یک سبک زندگی سالم برای رسیدن به وزن مطلوب

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]اتخاذ سبک زندگی سالم برای کاهش وزن به معنای حذف عادت های غلط و پیروی از روش های صحیح است. این شیوه به هیچ وجه به معنای رژیم های افراطی و انجام ورزش های سنگین نیست. تمرین های قدرتی کوچک، استفاده از گام شمار، حذف تدریجی غذاهای پر چرب، مصرف میوه به جای آبمیوه و … از جمله ی این عادات سالم می باشند. [/iconbox]

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است از رژیم های افراطی و ورزش های ماراتن بپرهیزید. طبق تحقیقات، قدم های کوچک و پیروی از یک سبک زندگی سالم به مراحل بهتر از رژیم های افراطیست. وقتی بر روی تغییرات کوچک زندگی متمرکز می شوید، عادت های سالمی اتخاذ می کنید که اثر آن سال هادوام می یابد. در این مقاله به معرفی تغییرات کوچکی پرداخته شده که عمل به آنها منجر به یک سبک زندگی سالم و مطلوب می شود. هفته ای یک تا دو مورد از آنها را در برنامه ی روزمره ی خود به کار برید.

ورزش های قدرتی کوچک انجام دهید.

سبک زندگی سالم- حرکت چر دیپس- برنافیت

ورزش هایی چون اسکوات و پوش آپ برای افزایش متابولیسم و ماهیچه سازی بسیار مفیدند. هر حرکت ورزشی باید ماهیچه های شما را در مدت ۶۰ تا ۹۰ ثانیه خسته کند. برای کالری سوزی بیشتر می توانید کش مقاومتی وابزار دیگری به ورزش های خود بیافزایید. روزی ۱۰ مرتبه حرکات پوش آپ، اسکوات، لانج و کرانچ انجام دهید. به مرور که پیشرفت کردید، تعداد حرکات را افزایش دهید.

پیشنهاد برنافیت: برای سوزاندن چربی ها، سه بار در هفته این تمرین های قدرتی را انجام دهید

از گام شمار استفاده کنید.

سبک زندگی سالم- گام شمار- برنافیت

یکی از موارد مهم در ایجاد یک سبک زندگی سالم افزایش فعالیت است. درست همانند تلفن همراه، گام شمار را در هنگام خروج از خانه همراه داشته باشید. طبق تحقیقات، افرادی که از گام شمار استفاده می کنند، ۲۵۰۰ قدم بیش از دیگران بر می دارند. همین میزان، منجر به کاهش وزن ۵ کیلویی در سال می شود.

به جای آبمیوه، از خود میوه استفاده کنید.

سبک زندگی سالم- میوه ها- برنافیت

سبک زندگی سالم به معنای کنار گذاشتن عادت های اشتباه است. یکی از این اشتباهات مصرف آبمیوه به جای خود میوه است. میوه ها سرشار از فیبر هستند و شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند. به علاوه، کربوهیدرات های مایع به اندازه ی انواع جامد آن سیر کننده نیستند. وقتی غذایی را می جوید، بزاق بیشتری ترشح می شود. این افزایش بزاق موجب فرستادن سیگنال هایی به مغز می شود که برای هضم آماده شوند. مایعات به چنین هضمی احتیاج ندارند، در نتیجه بدن سیگنال سیری را به سرعت دریافت نمی کند. نوشیدن آبمیوه ۴۸ درصد بیشتر از خود میوه کالری دارد.

یک حامی برای ورزش خود بیابید.

سبک زندگی- حامی ورزشی- برنافیت

حتما می دانید که ورزش کردن با یک دوست شما را مسئولیت پذیرتر می کند. طبق مطالعات، زنانی که در ورزش خود از هر طریقی حمایت می شوند، بیش از ۸ کیلو کاهش وزن در طول ۹ ماه را تجربه خواهند کرد.

به اندازه ی کافی بخوابید.

سبک زندگی سالم- خواب کافی- برنافیت

طبق مطالعات دانشگاه پنسیلوانیا، تنها چند شب بی خوابی منجر به افزایش وزن ناگهانی می شود. در یکی از این مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد که دو روز به مدت ۱۰ ساعت بخوابند. این افراد ۵ شب بعدی را دچار کم خوابی بودند و ۴ شب آخر را به ریکاوری پرداختند. نتایج نشان داد که پس از ۱۱ شب این افراد دچار یک و نیم کیلو اضافه وزن شدند.

پیشنهاد برنافیت: راهکارهایی برای لذت بردن از یک خواب آرام

۵ دقیقه بیشتر پیاده روی کنید.

سبک زندگی سالم- پیاده روی- برنافیت

افزایش فعالیت های روزانه حتی به مدت چند دقیقه موجب کاهش وزن بیشتر می شود. هدف شما باید انجام فعالیت های فیزیکی به مدت ۳۰ دقیقه در روز باشد. شما می توانید این فعالیت را به تدریج در برنامه ی خود افزایش دهید.

از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید.

سبک زندگی سالم- غذاهای پر چرب- برنافیت

نام تمام غذاهای پرچربی را که مورد علاقه ی شما هستند بنویسید. سپس به تدریج مصرف این غذاها را کاهش دهید. اگر آنها را ۶ روز در هفته مصرف می کنید، سعی کنید آنها را به ۵ وعده کاهش دهید. هر هفته یکی را حذف کنید تا در نهایت به یک یا دو وعده برسد. به دنبال جایگزین های سالمی برای این غذاهای حذف شده باشید. بهترین جایگزین ها، هویج، بروکلی، پرتقال و دیگر میوه ها و سبزیجات تازه هستند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]