در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید

گاهی احساس می کنید که با وجود تمام اراده ای که دارید، نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. نکات ظریفی وجود دارند که می توانند برنامه ی کاهش وزن شما را با مشکل رو به رو کنند. محرومیت های غذایی، قطع مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها، حذف یک گروه غذایی خاص، ناخنک زدن  و عدم مصرف پروتئین، به ویژه در وعده ی صبحانه از جمله مواردی هستند که می توانند کاهش وزن را دچار اختلال کنند.

گاهی با وجود اینکه کالری های خود را کنترل می کنید، از مصرف اسنک ها می پرهیزید و سالاد مصرف می کنید، باز هم نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. در این مواقع، اصلا اراده ی خود را سرزنش نکنید، چرا که این موضوع نشان می دهد به اشتباهاتی دچار شده اید که مانع از کاهش وزن شما می شوند. برای اینکه بفهمید کجای راه را اشتباه رفته اید، این هفت سوال را از خود بپرسید.

1- آیا از یک رژیم غذایی موقت پیروی می کنید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

اگر روز شماری می کنید تا به برنامه ی غذایی پیش از رژیم خود بازگردید، مطمئن باشید که این رژیم هیچ کمکی به شما نمی کند. محدود کردن خود از غذاهای خاص و کاهش شدید مصرف کالری ها در کوتاه مدت، سبب محرومیت و ولع مصرف غذایی می شود. به جای گرفتن رژیم های این چنینی، تغییرات کوچکی در برنامه ی غذایی خود ایجاد کنید، غذاهای سالم مصرف کنید و خود را به صورت 100 درصد از هیچ چیز محروم نکنید.

 

2- آیا مصرف کربوهیدرات و چربی را قطع کرده و یا گیاهخوار شده اید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

شاید تصور کنید که حذف یک گروه غذایی، یک استراتژی خوب به نظر می رسد و با خودداری از مصرف یک گروه خاص از غذاها، تمام کالری های اضافی که با آن همراه هستند، حذف خواهند شد. حتی ممکن است این روش حذفی برای مدتی کارساز باشد، اما با این روش دامنه ی وسیعی از مواد غذایی که بدن شما برای تامین انرژی و سیری به آن نیاز دارد را از دست خواهید داد. بدتر از آن، جوانه های چشایی شما شروع به طغیان علیه غذاهای منع شده می کنند. مصرف انواع غذاهای سالم، به شما کمک می کند از وسوسه های غذایی خلاص شوید.

 

3- آیا یک وعده ی غذایی بزرگ را با نخوردن وعده ی بعد جبران می کنید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

آیا عادت دارید، وعده های غذایی بزرگ در میهمانی ها و عروسی ها را با نخوردن وعده ی غذایی بعد جبران کنید؟ به هیچ وجه این کار را نکنید، چرا که یک چرخه ی محرومیت غذایی ایجاد می کند که با یک پرخوری در هنگام گرسنگی همراه است. به جای اینکه پرخوری های خود را با عدم مصرف وعده ی بعد و ورزش جبران کنید، بهتر است روز خود را با یک صبحانه ی متعادل و انتخاب های غذایی سالم شروع کنید.

پیشنهاد برنافیت: جلوگیری از پرخوری شبانه

4- آیا پس از یک موفقیت در کاهش وزن به خود پاداش می دهید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

کاهش وزن آسان نیست و گاهی ممکن است تصور کنید که باید به پیاده روی صبحگاهی خود با شیرینی جات پاداش دهید. بیشتر افراد در مورد کالری هایی که سوزانده اند، مبالغه می کنند و کالری هایی را که دریافت می کنند، نادیده می گیرند. تنها زمان هایی از این مواد غذایی استفاده کنید که به آن نیاز دارید.

5- آیا کالری ناخنک زدن های خود را حساب می کنید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

شاید وعده های غذایی خود را اندازه گیری کنید، اما آیا ناخنک زدن های کوچک خود در سوپر مارکت ها، هنگام آشپزی یا زمان هایی که سیر هستید را نیز اندازه گیری می کنید؟ این خرده خواری ها که شما آنها را به حساب نمی آورید نیز، کالری زیادی دارند و موجب افزایش وزن شما می شوند.

6- آیا در هنگام صبحانه به میزان کافی پروتئین دریافت می کنید؟

در مسیر کاهش وزن این سوال ها را از خود بپرسید - برنافیت

مصرف پروتئین در وعده ی صبحانه اهمیت زیادی دارد و موجب می شود تا مدت طولانی سیر بمانید. مصرف پروتئین در وعده های غذایی، به ویژه صبحانه، نقش مهمی در کاهش وزن دارد، چرا که انرژی کل روز شما را تامین می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments