واقعیت هایی درباره ی کلسترول و نقش آن بر سلامت قلب

بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده می باشد. آگاهی از علل مرگ و میر به ویژه وقتی که با عمل همراه شود، بسیار اهمیت دارد. تلاش برای کاهش بیماری های قلبی همراه با کاهش کلسترول، همانند کاهش وزن همراه با کاهش کالری است. حدود نیمی از افرادی که در بیمارستان به دلیل بیماری عروق کرونر بستری می شوند، دارای کلسترول متعادلی هستند. برای مثال، تیم راست، میانه رو محبوب میت د پرس، در اثر یک حمله ی قلبی بر روی تردمیل درگذشت، در حالیکه کلسترول او کاملا نرمال بود. کلسترول LDL او 68 و کلسترول کلی او 106 بود.

مشکل کلسترول پایین چیست؟

کلسترول پایین، مشکلات زیادی برای سلامتی به بار می آورد که برخی از آنها شامل خطر ابتلا به سرطان، حمله ی قلبی و بیماری های قلبی است. حتی این عارضه، خطر خودکشی را نیز افزایش می دهد.  بسیاری از افراد نمی دانند که کلسترول، یک مولکول حیاتی برای مغز، سیستم ایمنی، تولید هورمون های جنسی و ویتامین D است.

وسواس ما نسبت به کاهش این ماده موجب شده دیدگاه خود را نسبت به کاهش بیماری های قلبی از دست بدهیم. باید به خاطر داشته باشید که کاهش خطر بیماری های قلبی و کاهش کلسترول دو مقوله ی جدا از هم می باشند.

تصور بسیاری از افراد در مورد کلسترول غلط است و امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که قند ماده ی بسیار خطرناک تری از کلسترول می باشد.

اگر می خواهید از قلب خود محافظت کنید، نکات زیر را رعایت کنید.

چهار فاکتور وجود دارند که ریسک بیماری های قلبی را افزایش می دهند: استرس، قند، التهاب و آسیب اکسیداتیو که خود بیماری های دژنراتیو دیگر را تحریک می کنند. بنابراین به جای اینکه نگران کلسترول خود باشید، به کاهش علائم التهابی (مثل هموسیستئین، IL-6 و ذرات کوچک LDL-b)، کاهش تری گلیسرید، فشار خون، کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول ها و اندام ها، کنترل استرس و مصرف قند توجه کنید. در واقع پس از مطالعات مکرر، نشان داده شد که رعایت پنج فاکتور زیر موجب کاهش 80 درصدی حمله ی قلبی می شود:

  1. سیگار نکشید.
  2. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  3. 150 دقیقه در هفته ورزش کنید.
  4. وزن خود را کاهش دهید.
  5. از مصرف الکل بپرهیزید.

رعایت این موارد به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند و نشان می دهد که کلسترول هیچ رابطه ای با ابتلا به این عارضه ی قلبی ندارد. علاوه بر موارد بالا مواردی وجود دارند که نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کنند.

1- امگا 3

سالمون غیر پرورشی و مکمل های روغن ماهی حاوی دو امگا 3 قوی می باشند که تری گلیسرید و فشار خون را کاهش می دهند. امگا 3 یکی از مولکول های ضد التهابی قوی است که هر فردی می تواند از مصرف آن لذت ببرد. سعی کنید بهترین نوع آن را بخرید تا از هدر رفتن پولتان جلوگیری کنید.

به آرامی بنشینید یا دراز بکشید و سعی کنید با تمام وجود نفس عمیق بکشید. این نفس عمیق را برای پنج ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. این تنفس عمیق برای کاهش استرس، فشار خون و تمرکز ذهن فوق العاده است. البته اگر مدیتیشن کار کنید برایتان بهتر است.

3- منیزیم

تقریبا هیچ کس به اندازه ی کافی منیزیم دریافت نمی کند. منیزیم، ذهن و عروق را آرام و قند خون را تنظیم می کند. اگر نمی خواهید قرص مصرف کنید، از شربت آن نیز می توانید استفاده کنید و یا حمام سولفات منیزیم بگیرید، این کار به کاهش استرس کمک می کند.

4- ترنج مرکبات

این عصاره ی فوق العاده دارای خواص فوق العاده ای است که موجب کاهش تری گلیسریدها، قند خون و ذرات التهابی LDL می شود.

5- خواب کافی

عدم خواب کافی یک عامل استرس زا برای بدن است که سطح کورتیزول را افزایش و موجب اختلال در متابولیسم کلی بدن می شود. محیط اتاق را خنک و تاریک کنید و با تلویزیون روشن نخوابید.

پیشنهاد برنافیت: کارهایی که قبل از خواب موجب آرامش می شوند

6- استراحت در میان کار

مطالعات اخیر نشان داده است که نشستن بیش از حد بر روی متابولیسم افراد تاثیر می گذارد، حتی در آن دسته که ورزش می کنند. هر چند ساعت یک بار، چند دقیقه پیاده روی کنید، حتی اگر این پیاده روی در حد راه رفتن در یک سالن باشد.

7- افزایش روابط

طبق تحقیقات انجام شده بر امید به زندگی در افراد، یکی از بهترین پیش بینی کننده های عمر طولانی اتصال، هدف و روابط سالم می باشد. این روابط سالم و عدم استفاده از تکنولوژی هایی چون فیسبوک و اینستاگرام موجب طولانی تر شدن عمر افراد می شود.

8- گاهی تغییرات بسیار کوچک می تواند به سلامت قلب کمک کند.

بدون شک، کارهای دیگری هست که شما می توانید آنها را انجام دهید. یک برنامه ی مکملی خاص برای خود داشته باشید که در آن مصرف پروبیوتیک ها، ویتامین D، ویتامین K، رسوراترول و کورکومین رعایت شده باشد. از یک رژیم غذایی ضد التهابی که در آن سبزیجات، آجیل ها، توت ها، سیب و گوشت دام علف خوار گنجانده شده استفاده کنید. از مصرف فست فود بپرهیزید و حداقل پنج روز در هفته را به مدت 15 دقیقه پیاده روی کنید. مدتی از زمانتان را در زیر نور خورشید بگذرانید. مصرف آب انار، چای سبز و آب فراوان را فراموش نکنید. مراقب باشید زیاد خودتان را گرسنه نگه دارید و احساس عصبانیت، تنهایی و خستگی را به خودتان راه ندهید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments