سوپ رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن

منظور از سوپ رژیمی سوپی است که کالری آن بسیار کم اما میزان مواد مغذی آن بالاست. این سوپ ها به دلیل خاصیت سیر کنندگی بالا موجب می شوند تا در وعده اصلی کالری کمتری مصرف کنید. سوپ های رژیمی به دو دسته سوپ سبزیجات و غیر سبزیجات تقسیم می شوند.

کیک رژیمی

سوپ ها بخشی از یک رژیم غذایی مایع هستند که اغلب پیش از غذا و یا به جای میان وعده ها مصرف می شوند.  سوپ های مختلفی وجود دارند که سالم و مغذی هستند، چرا که در آنها سبزیجات و مواد مغذی به کار رفته است. سالیان سال است که از سوپ برای کاهش یا کنترل وزن استفاده می شده و همچنان استفاده می شود. پیش از معرفی این سوپ های رژیمی که کالری آنها کمتر از 100 است، بهتر است با فواید سوپ در کاهش وزن آشنا شوید. با برنافیت همراه باشید.

فواید سوپ

خاصیت سیر کنندگی بالا: مصرف سوپ به عنوان یک دسر، پیش از غذا موجب می شود تا به مدت زیادی سیر بمانید و در هنگام وعده ی اصلی غذای کمتری مصرف کنید.

کالری پایین: نسبت به دسرهای دیگر، سوپ حاوی کالری کمتری است و از آنجا که حاوی سبزیجات و مواد مغذی است، بسیار سالم نیز هست. مصرف سوپ پیش از وعده ی اصلی موجب می شود تا 100 کالری کمتر مصرف کنید. به این وسیله کالری مصرفی شما در روز کمتر خواهد شد.

چگونه بهترین سوپ را انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید از سوپ برای کاهش وزن استفاده کنید، آنها را بر اساس فاکتورهای زیر انتخاب کنید.

کالری آن کم باشد

کالری یک وعده سوپ شما نباید از 150 بیشتر باشد. سوپ سبزیجات به دلیل آنکه حاوی فیبر زیادی است و کالری آن نیز بسیار پایین است، گزینه ی خوبی محسوب می شود.

سدیم آن زیاد نباشد

سدیم یا نمک موجب احتباس آب در بدن می شود که این موضوع خود منجر به افزایش وزن می شود. بهتر است سوپ هایی مصرف کنید که میزان سدیم آنها بسیار پایین است.

خانگی باشد

سوپ رژیمی- سوپ خانگی برنافیت

سوپ های آماده حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده هستند که آنها را تبدیل به یک ماده غیر مفید و حتی گاهی مضر می کند که کمکی به کاهش وزن نمی کنند.

در آن خامه به کار نرفته باشد

سعی کنید سوپ خود را ساده مصرف کنید و از افزودن خامه به آنها خودداری کنید، چرا که حاوی کالری زیادی می باشد. حالا که از فواید سوپ آگاه شدید، بهتر است با سوپ های رژیمی هم آشنا شوید. سوپ های رژیمی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: سوپ سبزیجات و سوپ غیر سبزیجات

قوی ترین سوپ لاغری

1. سوپ سبزیجات

سوپ رژیمی- سوپ سبزیجات- برنافیت

یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن، سوپ رژیمی سبزیجات است. دلیل آن هم این است که کالری آن بسیار کم، اما سرشار از مواد مغذی است.

سوپ رژیمی: سوپ کلم

سوپ رژیمی- سوپ کلم- برنافیت

این سوپ از رایج ترین سوپ ها برای کاهش وزن است و اغلب برای لاغری سریع از آن استفاده می شود.

سوپ رژیمی: سوپ گوجه

سوپ رژیمی- سوپ گوجه- برنافیت

گوجه از آن دسته سبزیجاتیست که به کالری سوزی سریع کمک می کند. به همین دلیل مصرف آن برای کاهش وزن مفید است.

سوپ رژیمی: سوپ هویج و گشنیز

سوپ رژیمی- سوپ سبزیجات- برنافیت

سوپ هویج و گشنیز سرشار از مواد مغذیست، اما کالری آن بسیار کم است. به همین دلیل از آن برای کاهش وزن می توان استفاده کرد.

2. سوپ غیر سبزیجات

سوپ غیر سبزیجات مسلما کالری بالاتری از سوپ سبزیجات دارد. بهتر است در این سوپ ها از گوشت استفاده نشود و یا حتی الامکان به جای گوشت قرمز از گوشت سفید یا تخم مرغ که منابع پروتئین هستند، استفاده شود.

سوپ رژیمی: سوپ سالسا مرغ

سوپ رژیمی- سوپ سالسا مرغ- برنافیت 

این سوپ بسیار آسان است و سریع آماده می شود. وجود موادی چون سیر، روغن زیتون، پیاز و مرغ در آن به علت خاصیت سم زدایی و سیر کنندگی به کاهش وزن کمک می کنند.

سوپ رژیمی: سوپ مراکشی نخود

سوپ رژیمی- سوپ مراکشی نخود- برنافیت

این سوپ رژیمی که بیشتر شبیه به آبگوشت خودمان است، سرشار از مواد مغذی و مفید است. علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است، کالری آن نیز پایین است. به همین دلیل یک سوپ فوق العاده برای کاهش وزن محسوب می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه