چرا چربی های شکم آب نمی شود؟

چربی های شکم نه تنها زیبایی اندام شما را زیر سوال می برد، بلکه با بیماری هایی چون دیابت، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین نیز در ارتباط است. آب کردن چربی های شکم کار آسانی نیست و تنها ورزش نمی تواند به سوزاندن آن کمک کند، بلکه عواملی چون کاهش استرس، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، بهبود کیفیت خواب و مصرف چربی های سالم از جمله مواردی هستند که چربی های شکم را از بین می برند.

کاهش چربی های شکم اسان نیست و به هیچ وجه به یک شب رخ نمی دهد. برای از بین بردن آنها باید متعهد باشید و عادت های زندگی خود را حتی الامکان تغییر دهید. پرسش های زیادی در مورد کاهش چربی های شکم وجود دارد. یکی از این پرسش های متداول در این زمینه این است که چرا نمی توانم چربی های شکم خود را آب کنم؟ که در این مقاله به برخی از پاسخ ها در این زمینه اشاره شده است.

 از غذاهای فرآوری شده استفاده می کنید

چربی های شکم - شکم - برنافیت

گاهی اوقات حس می کنید از یک رژیم غذایی خاص پیروی می کنید و به طور منظم هم ورزش می کنید، اما چربی های شکم شما، سخت در جای خود باقی مانده اند. دلیل آن چیست؟

  • یکی از دلایل اصلی این است که همچنان از غذاهای فرآوری شده استفاده می کنید. نان سفید، کراکر، چیپس، قندهای تصفیه شده، نوشابه های گاز دار و شیرین کننده ها، از جمله مواردی هستند که چربی های شکم را افزایش می دهند.
  • این مطلب را به خاطر داشته باشید: چربی های شکم، موجب التهاب می شوند، بنابراین مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده کاهش چربی های شکمی را دشوارتر می سازد.

پیشنهاد برنافیت: چطور لاغری شکم را تجربه کنیم؟

تصور می کنید که همه ی چربی ها را باید حذف کنید

چربی های شکم - غذای سالم - برنافیت

بسیاری از افراد برای کاهش وزن و چربی های شکمی، همه ی چربی ها را از برنامه ی غذایی خود حذف می کنند. چربی های سالم چون چربی های غیر اشباع مونو نیز وجود دارند که دارای خواص ضد التهابی هستند و موجب افزایش سلامت قلب و بهبود وزن می شوند. از جمله ی این چربی های سالم و مفید که باید آنها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید می توان به روغن زیتون، آووکادو، آجیل، تخم آفتابگردان و ماهی های چرب چون سالمون می توان اشاره کرد.

ورزش های مناسب انجام نمی دهید

نیم ساعت پیاده روی، شنا، رقص و یوگا، ورزش های کاملا سالمی هستند، اما چربی های اصلی موجود در شکم، لگن و کمر را نمی توانند از بین ببرند. بدین معنا که برای کاهش چربی های شکم به تلاش بیشتری نیاز است.

از استرس بیش از حد، رنج می برید

چربی های شکم - استرس - برنافیت

این موضوع بسیار اهمیت دارد، اما بسیاری از افراد از آن غافلند. استرس مزمن، متابولیسم شما را تغییر و میزان کورتیزول را در خون افزایش می دهد. بدین ترتیب، افزایش کورتیزول در بدن موجب افزایش چربی های احشایی می شود.

پیشنهاد برنافیت: نکاتی برای کنترل استرس

به اندازه ی کافی استراحت نمی کنید

این موضوع را به خاطر داشته باشید که خواب کمتر از 6 ساعت در شبانه روز، برای زندگی، سلامت فیزیکی و روحی شما ضروری است. جالب است بدانید که اگر 2 تا 3 ماه پشت سر هم، 5 تا 6 ساعت در شبانه روز بخوابید، نه تنها کاهش وزن برای شما امکان پذیر نیست، بلکه دچار افزایش وزن بیشتر و بیماری هایی چون دیابت نیز خواهید شد.

پیشنهاد برنافیت: ترفندهایی که در عرض یک دقیقه، شما را به خواب می برد

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments