معرفی 8 ورزش چربی سوز سریع

آب کردن چربی ها آرزو و معجزه نیست اما اینگونه نیست که تنها با ورزش دادن بخش هایی از بدن به سرعت نتیجه بگیریم. با این وجود می توانیم کاری کنیم که بدنمان ماهیچه های بیشتری بسازد. ورزش های چربی سوز زیر به شما کمک می کنند تا در قسمت ران ها، کمر و شکم ماهیچه سازی کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم: هر حرکت را 8 تا 10 بار انجام دهید. 20 تا 30 ثانیه استراحت کنید، این کار را برای 3 ست انجام دهید. سپس حرکت بعدی را انجام دهید. موفق باشید.

1- ورزش چربی سوز – Weighted Point Plié Side Bend

با انجام حرکت پلیه، می توانید ران های خود را خوش فرم کنید. با آمدن روی توپ پا، ساق پای خود را درگیر کنید. از پهلو خم شوید و از جهتی به جهت دیگر نوسان کنید تا کمر شما نیز باریک تر شود.

طرز انجام حرکت: پاهای خود را از هم باز کنید و نوک انگشتان پایتان را در زاویه ی 45 درجه نگه دارید. یک دمبل در دست بگیرید و آن را تا سینه ی خود بالا بیاورید. بدون تکان دادن باسن یا پاها، بدن خود را به یک سمت متمایل کنید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد

 ورزش های چربی سوز

2- ورزش چربی سوز – Side Lunge and Press

با حرکت لانج پهلو به داخل و خارج ماهیچه های باسن خود را درگیر کنید و قسمت داخلی ران ها را به کار گیرید. می توانید برای پرس شانه ها در بالای سر، دمبل در دست بگیرید و هم زمان با تغییر از یک سو به سوی دیگر، آن را بالای سرتان ببرید.

طرز انجام حرکت: یک دمبل یا کتل بل را در دست بگیرید. صاف بایستید، سپس به یک سمت قدم بردارید. باسن شما باید به سمت عقب و پایین باشد، پای دیگر باید صاف و کشیده باشد. به حالت اولیه بازگردید و هم زمان با این حرکت، دمبل ها را بالای سر خود ببرید. همین حرکت را برای طرف دیگر بدن نیز انجام دهید.

 ورزش های چربی سوز

3- ورزش چربی سوز – Bear Crawl

برای انجام این حرکت، زانوهای شما باید درست در زیر شکم قرار گیرد، کمرتان صاف باشد و باسن شما نیز حرکت نکند. انجام این حرکت الهام گرفته از خرس، ران ها، کمر، قسمت پایین شکم و شانه های شما را درگیر می کند.

طرز انجام حرکت: چهار دست و پا بنشینید و انگشت پاهای خود را جمع کنید. باسن شما باید در بالای زانوها و شانه های شما باید در بالای مچ دستتان قرار گیرد. زانوهایتان را از روی زمین بلند کنید و در این وضعیت بمانید. کمرتان باید صاف باشد. برای اینکه گردن و ستون فقرات شما در یک راستا باشند، به تشک خود نگاه کنید. در همین حالت در طول تشک به سمت راست و چپ حرکت کنید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد

 ورزش های چربی سوز

4- ورزش چربی سوز – Kettlebell Figure 8

بدن خود را تا کجا می توانید خم کنید؟ در حالت اسکوات باز بایستید و باسن را به سمت عقب و پایین ببرید تا ماهیچه های ران شما از هم باز شوند. در این وضعیت بمانید. وقتی کتل بل را از لای پاهای خود رد می کنید سینه ی شما باید به سمت بالا باشد. این حرکت موجب تقویت کمر و شانه ها می شود.

طرز انجام حرکت: زانوهای خود را خم کنید و کتل بل را در میان پاهایتان قرار دهید. پای شما باید به اندازه ی عرض شانه ها از هم باز باشد. شکم خود را به داخل بکشید. خم شوید و کتل بل را از بین پاهایتان عبور دهید و آن را با دست دیگر بگیرید. کتل بل را به جلوی بدن بیاورید و همین کار را با پای دیگر انجام دهید. به کمر خود قوس ندهید.

 ورزش های چربی سوز

5- ورزش چربی سوز – Right and Left Lying Leg Lift

با این حرکت ساده به باسن و ران های خود شکل دهید. این حرکت به وسیله ی باسن و پهلوها کنترل می شود. با هر حرکت احساس خواهید کرد کمر شما کمی سفت تر شده است.

طرز انجام حرکت: به پهلو دراز بکشید، دمبل را روی پایتان قرار دهید و یک دست را زیر سر خود گذاشته بالا نگه دارید. پای بالایی را صاف کرده، روی هوا نگه دارید و پای زیرین را خم کرده به پشت ببرید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد

Right and Left Lying Leg Lift ورزش چربی سوز

 6- ورزش چربی سوز – Elevated Shoulder Taps

برای شدت بخشیدن به حرکت پلانک خود می توانید از یک حرکت تعادلی که شانه ها و کمر را شکل می دهد استفاده کنید. پای خود را روی یک سطح صاف بلند بگذارید و حرکت پلانک را انجام دهید، سپس دستتان را روی شانه ی مخالف بگذارید، سپس همین حرکت را برای دست دیگر نیز انجام دهید. این حرکت بسیار سخت اما موثر است.

بهترین ورزش های چربی سوز

7- ورزش چربی سوز – Kettlebell Turkish Get Ups

این حرکت در ابتدا پیچیده به نظر می رسد، اما اگر به آن عادت کنید به حرکت مورد علاقه ی شما تبدیل خواهد شد. نکته ی اصلی در اینجاست که در تمامی مراحل، به کتل بل نگاه کنید. این حرکت، شانه، شکم، باسن، ران ها و همسترینگ شما را می سازد.

طرز انجام حرکت: به پشت دراز بکشید و کتل بل را صاف بالای سر خود نگه دارید. به آرامی زانوهای خود را خم کنید تا به بلند شدنتان کمک کند. به بلند شدن ادامه دهید و کتل بل را همچنان بالای سرتان نگاه دارید. بازوی خود را صاف و کمر را راست کنید. بایستید، کمر را صاف کنید و همچنان کتل بل را در بالای سر خود نگاه دارید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد

Kettlebell Turkish Get Ups ورزش چربی سوز

8- ورزش چربی سوز – Squat with Twist

این حرکت همان حرکت قدیمی اسکوات است که یک چرخش به آن اضافه شده تا هم زمان باسن و شکم شما را به کار گیرد. می توانید این حرکت را به ورزش های سریع خود اضافه کنید.

طرز انجام حرکت: بایستید و پاها را به اندازه ی عرض شانه باز کنید. نوک انگشتان خود را در پشت گوش ها قرار دهید. از حالت نیمه اسکوات و همراه با بلند کردن پا، وزن خود را روی پای چپ بیاندازید. زانوی راست خم شده را بلند کنید و نیم تنه ی خود را به سمت راست بچرخانید، طوری که آرنج چپ و زانوی راست تا حد امکان به هم نزدیک شوند. به حالت اولیه بازگردید و جهت خود را تغییر دهید.

Squat with Twist ورزش چربی سوز

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments