با این چند تمرین قدرتی موتور چربی سوزی بدن خود را روشن کنید

شاید از خود بپرسید که تمرین های قدرتی چه هستند و چرا باید آنها را انجام دهید. این حرکات با ایجاد انقباض روی ماهیچه ها باعث افزایش قدرت و استقامت بدن می شود. در صورتی که این تمرین ها را درست انجام دهید تاثیر آنها را در افزایش توان بدنی، سلامت جسمانی و قدرت عضلانی خود به خوبی مشاهده خواهید کرد. ایجاد تغییر در سرعت و شدت ورزش موجب می شود تا تمرین های ورزشی برای شما سخت و دشوار نباشد.

برای انجام این حرکات ابتدا به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم  کنید و سپس به مدت 1 دقیقه با سرعت راه بروید. با سرعت ملایم به 2 دقیقه پیاده روی دیگر ادامه دهید و سپس به مدت 1 دقیقه با تمام توان خود حرکت کنید. پس از آن 2 دقیقه پیاده روی آرام و به دنبال آن 1 دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید. در ادامه، 2 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط، 1 دقیقه پیاده روی تند، 2 دقیقه پیاده روی آهسته و سپس برای 5 دقیقه به سرد کردن بدن خود بپردازید. ورزش های قدرتی برای افرادی که پیاده روی می کنند، بسیار اهمیت دارد، چرا که پیاده روی موجب ایجاد تعادل، انعطاف پذیری و افزایش دامنه ی حرکات می شود.  علاوه بر تمرین های بالا، 1 ست 10 مرتبه ای از حرکات زیر را انجام دهید. با برنافیت همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

 

تمرین قدرتی : حرکت اسکوات اسکیتر

حرکات اسکوات، بسیاری از ماهیچه های پایین تنه از جمله عضلات چهار سر و همسترینگ را مورد هدف قرار می دهد. این حرکت، قسمت بیرونی زانو که در راه رفتن نادیده گرفته می شود را به کار می گیرد.

 

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : حرکت لانج از جلو

حرکات لانج، عضلات چهار سر، همسترینگ و سرین شما را مورد هدف قرار می دهد. حرکات لانج به جلو تعادل شما را افزایش می دهد. برای تکیه گاه، می توانید از یک صندلی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : بلند کردن ساق پا

آیا تا به حال در هنگام راه رفتن احساس سوزش را در ساق پای خود حس کرده اید؟ ورزش های این چنینی، ماهیچه های ساق پای شما را تقویت و از سوزش و خستگی آنها جلوگیری می کند.

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : پلنک

پلنک، به عنوان یکی از ورزش های موثر برای هسته ی بدن، ماهیچه های شکم و قسمت پایین کمر شما را تقویت می کند. عضلات هسته ای قوی به شما کمک می کند تا در وضعیت بهتری حرکت کنید و بهتر نفس بکشید.

بیشتر بخوانید:

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : حرکت سوپرمن 

وقتی به داشتن ماهیچه های هسته ای قوی فکر می کنید، شکم اولین ماهیچه ایست که به ذهن شما می آید. داشتن یک پایین تنه ی قوی بسیار اهمیت دارد و این ورزش، به خوبی بر روی آنها تاثیر می گذارد.

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : حرکت آونگ

آموزش بدن به شکلی جدید، موجب افزایش استحکام مفاصل و کاهش خطر آسیب ها به بدن می شود. این حرکات جانبی، به گونه ی متفاوتی از حرکات رو به جلو ماهیچه ها را درگیر می کند.

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : حرکت پوش آپ

این ورزش، قفسه ی سینه، شانه ها، بازوها و ماهیچه های هسته ای را به طور همزمان درگیر می کند. داشتن یک بالا تنه ی قوی به شما کمک می کند تا سریع تر به پیاده روی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

تمرین های قدرتی

 

تمرین قدرتی : حرکت دیپ عضلات سه سر

این ورزش برای عضلات سه سر بسیار مفید است و آن را به آسانی می توان در خانه یا اداره تنها با یک صندلی انجام داد.

تمرین های قدرتی

 

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments