درمان طبیعی سرما خوردگی و آنفولانزا

1) سرما خوردگی

موادی شبیه به اسیدهای چرب ضروری

ترکیب میکروب زدای میخک، دارچین، اکالیپتوس، رزماری و لیمو برای جلوگیری از پخش شدن ویروس سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر می باشد. هر گاه احساس کردید سرما خوردگی در کمین شماست، کمی از این ترکیب را بر روی رگ گردن و یا کف پای خود بزنید تا از سرما خوردنتان جلوگیری کند.

2) سرما خوردگی

سرخار گل یا اکیناسه

مصرف این ماده، تعداد گلبول های سفید را افزایش می دهد و موجب از بین بردن آلودگی های بدن می شود. شما می توانید عصاره یا مکمل آن را خریداری و در طول سرما خوردگی خود مصرف کنید.

3) سرما خوردگی

بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان قوی است که عملکرد دستگاه ایمنی را قوی می کند. این ماده را می توانید درهویج، کدو گردویی، کدوحلوایی و سیب زمینی شیرین بیابید.

4) سرما خوردگی

ماساژ قفسه ی سینه با اکالیپتوس

این دارو را نیز می توان برای سرما خوردگی کودکان به کار برد. این دارو اگر به کف پا نیز مالیده شود موجب قطع سرفه می شود.

5) سرفه

شکلات تلخ

ما به شما اجازه می دهیم کمی شکلات تلخ بخورید. تحقیقات نشان داده است کاکائو دارای خواص آرامش بخش است که موجب سرکوب سرفه می شود. هرگاه احساس سرفه به شما دست داد، کمی شکلات تلخ مصرف کنید.

6) آنفلونزا

لیمو

لیموها سرشار از ویتامین C هستند و برای اینکه سالم بمانید می توانید آن را در رژیم غذایی خود به کار ببرید. کمی آب و آبلیمو مصرف کنید تا سیستم ایمنی شما را تقویت کند و مقاومت شما را نسبت به آنفولانزا یا سرما خوردگی افزایش دهد.

7) درمان سرماخوردگی

ویتامین C

75 سال تحقیق نشان داده است که ویتامین C برای درمان آنفولانزا، سرما خوردگی و دیگر بیماری ها مفید می باشد. ویتامین C موجب فعال شدن پاسخ های خوددرمانی بدن می شود. بنابراین هر گاه بیمار شدید بهتر است از مکمل های ویتامین C و یا آب پرتقال استفاده کنید.

8) لارنژیت

نارون آمریکایی

پوست داخلی درخت نارون، مدت زمان زیادی است که برای درمان لارنژیت مصرف می شود. مقداری از چوب نارون تازه را در آب بریزید. این محلول یک ماده ی ژل مانند ایجاد می کند. چند بار در روز این محلول ژل مانند را بخورید تا لارنژیت شما درمان شود.

9) گرفتگی بینی

مواد خانگی

گیاهانی چون رازیانه، مریم گلی، خردل تند و ترب کوهی، مژک ها را تحریک می کند -مژک ها ساختارهای مو مانندی هستند که موکوس را در مسیر بینی هدایت می کنند-  و در نتیجه از گرفتگی بینی جلوگیری می کند. اگر می خواهید از گرفتگی بینی جلوگیری کنید، این مواد را در وعده ی غذایی خود به کار برید.

10) گرفتگی بینی

محلول نمکی

وقتی دچار گرفتگی بینی هستید، محلول های نمکی بهترین درمان برای شما می باشند. این محلول را به بینی خود اسپری کنید تا مرطوب شود و گرفتگی بینی شما را برطرف کند.

11) سوزش گلو

سیر

سیر دارای مواد ضد ویروسی می باشد که می تواند ویروس آنفولانزا در بدن را از بین ببرد. هر سه ساعت یک بار، یک حبه سیر بجوید یا اگر نمی توانید طعم آن را تحمل کنید، حبه های سیر را خرد و به سوپ یا غذای خود اضافه کنید.

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
خانه
وبلاگ