چگونه در طول تعطیلات دچار اضافه وزن نشویم ؟

معضل افزایش وزن در طول تعطیلات یکی از دغدغه های افرادیست که به تناسب اندام و وزن خود اهمیت می دهند. متاسفانه بیشتر تعطیلات ما با پرخوری، غذاهای پر کالری و بی تحرکی همراه است. تقریبا محاسبه شده که هر فرد در طول تعطیلات به طور میانگین نیم کیلو وزن اضافه می کند. شاید این اضافه وزن زیاد به نظر نرسد، اما رک و پوست کنده بگویم که این وزن اضافه شده هیچ وقت کم نخواهد شد. بنابراین تعطیلات- فارغ از اینکه چه زمانی از سال باشد- یکی از بزرگترین مشکلات محسوب می شود. با برنافیت همراه باشید، تا با ارائه ی راهکارهای طلایی شما را از دغدغه ی اضافه وزن در طول تعطیلات رها کنیم.

 

۱- حواستان به مقدار غذایی که می خورید، باشد

هنگام تعطیلات اغلب احساس می کنیم که مجاز به پر کردن بشقاب غذایمان هستیم. خوب کاملا مشخص است که این حجم اضافی از غذا در بدن ما تبدیل به چربی می شود. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که مقدار غذای خود را کنترل کنید و یا از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 

در طول تعطیلات دچار اضافه وزن نشویم

 

۲- میان وعده های سالم انتخاب کنید

در طول تعطیلات شیرینی و کوکی های خوشمزه همه جا در دسترس هستند. شما می توانید با دور از دسترس قرار دادن آنها به خودتان کمک کنید. سعی کنید هنگام انتخاب میان وعده ها عاقلانه عمل کنید. اگر بخواهید بی دلیل فقط در حال هله هوله خوردن باشید، در پایان تعطیلات با اضافه وزن بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. اگر واقعا گرسنه بودید، سعی کنید غذاهای سالم و مقوی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: 

 

۳- از غذاهای پروتئینی استفاده کنید

اکثر غذاهایی که در هنگام تعطیلات میل می کنیم، سرشار از کربوهیدرات و فاقد پروتئین است. اما باید بدانید که غذاهای پروتئینی احساس سیری طولانی مدت در شما ایجاد می کند و موجب ثابت نگه داشتن وزن شما می شود. پروتئین برای کنترل وزن نیز بسیار مفید است، چرا که متابولیسم بدن و هورمون های سیری را افزایش می دهد. منابع پروتئین عبارتند از گوشت، مرغ، ماهی و برخی از غذاهای گیاهی مثل انواع لوبیا.

بیشتر بخوانید: 

در طول تعطیلات دچار اضافه وزن نشویم

 

۴- روی فیبرها تمرکز کنید

فیبر منبع مهم دیگری از مواد مغذیست که باعث سیری می شود. برخی از مطالعات نشان می دهند که فیبرهای رژیمی با کاهش مصرف کالری ها، موجب پیشگیری از افزایش وزن می شود. تمام تلاشتان را بکنید که در طول تعطیلات از خوراکی های حاوی فیبر مثل انواع سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، آجیل ها و دانه ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 

 

۵- غذای خود را با دیگران تقسیم کنید

یکی از ترفندهایی که به شما کمک می کند تا دچار پرخوری نشوید، این است که غذای خود را با دیگران تقسیم کنید. این کار می تواند شما را بهتر و سریعتر به اهداف کاهش وزنتان برساند.

 

۶- کالری های مایع را محدود کنید

منظور از کالری های مایع انواع نوشابه، دلستر، آبمیوه ها و نوشیدنی هاییست که ارزش غذایی ندارند، اما به راحتی باعث افزایش وزن شما می شوند. این نوشیدنی ها سرشار از قند و کالری هستند که شما را چاق می کنند.

بیشتر بخوانید: 

در طول تعطیلات دچار اضافه وزن نشویم

 

۷- از مصرف غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید

غذاهای فرآوری شده مثل انواع کنسروها و غذاهای بسته بندی شده در طول تعطیلات بیش از هر غذای دیگری مصرف می شوند. هرچند تهیه ی این غذاها آسان و سریع است، اما قند اضافی و چربی های ناسالم منجر به افزایش وزنتان می شود. به جای غذاهای فرآوری شده سعی کنید از غذاهای کامل استفاده کنید و یا خودتان در خانه غذا بپزید.

بیشتر بخوانید: 

 

حرف آخر

هرچند پایبندی به رژیم و مصرف غذاهای سالم در طول تعطیلات کار بسیار سختی است، اما تنها با چند راهکار ساده و به نظر پیش پا افتاده می توان از افزایش وزن در امان ماند. علاوه بر این راهکارها باید سعی کنید میزان تحرکتان را افزایش دهید و بیشتر از قبل ورزش کنید.

 

مترجم: مریم اصیلی

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]