یک سبک زندگی سالم برای رسیدن به وزن مطلوب

اتخاذ سبک زندگی سالم برای کاهش وزن به معنای حذف عادت های غلط و پیروی از روش های صحیح است. این شیوه به هیچ وجه به معنای رژیم های افراطی و انجام ورزش های سنگین نیست. تمرین های قدرتی کوچک، استفاده از گام شمار، حذف تدریجی غذاهای پر چرب، مصرف میوه به جای آبمیوه و … از جمله ی این عادات سالم می باشند.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است از رژیم های افراطی و ورزش های ماراتن بپرهیزید. طبق تحقیقات، قدم های کوچک و پیروی از یک سبک زندگی سالم به مراحل بهتر از رژیم های افراطیست. وقتی بر روی تغییرات کوچک زندگی متمرکز می شوید، عادت های سالمی اتخاذ می کنید که اثر آن سال هادوام می یابد. در این مقاله به معرفی تغییرات کوچکی پرداخته شده که عمل به آنها منجر به یک سبک زندگی سالم و مطلوب می شود. هفته ای یک تا دو مورد از آنها را در برنامه ی روزمره ی خود به کار برید.درصورتی که به فکر تداوم یک سبک زندگی سالم هستید، رژیم اصلاح سبک زندگی برنافیت برای شما طراحی شده.

ورزش های قدرتی کوچک انجام دهید.

سبک زندگی سالم- حرکت چر دیپس- برنافیت

ورزش هایی چون اسکوات و پوش آپ برای افزایش متابولیسم و ماهیچه سازی بسیار مفیدند. هر حرکت ورزشی باید ماهیچه های شما را در مدت 60 تا 90 ثانیه خسته کند. برای کالری سوزی بیشتر می توانید کش مقاومتی وابزار دیگری به ورزش های خود بیافزایید. روزی 10 مرتبه حرکات پوش آپ، اسکوات، لانج و کرانچ انجام دهید. به مرور که پیشرفت کردید، تعداد حرکات را افزایش دهید، همینطور ورزش با کش برای لاغری شکم را امتحان کنید.

پیشنهاد برنافیت: ورزش‌های چربی سوز سریع

از گام شمار استفاده کنید.

سبک زندگی سالم- گام شمار- برنافیت

یکی از موارد مهم در ایجاد یک سبک زندگی سالم افزایش فعالیت است. درست همانند تلفن همراه، گام شمار را در هنگام خروج از خانه همراه داشته باشید. طبق تحقیقات، افرادی که از گام شمار استفاده می کنند، 2500 قدم بیش از دیگران بر می دارند. همین میزان، منجر به کاهش وزن 5 کیلویی در سال می شود.

به جای آبمیوه، از خود میوه استفاده کنید.

سبک زندگی سالم- میوه ها- برنافیت

سبک زندگی سالم به معنای کنار گذاشتن عادت های اشتباه است. یکی از این اشتباهات مصرف آبمیوه به جای خود میوه است. میوه ها سرشار از فیبر هستند و شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند. به علاوه، کربوهیدرات های مایع به اندازه ی انواع جامد آن سیر کننده نیستند. وقتی غذایی را می جوید، بزاق بیشتری ترشح می شود. این افزایش بزاق موجب فرستادن سیگنال هایی به مغز می شود که برای هضم آماده شوند. مایعات به چنین هضمی احتیاج ندارند، در نتیجه بدن سیگنال سیری را به سرعت دریافت نمی کند. نوشیدن آبمیوه 48 درصد بیشتر از خود میوه کالری دارد.

یک حامی برای ورزش خود بیابید.

سبک زندگی- حامی ورزشی- برنافیت

حتما می دانید که ورزش کردن با یک دوست شما را مسئولیت پذیرتر می کند. طبق مطالعات، زنانی که در ورزش خود از هر طریقی حمایت می شوند، بیش از 8 کیلو کاهش وزن در طول 9 ماه را تجربه خواهند کرد.

به اندازه ی کافی بخوابید.

سبک زندگی سالم- خواب کافی- برنافیت

طبق مطالعات دانشگاه پنسیلوانیا، تنها چند شب بی خوابی منجر به افزایش وزن ناگهانی می شود. در یکی از این مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد که دو روز به مدت 10 ساعت بخوابند. این افراد 5 شب بعدی را دچار کم خوابی بودند و 4 شب آخر را به ریکاوری پرداختند. نتایج نشان داد که پس از 11 شب این افراد دچار یک و نیم کیلو اضافه وزن شدند.

پیشنهاد برنافیت: لذت بردن از خواب آرام

5 دقیقه بیشتر پیاده روی کنید.

سبک زندگی سالم- پیاده روی- برنافیت

افزایش فعالیت های روزانه حتی به مدت چند دقیقه موجب کاهش وزن بیشتر می شود. هدف شما باید انجام فعالیت های فیزیکی به مدت 30 دقیقه در روز باشد. شما می توانید این فعالیت را به تدریج در برنامه ی خود افزایش دهید.

از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید.

سبک زندگی سالم- غذاهای پر چرب- برنافیت

نام تمام غذاهای پرچربی را که مورد علاقه ی شما هستند بنویسید. سپس به تدریج مصرف این غذاها را کاهش دهید. اگر آنها را 6 روز در هفته مصرف می کنید، سعی کنید آنها را به 5 وعده کاهش دهید. هر هفته یکی را حذف کنید تا در نهایت به یک یا دو وعده برسد. به دنبال جایگزین های سالمی برای این غذاهای حذف شده باشید. بهترین جایگزین ها، هویج، بروکلی، پرتقال و دیگر میوه ها و سبزیجات تازه هستند.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments