذارید. باسن را روی پاشنه ها قرار دهید و با کشش بیشتر، سر و قفسه ی سینه را به سمت پایین بیاورید. اگر این کشش فشار زیادی بر روی شما وارد می کند، یک بالشت زیر شکم خود قرار دهید تا از کشش بیش از حد ماهیچه های پایین کمر خودداری شود.

Cat/Cow Stretch کششی مناسب برای عضلات پایین کمر

کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

این حرکت دینامیک موجب می شود که ماهیچه های کمر شما در دو جهت حرکت کند. این حرکت به کشش ماهیچه های منقبض و تسکین درد آنها نیز کمک می کند. چهار دست و پا بنشینید، طوری که دست ها زیر شانه و زانوها زیر باسن قرار گیرد. در این وضعیت، ستون فقرات شما باید موازی زمین قرار گیرد. سپس کمر خود را کمی گرد کنید (همانند حرکت گربه) و قسمت میانی کمر که در بین تیغه های شانه قرار دارد را بکشید. ۵ ثانیه صبر کنید، سپس استراحت کنید و به آرامی شکم خود را به سمت پایین رها کنید (همانند حرکت گاو). این حرکت را نیز برای ۵ ثانیه نگه دارید. این حرکات را برای ۳۰ ثانیه یا بیشتر تکرار کنید.

پیشنهاد برنافیت: در عرض یک هفته کمر باریک شوید

Low Back Twist کششی مناسب برای عضلات پایین کمر

 

کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

این حرکت نه تنها موجب کشش عضلات پایین کمر ، بلکه موجب کشش سرین های شما که سفت شده اند، نیز می شود. به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پای خود را صاف روی زمین قرار دهید. دست هایتان را به اطراف دراز کنید تا با بدن خود یک شکل T تشکیل دهید. با حرکت دادن پاها به یک سمت، شانه ی خود را با زمین تماس دهید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس به حالت اولیه باز گردید. این حرکت را برای طرف دیگر بدن نیز انجام دهید. اگر این کشش برای شما سخت است، زمانی که می خواهید زانوهای خود را به یک سمت ببرید، یک بالشت زیر زانوها قرار دهید.

Knee-to-Chest Stretch کششی مناسب برای عضلات پایین کمر

کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

شبیه به حرکات دیگر موجود در این مقاله، این حرکت نیز موجب کشش ماهیچه های منقبض کمر می شود.

به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پای خود را صاف روی زمین بگذارید. دست هایتان را در حالت استراحت در پشت زانوها یا زیر کاسه ی زانو قرار دهید. زانوهای خود را به آرامی به سمت قفسه ی سینه بکشید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس به حالت اول بازگردید.

پیشنهاد برنافیت: بدون قرص از درد کمر نجات یابید

The Pelvic Tilt کششی مناسب برای عضلات پایین کمر

کشش های مناسب برای عضلات پایین کمر

وقتی دچار درد قسمت تحتانی کمر می شوید، احساس می کنید که کل ناحیه ی لگن شما بی حرکت شده است. این حرکت به شما کمک می کند که تحرک را به آرامی به این ناحیه باز گردانید.

به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پایتان را صاف روی زمین قرار دهید. عضلات پایین کمر خود را در حالت آرامش و در وضعیت خنثی قرار دهید (بدین معنا که اگر کف دست خود را زیر کمر قرار دهید، انحنای آن را تا حدودی احساس کنید). با کج کردن لگن به سمت بالا، عضلات پایین کمر خود را کاملا روی زمین قرار دهید. این حرکات را ۱۲ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]