چگونه ورزش گروهی به کاهش وزن کمک می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش گروهی کاهش وزن سریع است. ورزش کردن به خودی خود به همت بالایی نیاز دارد، چه برسد بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. اگر هر روز ورزش می‌کنید، اما به نتیجه‌ای نمی‌رسید، شاید دلیل آن این باشد که به تنهایی ورزش می‌کنید. امروز برنافیت دکتر کرمانی در این مقاله به شما توضیح خواهد داد که چگونه ورزش گروهی سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

ورزش گروهی - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟

درست همانند رژیم گروهی، ورزش گروهی نیز نتایج بهتر و سریع‌تری خواهد داشت. تحقیقات نشان داده که فعالیت‌های گروهی میزان مشارکت و پایبندی افرادرا به آن کار افزایش می‌دهد. چرا که خود را در قبال آن مسئول می‌دانند و تلاش خود رامی‌کنند تا آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 

مزایای ورزش گروهی نسبت به انفرادی چیست؟

ورزش گروهی مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایای ورزش گروهی: راحت‌تر به اهدافتان پایبند خواهید ماند

ثبت نام برای یک کلاس ورزشی به خودی خود نوعی تعهد ایجاد می‌کند و عدم حضور در آن به منزله‌ی هدر رفتن پول است. بدین معنا که شما تمایل بیشتری برای حضور در آنها را دارید. بالعکس، زمانی که به تنهایی ورزش می‌کنید، بسیار سخت می‌توانید به اهدافتان پایبند بمانید. به علاوه هیچ کس نیست که شما را مجبور به انجام چند حرکت بیشتر کند.

ورزش گروهی - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

مزایای ورزش گروهی: دوستان، شما را مدام تشویق می‌کنند

حتی اگر موضوعات مادی و هدر رفتن پول باشگاه برای شما مهم نباشد، حتما در باشگاه دوستان جدیدی خواهید یافت که منتظر شما هستند. در باشگاه و کلاس های ورزشی مدام افرادی هستند که شما را تشویق می کنند تا سخت تر کار کنید. ورزش کردن با یک گروه، تداوم، پایداری و انگیزه ی شما را چند برابر می کند.

 

ورزش گروهی: اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت

ورزش کردن با یک گروه ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، به خصوص اگر خجالتی باشید. اما نترسید. این عدم اطمینان تنها برای مدت کوتاهی طول خواهد کشید. به زودی متوجه خواهید شد که هیچ کس شما را قضاوت نخواهد کرد. در باشگاه توجه هر فرد به اهداف ورزشی خودش است. به محض اینکه بدن شما شروع به لاغر شدن و ماهیچه سازی کند، انگیزه ی شما چند برابر خواهد شد.

 

ورزش گروهی: مربی، حرکات درست را به شما آموزش خواهد داد

داشتن یک مربی برای افراد تازه وارد در باشگاه بسیار اهمیت دارد. شما ابتدا باید اولویت های خود را مشخص کنید، اهدافی تعیین کنید و مطابق با محدودیت‌های خود حرکات ورزشی را انتخاب کنید. مربی ورزشی می‌تواند حرکات شما را اصلاح کند و تعداد و نحوه‌ی درست انجام آنها را به شما آموزش دهد.

ورزش گروهی - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

بهترین محیط برای ورزش گروهی کجاست؟

فرقی نمی‌کند ورزش گروهی را کجا و چگونه انجام می‌دهید، هدف اصلی ورزش گروهی پایبند شدن و تعهد به یک رفتار دسته جمعی است. اما به طور کلی می‌توانید خانه یا باشگاه را به عنوان یک مکان مناسب برای ورزش گروهی انتخاب کنید و در آنجا شروع به ورزش کنید.

توصیه‌ی ما این است که در ایام پیک دوره‌ی کرونا، منزل را به عنوان مکانی برای ورزش‌های گروهی انتخاب کنید. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده، اعضای خانواده را دور هم جمع کنید و به تفریحات ورزشی بپردازید. با این کار پروتکل‌های بهداشتی را نیز تا حدود زیادی رعایت کرده‌اید.

 

انواع ورزش‌های گروهی به همراه مزایا و میزان کالری سوزی؟

در ادامه قصد داریم بهترین ورزش‌های گروهی کالری سوز را به همراه مزایای آنها برای شما معرفی کنیم.

 

1- ورزش گروهی فوتبال

فوتبال یک ورزش بسیار عالی و چربی سوز است که به تقویت عضلات و استخوان‌ها، بهبود سلامتی، افزایش انعطاف پذیری، کاهش چربی و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. هرچند میزان کالری سوزی ورزش‌ها برای وزن‌های مختلف متفاوت است، اما در این مقاله یک فرد 75 کیلویی با قد متوسط در نظر گرفته شده که به مدت نیم ساعت این ورزش را انجام می‌دهد. در نیم ساعت فوتبال رقابتی، یک فرد 75 کیلویی با قد متوسط 395 کالری می‌سوزاند.

ورزش گروهی فوتبال - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

2- ورزش گروهی والیبال

والیبال نیز مزایای منحصر به فرد خود را دارد که از جمله می‌توان به کاهش فشار خون، سلامت قلب و عروق، کاهش ضربان قلب، بهبود تحمل بدن، کاهش سایز بازوها و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. میزان کالری سوزی والیبال علاوه به فاکتورهای ذکر شده به نوع آن نیز بستگی دارد. مثلا والیبال معمولی در نیم ساعت 158 کالری و والیبال ساحلی و رقابتی در نیم ساعت 315 کالری می‌سوزاند.

 

3- ورزش گروهی بسکتبال 

بسکتبال به افزایش نشاط و شادابی، ایجاد روحیه تعاون و همکاری، کسب تعادل روانی و افزایش انگیزه در افراد کمک می‌کند. علاوه بر این، باعث استقامت بدن، افزایش تراکم استخوان‌ها و کالری سوزی می‌شود. بسکتبال در نیم ساعت می‌تواند تا 315 کالری بسوزاند.

 

4- ورزش گروهی هندبال

ورزش هندبال به آمادگی جسمانی، روانی، افزایش سرعت عکس‌العمل، آمادگی فکری و شادابی کمک می‌کند. علاوه بر این، عضلات آرنج، شانه، مچ دست، شکم و ران‌ها را درگیر می‌کند و سرعت و استقامت را افزایش می‌دهد. از نظر کالری سوزی نیز این ورزش بسیار مفید است و تنها نیم ساعت از آن 470 کالری می‌سوزاند.

ورزش گروهی هندبال - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

5- ورزش گروهی بیسبال

بیسبال یک ورزش گروهی است كه با توپ و چوب توسط ۹ بازيكن در زمين چمن انجام می‌شود. بيسبال در قرن 19 از ورزش كريكت ريشه گرفت. بیسبال مقاومت بدنی را افزایش می‌دهد، موجب افزایش انگیزه و کاهش فشار خون می‌شود. همچنین به تراکم استخوان‌ها کمک کرده و از پوکی آنها جلوگیری می‌کند. بیسبال یا سافت بال در هر نیم ساعت می‌تواند 180 کالری از انرژی بدن شما را بسوزاند.

 

6- ورزش گروهی اسکواش

اسکواش از جمله ورزش‌های گروهی است که نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارد. کم و زیاد شدن شتاب‌های این ورزش ممکن است باعث مشکلات قلبی شود، به همین علت مراقبت‌هایی برای جلوگیری از خطرات احتمالی آن لازم است.

اسکواش باعث افزایش انعطاف پذیری بدن و سرعت و عمل بالاتر می‌شود. این ورزش می‌تواند استقامت بدن را افزایش دهد و سبب شتاب بیشتر شود. به علاوه باعث تحریک ماهیچه‌های قلب، سفت شدن سینه و بالا رفتن استقامت بدن می‌شود. کالری سوزی در این ورزش نیز فوق‌العاده است. هر نیم ساعت از این ورزش 370 کالری می‌سوزاند.

 

7- ورزش گروهی تنیس

یکی از بزرگترین فواید ورزش تنیس، افزایش طول عمر است. این ورزش موجب تحریک حرکات دست، زیبایی اندام، بهبود عملکرد مغز، کاهش خطر مرگ، مهار دیابت، کاهش پوکی استخوان و افزایش تعادل بدن می‌شود. علاوه بر این موارد به افزایش انعطاف، کالری سوزی و افزایش قدرت تصمیم گیری کمک می‌کند.

فرقی نمی‌کند تنیس معمولی بازی کنید یا تنیس روی میز. هر نیم ساعت ورزش تنیس می‌تواند 275 کالری از بدن شما کم کند.

ورزش گروهی تنیس- برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

8- ورزش گروهی هاکی

ورزش هاکی انواع مختلفی دارد؛ هاکی روی یخ، هاکی روی چمن و هاکی سالنی. هر سه این موارد دارای فواید و مزایای یکسانی همچون افزایش قدرت جسمانی، زیبایی اندام، کالری سوزی و انعطاف پذیری می‌باشد. هر نیم ساعت از این ورزش مفرح 300 کالری می‌سوزاند.

 

9- ورزش گروهی کبدی (زوووو)

کبدی ترکیبی از یوگا و فعالیت‌های جسمانی است، بازیکنان در این ورزش از طریق کنترل، تمرکز ذهن و حرکات بدن بازی می‌کنند. این ورزش قواعد مخصوص به خود را دارد و بیشتر در کشورهای ایران، پاکستان و هند انجام می‌شود. ورزش کبدی به افزایش استقامت بدن، بهبود تنفس، بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. هر نیم ساعت کبدی حدود 280 کالری می‌سوزاند.

 

10- ورزش گروهی ایروبیک

ایروبیک به ورزش‌های هوازی گفته می‌شود که در آن شدت و تحرک بدن در طول تمرین بالا بوده اما در مدت زمان کمتری این تمرینات انجام می‌شود. ایروبیک فواید فوق‌العاده‌ای برای بد دارد که مهم‌ترین آنها کمک به کاهش وزن است. برخی از مهم‌ترین فواید ایروبیک برای بدن عبارتند از:

  • سرکوب کردن اشتها
  • کاهش وزن موثر
  • کاهش سایز پهلوها
  • بهبود تنفس
  • سلامت قلب و عروق
  • افزایش استقامت
  • ایجاد شور و نشاط
  • تنظیم قند خون
  • و کاهش فشار خون

 

ساعات طلایی برای ورزش کدام است؟

طبق مطالعات پژوهشگران بهترین زمان برای انجام ورزش‌های هوازی در ساعات ابتدایی روز است. ورزش روزانه آن هم در ابتدای صبح نتایج مثبتی بر روی فشار خون، قند خون و بهبود سلامت کلی بدن دارد. علاوه بر آن به بهبود خواب شبانه و افزایش انرژی در طول روز کمک می‌کند.

ورزش گروهی - برنافیت دکتر کرمانی دکتر کرمانی

 

کلام آخر

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ورزش گروهی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که به شدت برای کاهش وزن مفید است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-افزایش انگیزه تفریح
-الگوبرداری از دیگران
-تبدیل شدن ورزش به عادت
-پایبندی به ورزش
-داشتن برنامه
-پیدا کردن دوستان جدید
-پیشرفت بیشتر
-رسیدن به اهداف مشترک
-افزایش حس تعهد

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا جمعی از دوستان باانگیزه را جمع و با آنها ورزش را شروع کنید.

 

نویسنده: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments