چگونه قویترین رژیم لاغری را انتخاب کنیم؟

همه ما فکر می کنیم برای اینکه قویترین رژیم لاغری را انتخاب کنیم، حتماً باید خودمان را از نظر تغذیه‌ای تحت فشار بگذاریم تا بتوانیم به سرعت لاغر شویم، ولی این تصور اشتباه است. در یک رژیم درست و اصولی باید تمام مواد غذایی مورد نیاز که برای سلامت عمومی بدن لازم است به آن برسد رژیم‌های لاغری گوناگونی وجود دارد که هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند ولی در هر صورت قبل از انتخاب نوع رژیم که می خواهید از آن استفاده کنید باید به این نکته مهم توجه کنید که آیا این نوع رژیم با بدن شما سازگاری دارد یا نه. امروز برنافیت برنافیت در این مقاله به بحث در این مورد می‌پردازد.

خوراکی‌های موثر در قویترین رژیم لاغری چیست؟

بعضی از خوراکی‌ها تاثیر ویژه‌ای روی لاغر شدن بدن دارند. از جمله مواد خوراکی موثر در لاغری می‌توان به عدس، مارچوبه، آووکادو، گندم و سیب‌زمینی شیرین اشاره کرد. در ادامه چند مورد از این غذاهای سیر کننده را معرفی خواهیم کرد:

همچنین دو جو دوسر انواع سوپ و حبوبات انواع ماهی ها سبزیجات و ذرت بو داده با کالری پایین و مناسب باعث ایجاد احساس سیری در شما می شوند و باعث می شوند تا در طول روز کمتر گرسنه شوید.

1- ادویه جات

ادویه جات مخصوصاً ادویه جات تند اثر زیادی روی چربی سوزی دارند. مثلاً زنجبیل باعث هضم آسان می‌شود. فلفل سیاه کالری سوزی می‌کند و زردچوبه به خارج شدن چربی از بدن کمک می‌کند.

2- سرکه سیب

سرکه سیب باعث کاهش اشتها شده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. همچنین آنزیم‌های سرکه سیب باعث هضم بهتر و کنترل قند خون می‌شوند.

3- سیب

پکتین موجود در سیب باعث می‌شود چربی سلول‌های بدن جذب شوند و همچنین به دلیل فیبر بالا مدت زمان بیشتری را سیر نگه می‌دارند.

قویترین رژیم لاغری - برنافیت برنافیت

4- موز

موز علاوه بر خواص و آنتی اکسیدان‌های فراوانی که دارد، دارای هضم سریع بوده و باعث احساس سیری می‌شود.

 

5- پرتقال

پرتقال یکی از مرکبات بسیار لذیذ و پرخاصیت است که به تنظیم قند خون کمک می کند. این میوه کم کالری بوده و دارای فیبر بالایی است.

 

6- مغزیجات

آجیل‌ها مثل بادام و گردو می‌توانند به عنوان یک میان وعده سالم باعث کاهش وزن شوند. آجیل‌ها یا مغزیجات سرشار از امگا 3، پروتئین‌های گیاهی و فیبر هستند که می‌توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند.

 

7- لوبیا

لوبیا یک پروتئین گیاهی است که به دلیل فیبر فراوان و خاصیت سیر کنندگی زیاد برای کاهش وزن بسیار موثر است. انواع لوبیا را می‌توانید در غذاهای خود استفاده کرده و لذت ببرید.

قویترین رژیم لاغری - برنافیت برنافیت

 

8- سیب زمینی و تخم مرغ آب‌پز

سیب زمینی از جمله غذاهایی است که بیشتر از سیب زمینی سرخ شده یا چیپس احساس سیری را در شما به وجود می‌آورد. تخم‌مرغ نیز یک پروتئین کامل محسوب می‌شود که با کالری بسیار کم باعث می‌شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید.

 

غذاهای سبک و سیر کننده کدامند؟

غذاهای سیرکننده و سبک باید کم کالری باشند.
احساس سیری که بعد از خوردن غذا پیدا می کنید کاملاً بستگی به نوع خوراکی دارد که مصرف می کنید. مثلا مصرف پروتئین‌ها بیشتر از چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها حالت سیری به شما می‌دهند. همچنین غذاهای پرفیبر نیز حس سیری را زودتر در شما ایجاد می کنند.

حالا که با غذاهای سیر کننده و خوراکی‌های موثر در قویترین رژیم لاغری آشنا شدید، بد نیست گریزی به روش‌های جلوگیری از افزایش وزن بزنیم و با ترفندهای آن آشنا شویم.

 

جلوگیری از چاقی بدون عوارض

برای اینکه بدون هیچ گونه عارضه‌ای لاغر شوید می‌توانید راهکارهای ما را امتحان کنید. این ترفندها به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ‌گونه آسیبی به بدن وزنتان را کاهش دهید.

  • سعی کنید همیشه مقداری آجیل و میوه خشک در کیف خود داشته باشید و در هنگام گرسنگی کمتر به سراغ غذاها و تنقلات ناسالم بروید.
  • لقمه های غذایی خود را با فاصله بخورید و در بین آنها کمی مکث کنید با این روش مقدار کمتری غذا خواهید خورد و کالری کمتری را هم دریافت خواهید کرد.
  • از میان وعده‌های پرفیبر مثل غلات و ذرت بوداده استفاده کنید زیرا باعث بالا رفتن قند خون شده و زودتر احساس سیری می‌کنید.
  • از بازی‌های دیجیتال پرتحرک استفاده کنید.
  • اپلیکیشن های ورزشی روی گوشی خود نصب کنید و این ورزش‌ها را به صورت مکرر و روزانه انجام دهید.
  • اگر فرصت ورزش ندارید سعی کنید پیاده‌روی را جایگزین آن کنید.
  • مسواک زدن باعث می‌شود تا به خودمان تلقین کنیم که بعد از آن نیازی نیست که چیزی بخوریم.

قویترین رژیم لاغری - برنافیت برنافیت

 

چه روش‌هایی برای کاهش وزن وجود دارد؟

امروزه انواع و اقسام رو‌ش‌های لاغری توسط افراد مختلف و متخصصان تغذیه معرفی شده که هر کدام قول کاهش وزن چند کیلویی را می‌دهند.

1- رژیم لاغری با عدس

پخت عدس آسان است و چربی پایین و پروتئین بالایی دارد که این مسئله باعث سیری می‌شود. عدس دارای فیبر محلول است و کلسترول را پایین می‌آورد. علاوه بر این، روند گوارش را کوتاه می‌کند و این موضوع باعث احساس سیری طولانی‌تری برای ما می‌شود. همچنین عدس دارای دو نوع اسید آمینه زود جذب است که به لاغری کمک می‌کند. هرچند عدس دارای خواص بسیار زیادی است، اما هرگز نمی‌تواند به عنوان یک رژیم کامل در نظر گرفته شود. به جای این کار می‌توانید این ماده‌ی غذایی مفید را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

 

2- رژیم لاغری با دیتاکس

دیتاکس در واقع تغییر نوع و سبک زندگی برای افزایش توانایی بدن برای دفع سموم است. در این رژیم بدن، پس از سم زدایی به وضعیت اولیه خود بر می‌گردد. این رژیم مواد غذایی بی ارزش را از بدن ما حذف و مواد مغذی را جایگزین آن می کند. رژیم فستینگ نیز نوعی از دیتاکس است. کبد را تحریک می کند تا سم زدایی را افزایش دهد. همچنین دفع سموم از طریق ادرار و مدفوع بیشتر می‌شود.

مواد مغذی را برای بدن فراهم می‌کند. گردش خون را بهبود می دهد. البته در مورد رژیم های دیتاکس تحقیقات زیادی انجام نشده و مطمئناً کاستی‌ها و مضراتی نیز دارد.

3- رژیم لاغری با ماست

ماست یک محصول لبنی تخمیر شده است که برای سلامت استخوان ها و گوارش مفید می‌باشد. بعضی از متخصصین تغذیه الگوی غذایی رژیم ماست را مطرح می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند یک برنامه غذایی سم زدای پنج هفته‌ای که شامل مصرف چند وعده ماست در طول روز است می‌تواند به شما کمک کند تا بر مشکلات هضم غلبه کنید. اما تاکنون هیچ مدرکی در مورد اثر بخشی این رژیم وجود ندارد.

قویترین رژیم لاغری - برنافیت برنافیت

 

4- رژیم لاغری با حبوبات

در رژیم لاغری با حبوبات باید حداقل چهار وعده در طول یک هفته حبوبات مصرف کنید. حبوبات از منابع خوب فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند و در کاهش وزن موثر‌اند.

5- رژیم لاغری با خرما 

خوردن خرما برای رژیم لاغری یکی از رژیم‌هاییست که این روزها ترند شده است. خرما میوه‌ای بسیار مغذی است که دارای آهن، منگنز، روی، پتاسیم و ویتامین هایی مثل ویتامین A و B و E می‌باشد. خرماباعث ملین شدن شکم و رفع یبوست می شود. سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود که در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. خرما پروتئین زیادی دارد که برای انتقال به روده بزرگ زمان طولانی تری را طی می‌کند و باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

بهترین برنامه رژیم غذایی برای لاغری چیست؟

بهترین برنامه غذایی برای رژیم کاهش وزن، رژیمی است که در آن رژیم گیرنده هیچ وقت دچار گرسنگی نشود و برای مواقع گرسنگی هم برنامه داشته باشد. درست همان چیزی که در رژیم برنافیت برنافیت برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌ایم. در یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری، کیفیت کالری‌ها باید اهمیت بالایی داشته باشد. خوراکی‌های باکیفیت شامل سبزیجات و میوه‌جات تازه، غلات کامل،حبوبات و سبزیجات، آجیل‌ها، پروتئین‌های فاقد چربی می‌باشد در یک رژیم سالم و مناسب هیچ یک از وعده آن نباید حذف شود و از میان وعده‌های سالم حتماً در طول روز استفاده شود.

در ادامه شما را به معرفی چندین رژیم غذایی برای افراد مختلف دعوت می‌کنم. پس از آن این شمایید که تصمیم می‌گیرید آیا رژیم غذایی شما صحیح است یا خیر و آیا فاکتورهای سالم در برنامه‌ی غذایی شما به کار گرفته شده است؟

قویترین رژیم لاغری برای نوجوانان ۱۳ ساله

چاقی در سنین نوجوانی زمینه‌ساز ابتلا به بیماری ها در میانسالی و سالمندی می باشد. پرخوری و کم تحرکی و استفاده از تنقلات ناسالم باعث افزایش وزن نوجوانان می‌شود. در یک رژیم برای نوجوانان ۱۳ ساله سعی کنید مواد غذایی پرکالری را در اختیارشان قرار ندهید. به جای خوراکی های ناسالم مثل چیپس و پفک و نوشابه مغزیجات و برگه و تنقلات سالم جایگزین کنید. مراقب خوراکی های ناسالمی که در طول روز در مدرسه می‌خورند باشید. در وعده‌های غذاییشان ازچهار گروه نان و غلات، لبنیات، گوشت، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

رژیم لاغری شکم برای نوجوانان ۱۳ ساله

یک رژیم مناسب برای نوجوانان و اینکه دچار چاقی شکمی نشوند این است که سه وعده غذایی به صورت منظم در این رژیم با وجود داشته باشد و هیچ یک از وعده های غذایی حذف نشوند و میان وعده های سالم هم در زمان خودشان مصرف شود تا نوجوان دچار کمبود ویتامین، کربوهیدرات ها و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن نشود.

قویترین رژیم لاغری در زمان شیردهی

در زمان رژیم لاغری در دوران شیردهی باید سلامت مادر و نوزاد همزمان با هم در نظر گرفته شود. در یک رژیم درست و اصولی که برای دوران شیردهی در نظر گرفته می‌شود نباید بر روی نوزاد هیچگونه اثر مخربی بگذارد.

اضافه وزن در زمان بارداری پیدا می کند می تواند به عنوان منبع انرژی و تامین مواد مغذی در دوران شیردهی به حساب بیاید. در رژیمی که در زمان شیردهی می گیرید باید موادی مثل ید، آهن و کلسیم از طریق مواد طبیعی و مکمل ها به بدن مادر برسد.

 

قویترین رژیم لاغری در دوران قاعدگی

در رژیم لاغری در دوران قاعدگی باید مسئله کم آب شدن بدن در نظر گرفته شود. در طول این دوران باید مصرف مایعات به میزان مناسب در نظر گرفته شود و از طرفی نیاز به مواد غذایی شیرین در این دوران به جای استفاده از شیرینی‌جات ناسالم باید با قندهای سالم مثل قند میوه جات جایگزین گردد.

مواد غذایی که حاوی آهن هستند مثل تخم مرغ و گوشت همراه ویتامین c نیز در طول قاعدگی و در رژیم باید در نظر گرفته شوند. در طول دوران قاعدگی برای کاهش وزن حتما باید این روند به صورت آرام و اصولی باشد تا تخمک گذاری و قاعدگی مجدد به صورت طبیعی انجام شود.

البته احتباس آب در دوران قاعدگی از چند روز تا چند روز بعد از آن را نباید با چاقی اشتباه گرفت و اگر در این دوران احساس کردید که وزن شما اضافه شده نگران نباشید چون احتمالا از ذخیره شدن آب در بدن که به صورت طبیعی باعث کاهش دردهای عضلانی می‌شود باعث افزایش وزن موقتی شما شده است. در رژیم لاغری در دوران قاعدگی حتماً پروتئین های بدون چربی مصرف کنید زیرا تا مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می دارند. مصرف ماست پروبیوتیک هم در طول رژیم در دوران قاعدگی توصیه می شود.

قویترین رژیم لاغری در فیتنس

ورزش باعث افزایش رشد عضلات میشود ولی حتماً باید یک رژیم تغذیه مناسب مثل رژیم برنافیت برنافیت را داشته باشید که بتوانید چربی‌های اضافی را سوزانده و به عضله تبدیل کنید باید برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ ریزی کرده و مطمئن شوید که پروتئین کافی به بدنتان رسانده‌اید.  مواد غذایی که برای کالری سوزی و لاغری به وسیله فیتنس برای شما مناسب است شامل سفیده تخم مرغ، سینه مرغ، حبوبات، گوشت قرمز خالص بدون چربی و نوشیدن آب می‌باشد.

رژیم لاغری متابولیک چیست؟

منظور از رژیم متابولیک این است که سوخت و ساز و فرآیند متابولیسم هر شخص متفاوت از شخص دیگر است. هرکدام از ما با روش و سرعت مخصوص به خودمان کالری سوزی می‌کنیم که در طول زمان و با شرایط مختلف ممکن است تغییر کند.

در رژیم متابولیک افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند و برای هر کدام نسخه خاصی از مواد غذایی در رژیمشان تجویز می‌شود؛

دسته اول، مدل پروتئین: افرادی هستند که پیوسته احساس گرسنگی دارند و معمولاً هوس غذاهای پرچرب و نمکی می‌کنند. این افراد نمی‌توانند از رژیم‌های کم‌کالری استفاده کنند.

دسته دوم، مدل کربوهیدرات: اشتهای این افراد کم و تحمل زیادی در مقابل شیرینی‌جات دارند. کافئین دوست هستند و با کنترل وزنشان مشکل دارند.

دسته سوم، مدل میکس: این افراد هر دو دسته‌ی بالا را شامل می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با قویترین رژیم لاغری و مواردی که در این رژیم باید رعایت شوند، آشنا کنیم. امیدواریم از این مقاله بهره‌ی کافی را برده باشید. در انتهای این مقاله نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

قویترین رژیم لاغری - برنافیت برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

خانه