شستن روزانه ی موها لازم است؟

یکی از عادات بیشتر افراد شستن روزانه ی موها است، اما با وجود شامپوهای خشکی که در حال حاضر وجود دارند این کار تنها موجب آسیب رساندن به موها می شود. شستن روزانه ی موها کار درستی نیست. پوست سر برای ایجاد تعادل و بازگشت به حالت اولیه به زمان نیاز دارد. بین هر شامپو زدن،2 تا 3 روز زمان نیاز است. حتی اگر موهای شما دیر به دیر چرب می شوند، می توانید فاصله ی بین حمام رفتن های خود را افزایش دهید. در این مقاله به مواردی اشاره شده که نشان می دهد اگر موهای خود را هر روز شامپو کنید، چه اتفاقی برای آن می افتد.

موهای شما خشک خواهند شد

شستن روزانه ی موها - خشکی مو - برنافیت

پوست سر ما به طور طبیعی چربی تولید می کند و با این کار، رطوبت موها را تامین می کند. اگر هر روز به موهای خود شامپو بزنید، این چربی ها از روی پوست سرتان حذف خواهند شد. این چربی ها به اندازه ی همان نرم کننده هایی که به سر خود می زنید، موجب درخشندگی طبیعی آنها می شوند.

درخشندگی موهای شما از بین خواهد رفت

شستن روزانه ی موها - زیبایی - برنافیت

اگر به موهای خود اجازه دهیم که چربی طبیعی خود را بازسازی کند، درخشندگی آنها دوباره باز خواهد گشت. برای این کار تنها کافیست با یک برس تخت، چربی موها را از ریشه به سمت نوک موها بیاورید.

موهای فرفری شما نرمی و لطافت خود را از دست خواهد داد

شستن روزانه ی موها - زیبایی - برنافیت

موهای فر نسبت به انواع موهای دیگر زودتر خشک می شوند، چرا که چربی کف سر به آسانی نمی تواند به انتهای آن برسد. شستن روزانه ی موها از رسیدن مواد مغذی به موها و در نتیجه از نرم شدن آن جلوگیری می کند. با نوک انگشتان، کف سر خود را ماساژ دهید، سپس با یک برس، چربی کف سر را به انتهای آن هدایت کنید.

دوام رنگ موی شما کم خواهد شد

شستن روزانه ی موها - رنگ مو - برنافیت

رنگ موها همانند لباس می مانند. هر چه آنها رابیشتر بشویید، فرسوده تر و بی رنگ تر خواهند شد. مقصر اصلی کاهش دوام رنگ موها نیز خود آب است. حتی اگر موهای خود را تنها با آب و بدون شامپو نیز بشویید، باز هم موهای شما رنگ خود را از دست خواهد داد. برای موهای رنگ شده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و فاقد سولفات و آب ولرم استفاده کنید. آب داغ، موجب باز شدن کوتیکول ها و از بین رفتن رنگ موها می شود.

دوام سشوار شما کم خواهد شد

شستن روزانه ی موها - سشوار - برنافیت

هر چه دیرتر به حمام بروید، سشوار موهای شما دوام بیشتری خواهد داشت. در هنگام شینیون موها از آرایشگر خود بخواهید از مواد آرایشی و روغن کمتری در آرایش موهایتان استفاده کند. یک روز پس از شینیون، از یک شامپوی خشک بر روی کف سر خود استفاده کنید تا چربی های اضافه ی مو را از بین ببرد و سپس موهای خود را به شکل دم اسبی ببندید تا به حالت طبیعی باز گردند.

البته با وجود تمام مضرات شستن روزانه ی موها ، موهای چرب نیز مشکلاتی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

شوره ی موها بیشتر خواهد شد

شستن روزانه ی موها - شوره سر- برنافیت

شاید به نظر بیاید که موهای خشک شوره ی بیشتری می زند، اما چربی های اضافی موی سر، موجب خارش و شوره ی بیشتری خواهد شد.

 

مواد آرایشی بر روی سر شما باقی خواهند ماند

شستن روزانه ی موها - زیبایی - برنافیت

مواد آرایشی بهداشتی که بر روی سر خود استفاده می کنیم، اگر به خوبی شسته نشوند، بر روی پوست سر باقی می مانند. این موضوع موجب تیرگی و کثیف نشان دادن موهایتان می شود. اگر بیش از چند روز موهای خود را شامپو نکنید، ممکن است این کار شما موجب التهاب فولیکول های مو و جوش هایی بر روی پوست سر شود.

موهای شما چرب به نظر می رسد

شستن روزانه ی موها - زیبایی - برنافیت

دفعات شستن موها در هفته، تا حدود زیادی به نوع موها بستگی دارد. به طور کلی، وقتی چربی های اضافی را از روی پوست سر می زدایید، پوست سر شروع به ساختن چربی های جدید می کند که این کار برای احیای موها مورد نیاز است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments