ویتامین E دوست یا دشمن؟

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از واکنش های شیمیایی مضر به نام اکسیداسیون در بدن جلوگیری می کند. با دانش به اینکه این ویتامین یک ماده ی مغذی است بسیاری افراد، مقدار زیادی از این ماده را مصرف می کنند چرا که معتقدند اثرات اکسیداسیون را در بدن کاهش داده، از پیری زودرس جلوگیری کرده و از سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

اخیرا محققان به 19 مطالعه ای که در مورد این ویتامین در سال های 1372- 1383 انجام گرفته بود نگاهی انداختند. بیش از 136000 نفر در این مطالعات شرکت داشتند. در برخی از این مطالعات، تنها ویتامین E به شرکت کنندگان داده شد؛ در حالیکه در مطالعات دیگر، آنها ترکیبی از مکمل های ویتامین از جمله ویتامین E را دریافت کردند. مطالعات نشان داد که آن دسته افراد که روزانه بیش از 400 واحد( بین المللی) ویتامین E دریافت کردند بیش از آن دسته که مکمل ها را دریافت نکردند جان خود را از دست دادند.

منابع ویتامین E

ویتامین E دوست یا دشمن- برنافیت

به طور کلی 8 نوع ویتامین E طبیعی وجود دارد. بیشتر مکمل ها تنها شامل یک نوع از آنها می باشد. مکمل ها به اندازه ی منابع غذایی مفید نیستند. بنابراین سعی کنید ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق غذاهایی چون جوانه ی گندم، روغن گیاهی، مغزها، دانه ها، بادام زمینی، کره ی بادام زمینی، انواع غلات، ماهی و تخم مرغ به دست آورید. هرگز روزانه بیش از 400 واحد از این ویتامین را مصرف نکنید. برای اطلاع از کاربرد انواع مختلف این ویتامین و اینکه چه مقدار از آن در برابر بیماری ها از انسان محافظت می کند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments