عضله سازی به کمک مواد غذایی

برای عضله سازی علاوه بر فعالیت فیزیکی به غذاهای حاوی پروتئین نیاز است. تخم مرغ، سالمون، سینه مرغ، ماست چکیده، شیر، میگو، سویا، بادام، برنج قهوه ای و انواع لوبیا، منابع خوبی از پروتئین هستند که به ساختن عضله ها کمک می کنند.


اگر می خواهید بدن شما شروع به عضله سازی کند، باید آن را با ورزش به چالش بکشانید. اما بدون یک تغذیه مناسب چنین چیزی غیر ممکن است. هرچند پروتئین، نقش مهمی در ساختن ماهیچه دارد، اما کربوهیدرات ها و چربی ها نیز منابع تامین انرژی هستند و نباید حذف شوند. برنافیت در این مطلب منابع غذایی مناسب برای ماهیچه سازی را به شما معرفی خواهد کرد.

عضله سازی با تخم مرغ

عضله سازی- تخم مرغ- برنافیت

تخم مرغ سرشار از پروتئین های با کیفیت، چربی های سالم و مواد غذایی دیگری چون ویتامین B و کولین می باشد. پروتئین از آمینو اسید ساخته شده و تخم مرغ نیز حاوی میزان زیادی آمینو اسید به نام لوسین است که به ماهیچه سازی کمک می کند. ویتامین B نیز نقش مهمی در بدن دارد که یکی از آنها تولید انرژی است.

عضله سازی با سالمون

عضله سازی- سالمون- برنافیت

سالمون یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای ماهیچه سازی و سلامت کلی بدن است. هر ۸۵ گرم سالمون حاوی ۱۷ گرم پروتئین، ۲ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ و چند ویتامین B مهم است. اسیدهای چرب امگا، نقش مهمی در سلامت ماهیچه ها و افزایش حجم آنها دارد.

عضله سازی با سینه مرغ

عضله سازی سینه مرغ- برنافیت

سینه مرغ، منبع پروتئین است. هر ۸۵ گرم از آن حاوی ۲۶ گرم پروتئین با کیفیت است. علاوه بر آن سرشار از ویتامین B، ویتامین B6 و نیاسین است. این ویتامین ها به بهبود عملکرد بدن در طول ورزش و ماهیچه سازی کمک می کند. طبق مطالعات، حتی رژیم های غذایی پر پروتئین به کاهش وزن نیز کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت: برای ماهیچه سازی به این اشتباهات مرتکب نشوید

عضله سازی با ماست چکیده

عضله سازی- ماست چکیده- برنافیت

لبنیات نه تنها حاوی پروتئین هایی با کیفیت بالاست، بلکه ترکیبی از “پروتئین وی” زود هضم و “پروتئین کازئین” دیر هضم نیز می باشند. طبق مطالعات، زمانی بدن شما شروع به ساختن عضله می کند که ترکیبی از این پروتئین ها را مصرف کنید. اما همه ی پروتئین ها به یک شکل ساخته نشده اند. مثلا پروتئین ماست چکیده، دو برابر ماست معمولی است.

عضله سازی با میگو

عضله سازی- میگو- برنافیت

میگو، پروتئین خالص است. هر ۸۵ گرم از آن حاوی ۱۸ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی و ۰ گرم کربوهیدرات است. افزودن مقداری میگو به برنامه غذایی به بدن شما کمک می کند بدون دریافت کالری اضافی، پروتئین به دست آورد.

عضله سازی با سویا

عضله سازی- دانه سویا- برنافیت

نصف فنجان سویا پخته (۸۶ گرم)، حاوی ۱۴ گرم پروتئین، چربی های غیر اشباع سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. سویا منبع خوبی از ویتامین K، آهن و فسفر نیز می باشد. آهن به ذخیره و انتقال اکسیژن در خون و ماهیچه کمک می کند و کمبود آهن این عملکرد را در بدن مختل می کند.

حتما بخوانید: غذاهای گیاهی که میزان آهن آنها بیشتر از گوشت است

عضله سازی با شیر

عضله سازی- شیر- برنافیت

شیر، ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. درست همانند بسیاری از لبنیات، شیر حاوی پروتئین های زود هضم و دیر هضم است که به ساختن ماهیچه ها کمک می کند.

عضله سازی با بادام

عضله سازی- برنج قهوه ای- برنافیت

نصف فنجان بادام (۱۷۲ گرم) حاوی ۱۶ گرم پروتئین، میزان زیادی ویتامین E، منیزیم و فسفر می باشد. فسفر موجود در بادام به بدن شما کمک می کند تا در حالت استراحت و ورزش از کربوهیدرات و چربی برای انرژی استفاده کند.

عضله سازی با برنج قهوه ای

عضله سازی- برنج قهوه ای- برنافیت

هرچند یک فنجان (۱۹۵ گرم) برنج قهوه ای پخته تنها حاوی ۵ گرم پروتئین است، اما کربوهیدرات های لازم برای سوخت رسانی پیش از ورزش را دارا می باشد. سعی کنید پیش از ورزش از منابع سالم کربوهیدرات همچون برنج قهوه ای استفاده کنید.

عضله سازی با انواع لوبیا

عضله سازی- انواع پروتئین- برنافیت

انواع لوبیا حاوی پروتئین هستند. برای مثال هر فنجان لوبیا قرمز، چیتی و چشم بلبلی (۱۷۲ گرم) پخته حاوی ۱۵ گرم پروتئین می باشند. به علاوه، آنها سرشار از فیبر، ویتامین B، منیزیم، فسفر و آهن می باشند. در حقیقت یک پروتئین گیاهی است که به ماهیچه سازی کمک می کند.

مترجم: مریم اصیلی

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]