چرا برنج قهوه ای بخوریم؟

برنج قهوه ای در واقع همان برنج سبوس دار است که تنها پوسته ی خارجی و غیر خوراکی آن گرفته شده و به دلیل فیبر فراوان برای کاهش وزن مفید است. به طور کلی برنج، یک وعده ی سیر کننده در هر رژیمی محسوب می شود. اما برنج قهوه ای گزینه ی بهتریست. با برنافیت همراه باشید تا دلیل انتخاب برنج قهوه ای را بهتر متوجه شوید.

چگونه از برنج قهوه ای برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

برنج قهوه ای- کاهش وزن- برنافیت

برنج قهوه ای یک سیر کننده ی همه کاره و سالم است که می توانید به وعده های غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر آن، یک مغذی متراکم است. بدین معنا که به شدت سیر کننده و کالری آن بسیار کمتر از برنج سفید است.  یک فنجان برنج قهوه ای پخته 220 کالری دارد، در حالیکه یک فنجان برنج سفید تنها حاوی 245 کالری می باشد.

فواید برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه ای- برنافیت

این برنج سرشار از فیبرهای ضروریست که بدن شما برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد. فیبر یک ماده ی مفید برای بهبود حرکات روده، کاهش کلسترول، کاهش وزن و پیشگیری از بیماری است. یک رژیم غذایی پر فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را نیز کاهش دهد.

هر فرد به طور متوسط باید بین 20 تا 40 گرم فیبر در روز مصرف کند. اگر شما یک خانم زیر 50 سال هستید، روزی 21 تا 28 گرم فیبر در روز نیاز دارید. آقایان زیر 50 سال به فیبر بیشتری از زنان نیاز دارند، یعنی چیزی در حدود 30 تا 38 گرم. اگر بالای 50 سال سن دارید، مصرف فیبر خود را باید از این مقدار نیز بیشتر کنید.

شما را از شر چربی های احشایی رها می کند

برنج قهوه ای- چربی های احشایی- برنافیت

چربی های احشایی یکی از خطرناک ترین چربیهاست که دورِ اندام های اصلی ذخیره می شود و سلامت افراد را به خطر می اندازد. خوشبختانه یکی از مطالعات نشان داد که مصرف برنج قهوه ای خطر چربی های احشایی را که در ناحیه ی شکم جمع می شوند کمتر می کند. در این مطالعه افرادی که به جای برنج سفید برنج قهوه ای مصرف کردند، سریع تر از افراد دیگر موفق به چربی سوزی شدند.

سرشار از ویتامین و مواد معدنیست

برنج قهوه ای- ویتامین ها و مواد معدنی- برنافیت

اگر تا کنون قصد کاهش وزن داشته اید، احتمالا می دانید که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی تا چه حد ضروری است. خوشبختانه برنج قهوه ای سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های سالم است. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن عبارتند از:

اطلاعات غذایی برنج قهوه ای/ ارزش روزانه
  • زینک: 4 درصد
  • تیامین: 6 درصد
  • نیاسین: 8 درصد
  • آهن: دو درصد
  • فسفر: 8 درصد
  • منگنز: 45 درصد
  • منیزیم: 11 درصد

به مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد

برنج قهوه ای- احساس سیری- برنافیت

کنترل گرسنگی نقش مهمی در کاهش وزن دارد. اگر هر چند ساعت یکبار احساس گرسنگی شدید به شما دست بدهد، به هیچ وجه نمی توانید به وزن دلخواهتان برسید. کاهش وزن 80 درصد به رژیم غذایی و 20 درصد به ورزش بستگی دارد. به همین دلیل حتی اگر به شدت ورزش کنید، اما غذای مناسب نخورید به هیچ وجه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید.

فیبر موجود در برنج قهوه ای به زمان زیادی برای هضم شدن نیاز دارد، در نتیجه تا وعده ی بعدی شما را سیر نگه می دارد. 1 تا 2 فنجان برنج قهوه ای در روز به شدت به کاهش وزن شما کمک می کند.

چربی خون را پایین می آورد

برنج قهوه ای- چربی خون- برنافیت

برنج قهوه ای غلات کامل حاوی ماده ای به نام لیگنان است. این ترکیبات گیاهی دارای اثر ضد التهابی بر روی عروق می باشد. به علاوه، تراکم چربی و فشار خون را کاهش می دهد.

بیتشر بخوانید: مضرات آرسنیک موجود در برنج

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments