خواص پودر مروارید در زیبایی

پودر مروارید از مروارید داخل صدف به دست می آید و ماده ای ارزشمند و گرانبها در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی محسوب می شود. این ماده موجب احیای سلول های جدید پوستی می شود و میزان کلاژن مورد نیاز برای سفت شدن پوست را افزایش می دهد. پودر مروارید، حاوی کلسیم، پروتئین، ویتامین و آمینو اسیدهاییست که برای انواع پوست ها مناسب است و موجب درمان و افزایش قابلیت ارتجاعی و زیبایی و بهبود التهاب پوست می شود.

پودر مروارید از قدیم در مصر و چین مورد استفاده قرار می گرفت و یک محصول جدید در مراقبت از پوست محسوب نمی شود. کلئوپاترا، آخرین ملکه ی مصر و وو زتیان، تنها بانوی چینی که لقب ملکه را گرفت، معروف به استفاده از پودر مروارید برای حفظ زیبایی و جوانی خود بودند. دانش جدید، تمام علوم قدیمی را در مورد اینکه پودر مروارید، موجب احیای سلول های جدید پوستی می شود و میزان کلاژن را برای سفت شدن پوست افزایش می دهد، تایید می کند.

فواید استفاده از پودر مروارید

پودر مروارید، حاوی کلسیم، پروتئین، ویتامین و آمینو اسیدهایی است که برای انواع پوست ها مناسب است و موجب بهبود التهاب پوست، درمان و افزایش قابلیت ارتجاعی و زیبایی آن می شود. به علاوه، به جذب چربی و آلودگی های پوستی، فیلتر اشعه های فرابنفش و پیشگیری از هاپرپیگمانتاسیون (با کاهش تولید ملانین در پوست) کمک می کند. خواص ضد میکروبی این پودر، موجب از بین بردن لکه ها، جوش ها، جای جوش ها و خشکی پوست می شود.

خواص پودر مروارید در زیبایی - برنافیت

خواص پودر مروارید در زیبایی - برنافیت

انواع روش های استفاده از پودر مروارید در مراقبت از پوست

به طور کلی، پودر مروارید برای جوانسازی، افزایش درخشندگی پوست و جوانی، یکنواخت کردن تون و صاف کردن بافت پوست مفید است. در این مقاله، به شش مورد از موارد استفاده از پودر مروارید در روتین مراقبت از پوست اشاره شده است.

1- مصرف مستقیم بر روی پوست

می توانید شب ها، هنگام خواب، این محصول را مستقیم روی پوست خود بزنید. خوشبختانه، این محصول، روزنه های پوست را نمی بندد، اما هنگامی که از خواب بیدار می شوید نیز اثری از آن بر روی پوست خود نخواهید دید. تنها به یک براش نیاز دارید که با آن، پودر مروارید را صورت خود بزنید. این پودر را نباید بشویید یا از صورت پاک کنید.

2- ماسک ضد پیری

پودر مروارید را به ماست، شیر و عسل اضافه کنید و آن را همانند یک ماسک بر روی پوست خود بمالید. ابتدا پوست خود را پاکسازی کنید، سپس ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

3- ماسک تغذیه کننده و رطوبت رسان

مقداری پودر مروارید را به سفیده ی یک تخم مرغ زده شده، دو قطره آب لیمو و یک چهارم قاشق عسل خام بیافزایید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید تا پوست شما را مرطوب و تغذیه کند.

 

4- برای احیای پوست های خشک و مات

برای احیای پوست های خشک و مات، با پودر مروارید و روغن آرگان خمیری تهیه کنید. آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید.

5- به عنوان فونداسیون مینرال

می توانید کمی پودر مروارید را به فونداسیون پودری مینرال خود اضافه کنید. این کار موجب کنترل چربی و بهبود تون و درخشندگی پوست می شود.

 

6- افزودن به محصولات زیبایی

یک قاشق بزرگ پودر مروارید را به سرم یا محصولات زیبایی خود بیافزایید نسبت این دو نسبت به هم باید یک قاشق بزرگ پودر مروارید با 25 میلی لیتر کرم یا لوسیون و یا 30 میلی لیتر روغن باشد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مینا

سلام از کجا میشه خرید

الناز

سلام من تهیه کردم واقعا عالی بود فکر نمی کردم اینقدر روی پوست تاثیر بذاره

Azam

ازکجا ها میشه خریدش؟؟

سحر

سلام کسی از پودر مروارید برای واژنش استفاده کرده؟

حمیده حزباوی

ازکجا میتوان پودر مرواریدرا تهیه کرد؟
ایا گرانقیمت هست؟
ایا میتوان درمنزل روغن مروارید درست کنیم ؟
خواهشا روش پرورشمروارید رو اموزش دهید ؟

کاربران ناشناس

سلام واقعا خالص و از کجا بخریم

مهین ارجمند

سلام من تولید کننده آرایشی بهداشتی گیاهی هستم
واز پودر مروارید به وفور در محصولاتم استفاده میکنم وبازخوردش رو دربین مشتریام واقعا دیدم خیلی عالیه
این پودربه همراه نقره از پاکستان برا من میاد

هاله

سلام شمارتنو لطف کنید برای سفارش

زینب شریفی

منم میخوام

کاربران ناشناس

چطوری میشه سفارش بدیم؟

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز می تونید تو اینترنت سرچ کنید ببینید از کجا می شه تهیه ش کرد

هدا

من خودم مروارید پودر کردم اثر داره ینی