رژیم کانادایی ۱۵ روزه + بایدها و نبایدها

رژیم کانادایی ۱۵ روزه که این روزها خیلی از افراد را مجذوب خود کرده، روشی سریع برای لاغری است که شهرت زیادی پیدا کرده. این رژیم قوانین سخت گیرانه و خاص خودش را دارد که اگر دقیق به آن عمل نشود به نتیجه نخواهد رسید. در این رژیم محدودیت غذایی به شدت موج می‌زند و تنها کسانی می‌توانند آن را دنبال کنند که قصد دارند در مدت کوتاهی به کاهش وزن زیادی دست پیدا کنند. در ادامه‌ی مقاله در مورد این رژیم، معایب و مزایای آن با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. با برنافیت دکتر کرمانی همراه باشید.

رژیم کانادایی - برنافیت دکتر کرمانی

 

برنامه غذایی ۱۵ روزه در رژیم کانادایی

در این رژیم شما بیشتر از ۸۰۰ کالری نمی‌توانید دریافت کنید. در صورتی که کالری دریافتی هر شخص بر اساس شرایط مختلف کاملا متفاوت است. در این برنامه رژیم لاغری از انواع نوشیدنی‌های الکل‌دار، آدامس، روغن، شکر و شیرینی و انواع سس‌ها منع شده‌اید.

 

روز اول

  • صبحانه: برای صبحانه مجازید ۱ استکان قهوه به اضافه یک حبه قند مصرف کنید. شما حق استفاده از میان وعده‌ها را ندارید.
  • ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز همراه با اسفناج آب پزو یک عدد گوجه فرنگی می‌توانید استفاده کنید.
  • وعده شام: ۳۰۰ گرم گوشت کبابی یا آب پز با کاهو و آب لیمو ترش چیزهایی هستند که در وعده‌ی شام روز اول مجاز به مصرف آن هستید.

 

روز دوم

  • صبحانه: همچنان ۱ استکان قهوه به اضافه ۱ عدد قند سهمیه‌ی صبحانه‌ی روز دوم شماست.
  • ناهار: ۱۰ ورق کالباس به اضافه ۱ لیوان ماست کم‌چرب می‌توانید میل کنید.
  • شام: همان چیزهایی که برای شام روز اول میل کردید، در روز دوم نیز تکرار می‌شود.

 

روز سوم

  • صبحانه: ۱ استکان چای و ۲ عدد خرما برای صبحانه‌ی روز سوم شما در نظر گرفته شده است.
  • ناهار: نصف سینه مرغ کبابی یا آب پز همراه با کاهو و بدون آبلیمو، سهم ناهار روز سوم شماست.
  • شام: برای شام روز سوم باید سالاد کرفس به همراه کلم، گوجه و سس آبلیمو میل کنید.

رژیم کانادایی - کرفس - برنافیت دکتر کرمانی

 

روز چهارم

  • صبحانه: صبحانه‌ی روز چهارم درست مثل روز اول است به اضافه ۱ عدد نان تست.
  • ناهار: ۱ لیتر آب سیب یا هویج با یک لیوان ماست کم چرب ناهار روز چهارم شما را تشکیل می‌دهد.
  • شام: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، هویج آب پز رنده شده با ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی همراه با مقداری نمک برای شام روز چهارم می‌توانید میل کنید.

 

روز پنجم

  • صبحانه: مثل روز اول صبحانه را میل کنید.
  • ناهار: برای ناهار روز پنجم می‌توانید ۱ عدد ماهی کبابی یا آب پز به اضافه ۱ قاشق چایخوری کره و آبلیمو میل کتید.
  • شام: برای شام نیز تنها نصف سینه مرغ همراه با روغن زیتون، کاهو و آبلیمو برای شما در نظر گرفته شده است.

 

روز ششم

  • صبحانه: در صبحانه‌ی روز ششم مجاز به مصرف ۱ فنجان چای با ۲ عدد خرما هستید.
  • ناهار: ناهار شما شامل ۱۰ ورق کالباس مرغ به همراه یک فنجان ماست کم چرب است.
  • شام: شام روز ششم شما درست مثل روز پنجم است.

 

روز هفتم

  • صبحانه: در صبحانه‌ی روز هفتم مجاز هستید ۱ فنجان قهوه، یک حبه قند و یک ورق نان تست مصرف کنید.
  • ناهار: در ناهار روز هفتم می‌توانید ۲ عدد تخم مرغ آب پز به اضافه یک ورق کالباس و کاهو میل کنید.
  • شام: برای شام روز هفتم شما مقداری سالاد کلم، گوجه فرنگی، سس آبلیمو و یک عدد میوه در نظر گرفته شده است.

روز هشتم به بعد این روند با تغییرات کوچکی تکرار شده و این روند ناقص ادامه پیدا می‌کند.

رژیم کانادایی - قهوه - برنافیت دکتر کرمانی

 

ورزش‌های موثر در رژیم کانادایی

این رژیم بعضی از ورزش‌ها را در روند خود موثر می‌داند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دویدن حدود ۳ کیلومتر در روز

۲- روزی ۶ بار و در هر بار ۱۱ بار نفس عمیق

۳- باز کردن پاها به اندازه عرض شانه‌ها و سپس منقبض کردن شکم. مرحله‌ی بعد شامل پر کردن ریه‌ها از هوا، بالا بردن دست‌ها، خارج کردن هوا از دهان و پایین آوردن دست‌هاست.

۴- از پیاده روی و شنا نیز می‌توانید به عنوان جایگزین ورزش‌های قبل استفاده کنید.

 

فواید رژیم کانادایی

همانطور که دیدید، رژیم کانادایی یک رژیم محدود کننده است و تمامی رژیم‌های محدود کننده فایده‌ای جز کاهش وزن آن هم به صورت موقت ندارد. بنابراین نمی‌توان گفت که جز کاهش وزن سریع و خطرناک مزیت دیگری به دنبال داشته باشد.

رژیم کانادایی به دلیل فشردگی در برنامه خود و مصرف کالری بسیار پایین در چربی سوزی کمک می‌کند. ولی در هر صورت برای استفاده از آن باید با یک متخصص تغذیه مشورت کرد. از فواید دیگر این رژیم در دسترس بودن مواد اولیه ارائه شده در آن است.

 

عوارض رژیم کانادایی

در ادامه به صورت مختصر برخی از عوارض و مضرات رژیم کانادایی اشاره خواهیم کرد:

 

۱- سرگیجه و تاری دید

در رژیم کانادایی کاهش وزن شما مفید نیست و شما غیر از چربی مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست می‌دهید. این کمبود آب باعث سرگیجه و تاری دید خواهد شد.

رژیم کانادایی - عوارض رژیم- برنافیت دکتر کرمانی

 

۲- سوءتغذیه

در این رژیم مصرف غلات بسیار پایین است، در صورتی که یک فرد در طول روز باید بین ۶ تا ۱۱ واحد از گروه غلات را مصرف کند. همچنین مصرف میوه‌جات در آن بسیار پایین است. در این رژیم تنوع غذایی وجود ندارد. در صورتی که بدن به تمام انواع ریز مغذی‌ها احتیاج دارد.

 

۳- آسیب‌های جدی به بدن

رژیم کانادایی به دلیل عدم تنوع غذایی آسیب‌هایی به بدن وارد می‌کند که از جمله می‌توان به کم خونی، کمبود ریز مغذی‌ها، کمبود ویتامین‌های گروه B، پوکی استخوان، ریزش مو، پیری پوست زودرس و چین و چروک اشاره کرد.

 

کالری مجاز روزانه در این رژیم 

در این رژیم هر فرد در طول روز می‌تواند بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری دریافت کند. در صورتی که به طور معمول یک خانم در طول روز حدودا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری بهتر است مصرف کند. آقایان بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری در روز می‌توانند دریافت کنند.

 

خوراکی‌های مجاز در این رژیم

خوراکی‌هایی که در این رژیم مجاز به خوردن آنها هستید شامل تخم مرغ، قهوه، اسفناج، کاهو و گوشت بدون چربی، کالباس، خرما، کلم، گوجه فرنگی، مرغ و ماهی می‌باشد.

رژیم کانادایی - غذاهای مجاز - برنافیت دکتر کرمانی

 

قوانین اصلی رژیم کانادایی

در این رژیم دقیقا باید تا ۱۳ روز از قوانین این رژیم پیروی کنید و اگر حتی به میزان کمی از رژیم خود خارج شوید تا ۶ ماه آینده نمی‌توانید از آن استفاده کنید. حتی اگر بیمار شوید هم نباید از این قواعد خارج شوید.

در این رژیم به هیچ عنوان میان وعده‌ای در نظر گرفته نشده و با اینکه می‌توانید ۳ وعده غذا بخورید اما از میان وعده‌ها محروم هستید. صبحانه معمولا قهوه یا چای همراه با یک حبه قند است و برای وعده ناهار تنها یک تکه ماهی یا چند ورق کالباس یا تخم مرغ می‌توانید مصرف کنید.

شما نیاید هیچ یک از غذاها یا مقداری را که در دستور آن آمده است نادیده بگیرید. اگر ۱۳ روز پشت سر هم این رژیم را بگیرید تا ۲ سال آینده حق ندارید از این رژیم استفاده کنید.

در این رژیم می‌توانید از فلفل، سیر و ادویه‌ها استفاده کنید ولی به هیچ عنوان مجاز به استفاده از نمک نیستید. در طول این رژیم باید از انواع ورزش‌های سنگین خودداری کنید چون در مجموع کالری دریافتی شما در طول روز بسیار پایین است.

 

جایگزین خوراکی‌ها در رژیم کانادایی

در رژیم لاغری کانادایی می‌توانید به جای کالباس از سینه مرغ پخته شده استفاده کنید. همچنین اگر طعم اسفناج را دوست ندارید می‌توانید به جای آن از بورانی کرفس یا کدو مصرف کنید.

 

این رژیم برای چه کسانی مناسب است؟

رژیم کانادایی برای استفاده کوتاه مدت مناسب است و همچنین هیچ تضمینی برای تثبیت وزن و حفظ آن وجود ندارد، بعضی‌ها مدت ماندگاری این رژیم را تا یک سال می‌دانند که هیچگونه پایه علمی ندارد و برای هر فرد با ویژگی فیزیکی و بدنی خاص این مدت زمان متفاوت خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در یک رژیم کم کالری متخصص تغذیه کالری دریافتی را با توجه به سن و توده بدنی فرد بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد انتخاب می‌کند. ولی مقدار کالری دریافتی در طول روز در این رژیم ۶۰۰ واحد است که بسیار پایین است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از پیروی از این رژیم خودداری کنید.

پیش از اقدام به پیروی از این رژیم یا رژیم‌های تک بعدی و مشابه دیگری که قول کاهش وزن در بازه زمانی خاصی را می‌دهند، با پزشک خود مشورت کنید تا از مناسب بودن آن برای کم کردن وزن مطلع شوید.

همواره این موضوع را در نظر داشته باشید هر رژیمی که شما را از مصرف غذاهای مختلف محدود کرده یا اجازه‌ی مصرف برخی از آنها را نمی‌دهد، برای بدن شما مضر بوده و آسیب فراوانی به شما وارد می‌کند. یک رژیم اصولی هیچگاه شما را از غذاهایی که در هرم غذایی مجاز به مصرف آن هستید، محروم نمی‌کند.

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]