برای ماهیچه سازی به این اشتباهات مرتکب نشوید

بسیاری از اشتباهات، ماهیچه سازی را در بدن ما با مشکل مواجه می کنند. برخی از این اشتباهات حتی موجب می شوند تا بدن به جای چربی از ماهیچه ها به عنوان سوخت استفاده کند. غذا خوردن بیش از حد، مصرف بیش از حد کربوهیدرات های فرآوری شده، عدم مصرف پروتئین کافی و عدم تمرین های ورزشی با شدت مناسب اشتباهاتی هستند که موجب از بین رفتن ماهیچه ها می شوند.

ماهیچه سازی و چربی سوزی، اهداف دوگانه ی تمرین های ورزشی هستند، اما بدن ما در برابر دو عملکرد هم زمان مقاومت می کند. این دو فرآیند از لحاظ فیزیولوژیکی متفاوتند. تکامل بدن ما به گونه ایست که چربی و ماهیچه را در زمان های فراوانی افزایش و در زمان های کمبود، کاهش می دهد. چگونه می توان به طور همزمان ماهیچه سازی و چربی سوزی را تجربه کرد؟ برای این کار، باید مراقب باشید تا به اشتباهات زیر مرتکب شوید.

غذا خوردن بیش از حد

بسیاری از مردم غذاهایی را که می خورند، نادیده می گیرند. از طرف دیگر رژیم های کم کالری گزینه های مناسبی محسوب نمی شوند. اما برای چربی سوزی باید انرژی دریافتی خود را محدود کنید.

بخوانید: عضله سازی به کمک مواد غذایی

مصرف بیش از حد کربوهیدرات های فرآوری شده

ماهیچه سازی- کربوهیدرات- برنافیت

کربوهیدرات ها به خودی خود دشمن شما نیستند، اما شما باید مصرف غذاهای زود هضم را کنار بگذارید. بیسکویت، کیک، پودینگ، مافین، چیپس، کراکر و نوشیدنی های شیرین نباید به مقدار زیاد مصرف شوند.

عدم مصرف پروتئین کافی

ماهیچه سازی- پروتئین- برنافیت

البته این بدان معنا نیست که هر ساعت و هر لحظه نوشیدنی های پروتئین دار بنوشید، اما جا به جایی برخی از این کربوهیدرات های فرآوری شده و چربی ها با پروتئین موجب ماهیچه سازی و چربی سوزی می شود. تنها از پروتئین های حیوانی استفاده نکنید. پروتئین های گیاهی و انواع لبنیاتی نیز گزینه های مناسبی هستند. البته همچنان بدن شما به ورزش کردن نیاز دارد.

عدم انجام تمرین های وزنه برداری

در هنگام چربی سوزی، تنها راه حفظ ماهیچه ها و استخوان ها، اعمال فشار بر آنهاست. این جمله به معنای انجام تمرین های وزنه برداری برای سه روز در هفته است.

عدم انجام تمرین های کاردیو

حرکات کاردیو برای کالری سوزی بسیار مفید است. حرکات کاردیو با سرعت متوسط همراه با تمرین های وزنه برداری موجب چربی سوزی شما می شود. اگر تمرین های کاردیو را بیش از یک ساعت انجام دهید، به جای ماهیچه سازی، بدن شما شروع به سوزاندن ماهیچه ها به عنوان سوخت خواهد کرد.

ورزش با شکم خالی یا عدم سوخت گیری دوباره پس از ورزش

چه در طول ورزش های شدید، چه پس از آن اگر سوخت کافی به بدن شما نرسد، ماهیچه های شما توسط هورمون کورتیزول به گلوکز تبدیل می شوند. برای پیشگیری از چنین عملکردی در بدن، باید پیش از ورزش کربوهیدرات کافی مصرف کنید. مقداری نان تست و عسل، یک نوشیدنی ورزشی، یا مقداری شکلات شیری برای تامین کربوهیدرات گزینه های مفیدی محسوب می شوند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments