قانون هایی برای پرهیز از پر خوری

آیا شما نیز از رفتن به مهمانی اجتناب می کنید چرا که می ترسید پر خوری کنید؟ آیا از خوردن غذاهای سالم می ترسید؟

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

زمانی آنقدر دچار وسواس شده بودم که تنها غذاهای رژیمی و کم کالری مصرف می کردم. در انتها این چرخه را شکستم و چیزهایی خوردم که به شدت هوس خوردن آنها را کرده بودم. تا جایی پر خوری کردم که دیگر نمی توانستم جلوی آن را بگیرم. این یک چرخه ی رایج است. به شدت معتقدم که محرومیت از خوردن غذاهای خاص، ولع شما را نسبت به آن ماده ی غذایی افزایش خواهد داد.

گاهی اوقات وفور غذایی را در برنامه ی زندگی خود قرار دهید. این روش گاهی موجب کاهش وزنتان می شود. به شخصه عقیده دارم که وفور غذایی به من کمک کرد که رابطه ام را با غذایی که می خورم بهبود ببخشم. ما می توانیم غذاهای زیادی در اطرافمان داشته باشیم اما باید ذهن خود را برای یک برنامه ی میانه رو تنظیم کنیم. این راز وفور غذا و در عین حال کاهش وزن است. کاهش استرس خوردن، کلید کاهش کنترل وزن است و متابولیسم بدن را تنظیم می کند.

عقیده ی من این است که چرخه ی محرومیت و پر خوری به دلیل ترس از کمبود مواد غذایی است. بدین معنا که شما باید به این مطلب فکر کنید که همیشه برای خوردن فرصت دارید. کافیست به خود بگویید آن غذا را فردا یا در فرصتی دیگر خواهم خورد. با برنافیت همراه باشید.

پیشنهاد برنافیت: هوس های غذایی چه پیامی دارند؟

 

سه قانون برای پرهیز از پر خوری

1- پرهیز از پرخوری ؛ برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید به تولد یا مهمانی بروید، از بعضی چیزها باید فاکتور بگیرید. این جمله به این معنا نیست که قبل یا بعد از مهمانی خود را محروم کنید بلکه بدین معناست که در هنگام خوردن مراقب و آماده باشید. من به شخصه یک یا دو روز در هفته را به خوردن غذاهایی که دوست دارم می پردازم. این کار به من کمک می کند که دیگر در خوردن غذا زیاده روی نکنم.

پیشنهاد برنافیت: با 10 روز چالش تغییرات کوچک موفقیت خود را در کاهش وزن تضمین کنید

 

2- پرهیز از پرخوری ؛ مراقب حرف زدن خود باشید

چگونگی صحبت کردن ما به طور کلی در تغییر طرز تفکر ما نسبت به غذاها و رژیم غذایی بسیار موثر است. از کلماتی مثل روز تقلب و تسلیم شدن بپرهیزید، چرا که تنها موجب ایجاد انرژی منفی در شما می شود. شما تسلیم نشده اید، شما در کنترل هستید و تصمیم های آگاهانه می گیرید.

از کلماتی چون شاید، یا جملات منفی چون من هیچ اراده ای ندارم و من زیاد می خورم بپرهیزید. وقتی رژیم خود را ترک می کنید، دیگر هیچ چیز به اسم غذاهای خوب یا بد وجود ندارد. اما باید خود را مجبور کنید 80 تا 90 درصد اوقات را غذای خوب بخورید و بقیه ی آن را در آزادی به سر ببرید. بدن شما می تواند از پس اجتناب از زیاده خوری بر بیاید، اما اول باید به آن اطمینان کنید.

پیشنهاد برنافیت: معجزه جملات انگیزشی در رژیم کاهش وزن

پرهیز از پر خوری

 

3- پرهیز از پرخوری ؛ قدرت میانه روی و آگاهی را فراموش نکنید

بنشینید، در غذاها غرق شوید و نسبت به آنچه می خورید آگاه باشید. مزیت زیاده روی در خوردن غذا و احساس بد پس از آن در چیست؟ این کار تنها استرس به بدن شما وارد می کند. کورتیزول که هورمون مربوط به استرس است، متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب عدم تعادل وزن می شود. خود را از شر آن خلاص کنید و به خود یادآوری کنید که این کار برای شما و بدنتان بسیار مفید است.

رژیم های غذایی سخت رابطه ی ما را با غذا، غیرطبیعی و محدود می کند که در نهایت موجب پرخوری ، افراط و زیاده روی می شود. این راه درستی برای کاهش وزن نیست. وفور مواد غذایی و سعی در تعدیل آن منجر به سلامت زندگی شما خواهد شد.

پیشنهاد برنافیت: برای کاهش وزن غذا خوردن آگاهانه را به سبک زندگی خود تبدیل کنید

 

مترجم: مربم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه