با غذاهای لاغر کننده آشنا شوید

اگر می خواهید برای کاهش وزن خود اقدام کنید و چربی سوزی سریع داشته باشید، باید سعی کنید از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید.در این مقاله می خواهیم در مورد غذاهای لاغر کننده مطالبی را با شما عزیزان مطرح کنیم.

 

آیا غذاهای لاغر کننده وجود دارد؟

معمولاً تنها غذا نمی‌تواند به شما در کالری سوزی کمک کند، زیرا ابتدا باید کالری مصرفی را پایین بیاورید، یعنی  ابتدا باید میزان کالری که در روز مصرف می‌کنید را کم کنید و به موازات آن در کنار این رژیم، غذاهایی مصرف کنید که به چربی سوزی شما کمک می‌کنند.

پیشنهاد برنافیت:

 

منظور از غذاهای لاغر کننده چیست؟

منظور از غذاهای لاغر کننده غذاهایی هستند که در عین حالی که مصرف آنها انرژی شما را از بین می‌برد به متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما کمک می‌کنند. این غذاها به تنهایی نمی‌توانند باعث لاغری شما شوند و باید در کنار رژیم مورد استفاده قرار گیرند.

 

غذاهای لاغر کننده کدامند؟

 

۱. فلفل‌

ادویه‌های تند معمولاً چربی سوزهای قوی نیز هستند. فلفل‌ها به چربی سوزی خصوصاً در ناحیه شکم کمک فراوانی می‌کنند. به این صورت که چربی ذخیره شده در بدن را به انرژی تبدیل می‌کنند و به صورت طبیعی باعث کاهش اشتهای شما می شوند. همزمان با مصرف فلفل ها تا ۲۰۰ کالری می توانید بسوزانید.

 

۲. جو دوسر

غلات کامل تا ۱۰ درصد می توانند از چربیهای بدن را از بین ببرند و به دلیل وجود فیبر در غلات کامل در عین کالری سوزی و چربی سوزی انرژی شما از بین نمی‌رود.

غذاهای لاغر کننده

۳. آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌هایی است که برای چربی‌سوزی اثر قوی دارد و همچنین جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد .
آووکادو هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس را کاهش داده و جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد و به لاغری کمک می‌کند.

پیشنهاد برنافیت:

 

۴. سیب زمینی شیرین

مواد غذایی که آرام هضم می‌شوند باعث می‌شود که شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارند و در عین حال انرژی شما را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. یکی از این موارد سیب زمینی شیرین است. سیب زمینی ها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و کارتنوئیدها هستند که به تنظیم میزان قند خون بدن کمک می‌کنند.

 

۵. سالمون وحشی

هرچه میزان عضله بدن شما بیشتر باشد، چربی کمتری خواهید داشت. ماهی ها از منابع غنی پروتئین هستند.
ماهی‌های وحشی غیر از پروتئین دارای میزان زیادی امگا ۳ نیز هستند که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

غذاهای لاغر کننده

۶. شکلات تلخ

شکلات تلخ نیز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به چربی سوزی کمک می‌کند. البته سعی کنید از شکلات های تلخ بالای ۷۰ درصد استفاده کنید که آنتی اکسیدان بالاتری دارند.

پیشنهاد برنافیت:

 

۷. انواع چای

انواع چای مخصوصا چای سفید دارای خاصیت چربی سوزی قوی هستند.

 

۸. تمشک

تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و به چربی سوزی در ناحیه شکم کمک فراوانی می‌کند و در بدن عضله سازی را افزایش می‌دهد.

 

۹. تخم مرغ

همانطور که میدانیم تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و مخصوصاً اگر در وعده صبحانه استفاده شود، کالری سوزی و عضله سازی بالایی دارد.
تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین کولین که مهمترین ماده چربی سوز میان مواد غذایی است به لاغری کمک می‌کند.

پیشنهاد برنافیت:

 

۱۰. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و میوه های قرمز رنگ در کل به دلیل فعال کردن دی ان ای، سلول ها را وادار به چربی سوزی می‌کند.

غذاهای لاغر کننده

۱۱. لوبیا

لوبیا و حبوبات دارای هضم طولانی تری می باشند. وقتی لوبیا مصرف می کنید تا مدت زمان زیادی سیر هستید. سعی کنید مصرف لوبیا سیاه را تا چندین سال ادامه دهید تا به خواص چربی سوزی آن پی ببرید.

 

۱۲. گریپ ‌فروت

گریپ فروت در واقع دشمن چربی‌های پهلو می‌باشد. این میوه باعث کاهش اشتها شده و چربی های اضافی بدن را از بین می‌برد.

پیشنهاد برنافیت:

 

۱۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل از چربی‌هایی است که باعث لاغری شما می شود و چربی اطراف شکم را از بین می‌برد. از طریق تحقیقات ثابت شده که کسانی که از روغن نارگیل استفاده می‌کنند، دور کمر کوچکتری دارند. 

 

۱۴. سرکه سیب

به دلیل وجود اسید استیک فراوان به هضم مواد غذایی کمک کرده و بر روی کاهش قند خون و چربی سوزی تاثیر فراوانی دارد.

غذاهای لاغر کننده

۱۵. اسفناج

اسفناج حاوی میزان زیادی از آهن و ویتامین و فولات است. اسفناج باعث کاهش اشتها شده و میل به غذا را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

 

۱۶. گل کلم

گل کلم تاثیر زیادی روی لاغر کردن افراد دارد، زیرا برای هضم آن میزان کالری زیادی مورد نیاز بدن است.
کره بادام زمینی کره بادام زمینی بر خلاف آنچه تصور می شود باعث چربی سوزی در ناحیه شکم می‌شود. کره بادام زمینی باعث کاهش سطح کلسترول خون شده، پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه کرده و باعث افزایش سرعت حذف شده و اشتهای فرد را کاهش می دهد.

پیشنهاد برنافیت:

 

۱۷. سیر

سیر علاوه بر تاثیر زیادی که در از بین بردن میکروب های بدن دارد در چربی سوزی نقش زیادی دارد.
استفاده از سیر حتی در حیوانات باعث کاهش وزن می‌شود.

غذاهای لاغر کننده

کدام غذاها موجب افزایش وزن می شوند؟

  • تخم مرغ 
  • گوشت های پرچرب
  • سبزیجات نشاسته دار 
  • انواع روغن به دلیل وجود چربی های اشباع 
  • شیر شکلات 
  • و آجیل‌ها
 

کدام غذاها موجب کاهش وزن می شوند؟

  • مواد غذایی فیبردار 
  • میوه‌های آبدار 
  • غذاهای ادویه‌دار
  • سوپ جو
  • روغن نارگیل
  • انگور و کرفس
  • سوپ کدو
  • میوه‌جات
  • سوپ کلم بروکلی
  • زغال اخته
  • سیب زمینی پخته
  • و ماهی ها  از غذاهایی هستند که باعث کاهش وزن می شوند.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments