موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

بیشتر ما غذاهای ناسالم را که در طولانی مدت ممکن است برای سلامتیمان مضر باشد را می شناسیم. همه ی کارشناسان تغذیه بر این باورند که در مصرف غذاها اعتدال را باید رعایت کرد. برخی از غذاها فاقد ارزش غذایی هستند که باید مصرف آنها را محدود و یا به طور کلی از برنامه غذایی حذف کرد.

اما این مواد غذایی چه هستند و چگونه می توان آنها را از برنامه غذایی خود حذف کرد؟ در ابتدا سعی کنید این غذاها را هر چند وقت یک بار مصرف کنید، سپس میزان آن را کاهش دهید و در انتها نیز آن را با یک گزینه ی سالم تر جایگزین کنید. در اینجا به پنج ماده ی غذایی که باید از برنامه غذایی تان حذف کنید، اشاره شده است.

نوشیدنی های حاوی قند

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

نوشیدنی های حاوی قند یکی از راحت ترین موادی است که می توانید از برنامه غذایی خود حذف کنید. زنان روزانه نباید بیش از 6 قاشق چای خوری شکر (معادل 24 گرم) و مردان نباید بیش از 9 قاشق چای خوری شکر مصرف کنند. برای روشن شدن این مطلب باید گفت یک قوطی نوشابه ی 600 میلی لیتری حاوی 77 گرم شکر است که سه برابر میزان شکر توصیه شده در روز است. یک تخته شکلات شیری نیز حاوی 10 تا 15 قاشق چای خوری شکر و 400 تا 900 کالری می باشد.

غلات صبحانه ی شیرین

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

غلات صبحانه ی شیرین و بلغور جو دو سر طعم دار، سرشار از قندهای افزوده و غلات فرآوری شده و میزان فیبر آن نیز بسیار کم است. به جای این مواد از غلات صبحانه ی کامل و جو دو سر طعم دار شده با میوه ها استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: وعده ی صبحانه باید سنگین باشد یا سبک؟!

گوشت فرآوری شده

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

طبق مطالعات سال 2010 در دانشگاه هاروارد، گوشت های فرآوری شده همچون سوسیس، کالباس و ژامبون، خطر بیماری های قلبی را تا 42 درصد و خطر دیابت را تا 19 درصد افزایش می دهند. طبق این تحقیقات، سدیم نیترات موجود در این غذاها موجب ایجاد سرطان می شود.

مواد تشکیل دهنده ای که آنها را نمی شناسید

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

اگر یک ماده ی غذایی، حاوی لیست مواد تشکیل دهنده ای باشد که آنها را نمی شناسید از خریدش خودداری کنید. این مواد به ویژه حاوی رنگ های مصنوعی و نگه دارنده هایی هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. به علاوه تحقیقات نشان داده است که برخی از رنگ ها سمی هستند که سلامت انسان را به خطر می اندازند.

چربی های ترانس

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

چربی های ترانس میزان کلی کلسترول ها را افزایش، میزان کلسترول های مفید را کاهش و میزان کلسترول های مضر را افزایش می دهند. طبق تحقیقات دانشگاه مک مستر، چربی های ترانس موجب مرگ زودرس و بیماری های قلبی می شود. غذاهایی که حاوی چربی های ترانس هستند شامل انواع سس ها، بیسکویت های بسته بندی شده، کلوچه های آماده و غذاهای یخ زده می باشند.

پیشنهاد برنافیت: آیا چربی ها دشمن درجه یک سلامتی هستند؟

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments