عضله سازی به کمک مواد غذایی

برای عضله سازی علاوه بر فعالیت فیزیکی به غذاهای حاوی پروتئین نیاز است. تخم مرغ، سالمون، سینه مرغ، ماست چکیده، شیر، میگو، سویا، بادام، برنج قهوه ای و انواع لوبیا، منابع خوبی از پروتئین هستند که به ساختن عضله ها کمک می کنند.

اگر می خواهید بدن شما شروع به عضله سازی کند، باید آن را با ورزش به چالش بکشانید. اما بدون یک تغذیه مناسب چنین چیزی غیر ممکن است. هرچند پروتئین، نقش مهمی در ساختن ماهیچه دارد، اما کربوهیدرات ها و چربی ها نیز منابع تامین انرژی هستند و نباید حذف شوند. برنافیت در این مطلب منابع غذایی مناسب برای ماهیچه سازی را به شما معرفی خواهد کرد.

عضله سازی با تخم مرغ

عضله سازی- تخم مرغ- برنافیت

تخم مرغ سرشار از پروتئین های با کیفیت، چربی های سالم و مواد غذایی دیگری چون ویتامین B و کولین می باشد. پروتئین از آمینو اسید ساخته شده و تخم مرغ نیز حاوی میزان زیادی آمینو اسید به نام لوسین است که به ماهیچه سازی کمک می کند. ویتامین B نیز نقش مهمی در بدن دارد که یکی از آنها تولید انرژی است.

عضله سازی با سالمون

سالمون یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای ماهیچه سازی و سلامت کلی بدن است. هر 85 گرم سالمون حاوی 17 گرم پروتئین، 2 گرم اسیدهای چرب امگا 3 و چند ویتامین B مهم است. اسیدهای چرب امگا، نقش مهمی در سلامت ماهیچه ها و افزایش حجم آنها دارد.

عضله سازی با سینه مرغ

عضله سازی سینه مرغ- برنافیت

سینه مرغ، منبع پروتئین است. هر 85 گرم از آن حاوی 26 گرم پروتئین با کیفیت است. علاوه بر آن سرشار از ویتامین B، ویتامین B6 و نیاسین است. این ویتامین ها به بهبود عملکرد بدن در طول ورزش و ماهیچه سازی کمک می کند. طبق مطالعات، حتی رژیم های غذایی پر پروتئین به کاهش وزن نیز کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت: برای ماهیچه سازی به این اشتباهات مرتکب نشوید

عضله سازی با ماست چکیده

عضله سازی- ماست چکیده- برنافیت

لبنیات نه تنها حاوی پروتئین هایی با کیفیت بالاست، بلکه ترکیبی از “پروتئین وی” زود هضم و “پروتئین کازئین” دیر هضم نیز می باشند. طبق مطالعات، زمانی بدن شما شروع به ساختن عضله می کند که ترکیبی از این پروتئین ها را مصرف کنید. اما همه ی پروتئین ها به یک شکل ساخته نشده اند. مثلا پروتئین ماست چکیده، دو برابر ماست معمولی است.

عضله سازی با میگو

عضله سازی- میگو- برنافیت

میگو، پروتئین خالص است. هر 85 گرم از آن حاوی 18 گرم پروتئین، 1 گرم چربی و 0 گرم کربوهیدرات است. افزودن مقداری میگو به برنامه غذایی به بدن شما کمک می کند بدون دریافت کالری اضافی، پروتئین به دست آورد.

عضله سازی با سویا

عضله سازی- دانه سویا- برنافیت

نصف فنجان سویا پخته (86 گرم)، حاوی 14 گرم پروتئین، چربی های غیر اشباع سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. سویا منبع خوبی از ویتامین K، آهن و فسفر نیز می باشد. آهن به ذخیره و انتقال اکسیژن در خون و ماهیچه کمک می کند و کمبود آهن این عملکرد را در بدن مختل می کند.

حتما بخوانید: غذاهای گیاهی که میزان آهن آنها بیشتر از گوشت است

عضله سازی با شیر

عضله سازی- شیر- برنافیت

شیر، ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. درست همانند بسیاری از لبنیات، شیر حاوی پروتئین های زود هضم و دیر هضم است که به ساختن ماهیچه ها کمک می کند.

عضله سازی با بادام

عضله سازی- برنج قهوه ای- برنافیت

نصف فنجان بادام (172 گرم) حاوی 16 گرم پروتئین، میزان زیادی ویتامین E، منیزیم و فسفر می باشد. فسفر موجود در بادام به بدن شما کمک می کند تا در حالت استراحت و ورزش از کربوهیدرات و چربی برای انرژی استفاده کند.

عضله سازی با برنج قهوه ای

عضله سازی- برنج قهوه ای- برنافیت

هرچند یک فنجان (195 گرم) برنج قهوه ای پخته تنها حاوی 5 گرم پروتئین است، اما کربوهیدرات های لازم برای سوخت رسانی پیش از ورزش را دارا می باشد. سعی کنید پیش از ورزش از منابع سالم کربوهیدرات همچون برنج قهوه ای استفاده کنید.

عضله سازی با انواع لوبیا

عضله سازی- انواع پروتئین- برنافیت

انواع لوبیا حاوی پروتئین هستند. برای مثال هر فنجان لوبیا قرمز، چیتی و چشم بلبلی (172 گرم) پخته حاوی 15 گرم پروتئین می باشند. به علاوه، آنها سرشار از فیبر، ویتامین B، منیزیم، فسفر و آهن می باشند. در حقیقت یک پروتئین گیاهی است که به ماهیچه سازی کمک می کند.

مترجم: مریم اصیلی

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

بیشتر...

شما می توانید مشکلاتتان را با افرادی که چالش ها و شرایط مشابه با شما دارند مطرح کنید، در چالش های افزایش انگیزه برنافیت شرکت کنید و با داشتن یک متخصص اختصاصی در طول رژیم سوالات و مشکلاتتان را با ایشان مطرح کنید و مسیر تناسب اندام را یک بار برای همیشه تا تغییر سبک زندگیتان،طی کنید.
ما در برنافیت معتقدیم تناسب اندام و سبک زندگی از همدیگر جدا نیستند و نمی توان به قیمت دستیابی به تناسب اندام، سلامتی افراد را بازیچه قرارداد.به همین دلیل تفاوتی ندارد که حین گذراندن رژیم از مجموعه برنافیت باشید یا نه. در هرصورت شما به جامعه تناسب اندام فارسی زبان دسترسی دارید تا بتوانید ضمن دسترسی به پشتیبان متخصص تغذیه، سوالات و چالش های خود و دیگران را با همراهی یکدیگر حل کنید.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]