آیا می دانستید هوای سرد برای قلبتان مضر است؟

تصور اینکه فردی در هوای گرم دچار حمله ی قلبی شود عجیب نیست، اما در هوای سرد چطور؟ جالب است بدانید که صرف نظر از سن و سطح سلامتی، سلامت قلب به شدت تحت تاثیر هوای سرد قرار می گیرد. در اینجا به مطالبی در مورد گرم کردن بدن در هوای سرد و روش محافظت از قلب اشاره شده است.

غذایی که انتخاب می کنیم تاثیر مستقیم روی سلامت قلب ، انرژی و اشتهایمان دارد. با انتخاب درست می توانیم قلب خود را در سالم ترین سطح نگه داریم. برنافیت در این مطلب لیستی از غذاهایی مفید برای سلامت قلب در اختیارتان قرار می دهد.

چرا قلب شما در خطر است؟

آیا می دانستید هوای سرد برای قلبتان مضر است؟

وقتی دمای بدن کاهش می یابد و احساس سرما می کنید، قلب، تمام تلاش خود را می کند تا بدن را گرم نگه دارد، در نتیجه تپش آن سریع تر می شود تا خون را به اطراف بدن پمپاژ کند و از ارگان های اصلی محافظت کند.

اگر هوا سردتر شود، عروق منقبض می شوند، در نتیجه ضربان قلب و فشار خون افزایش می یابد. این مشکل به نوبه ی خود خطر لختگی خون که موجب حمله و سکته ی قلبی می شود را افزایش می دهد.

تغییرات هورمونی در هوای سرد، موجب افزایش خطر لختگی خون می شود. وقتی عروق به دلیل هوای سرد منقبض شوند، احتمال بسته شدن آنها افزایش می یابد.

وقتی لخته ی خون یکی از عروق قلب را به یک باره و کامل ببندد، ماهیچه ی قلب اکسیژن خود را از دست می دهد و احتمال حمله ی قلبی افزایش می یابد. این عارضه ممکن است موجب آسیب دائمی به ماهیچه ی قلب نیز بشود. هر ساله حدود 275000 نفر در ایالات متحده دچار حمله ی قلبی می شوند که 120000 نفر از آنها به کام مرگ کشیده می شوند.

باد و باران نیز خطرناک هستند

نه تنها هوای سرد بلکه باد، باران و برف نیز دمای بدن را کاهش می دهند. باد فریبنده و خطرناک است، چرا که هوای گرم اطراف بدن را از بین می برد. اگر بدن خیس یا مرطوب باشد، دمایش را سریع تر از هوای خشک از دست می دهد.

چه کسی در معرض خطر هیپوترمی است؟

آیا می دانستید هوای سرد برای قلبتان مضر است؟

اگر بدن شما قادر به تولید انرژی کافی برای گرم نگه داشتن بدن نباشد و دمای آن به پایین تر از 35 درجه ی سلسیوس یا بالای 95 درجه ی فارنهایت افت کند، دچار هیپوترمی خواهید شد.

کودکان و افراد سالخورده بیشتر در معرض این بیماری هستند، چرا که چربی های زیر جلدی آنها کمتر است و بسیاری از آنها متوجه کاهش دمای بدن خود نمی شوند. علائم این بیماری شامل سردرگمی، احساس لرز، خواب آلودگی و کاهش واکنش می باشد.

اگر دچار آنژین هستید، پارو کردن برف را کنار بگذارید

در هوای سرد، قلب شما به شدت کار می کند تا بدنتان را گرم نگه دارد، اگر در این حالت آن را با انجام فعالیت های ناگهانی همراه کنید، حمله ی قلبی را تشدید کرده اید.

آنژین عارضه ای است که در طول استرس و هوای سرد احساس می شود. علائم این بیماری شامل سنگینی یا احساس فشار در وسط قفسه ی سینه و یک درد ادامه دار در یک یا دو بازو، گردن و چانه است.

چگونه از قلب خود در برابر سرما محافظت کنیم؟

  • دمای اتاق خود را حداقل در دمای 18 درجه ی سانتی گراد (65 درجه ی فارنهایت) قرار دهید. از یک بطری آب گرم یا پتوی الکتریکی (برای گرم کردن رختخواب خود) استفاده کنید.
  • وقتی در خانه هستید، فعالیت را فراموش نکنید. هر یک ساعت یک بار، کمی راه بروید و از نشستن برای مدت طولانی بپرهیزید.
  • از غذاها و نوشیدنی های گرم استفاده کنید تا انرژی کافی برای گرم نگه داشتن شما را داشته باشد.
  • خود را در یک پتوی گرم بپیچید.
  • گرمای زیادی از روی سر شما بلند می شود، بنابراین وقتی بیرون می روید سر خود را با یک روسری یا کلاه بپوشانید.

پیشنهاد برنافیت: کاهش سلامتی در گرما

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments