کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

دلیل گردن درد چیست؟ دلیلش سبک زندگی پشت میز نشینی و روش های مبتنی بر تکنولوژی است. نشستن پشت میز، شانه های شما را مجبور به کشش می کند و در نتیجه یک موقعیت در حال سقوط ایجاد می کند. این موضوع به مرور زمان موجب اتساع گردن و سفت شدن قفسه ی سینه می شود. در قدم اول برای جلوگیری از گردن درد و تسهیل فشار آن، این حرکات را که توسط متخصصان تایید شده انجام دهید.

The “Chicken Wing”

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

بایستید، پاهای خود را به اندازه ی عرض لگن باز کنید و دست هایتان را در کنار بدن قرار دهید. هر دو دست را به پشت ببرید و با دست راست، مچ دست چپ را بگیرید. سپس با کمک دست راست، بازوی چپ را به سمت راست پایین کمر بکشید. برای افزایش کشش در گردن ، به آرامی گوش راست خود را به شانه نزدیک کنید. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس جهتتان را عوض کنید. این حرکت موجب یک کشش شدید در کناره های گردن شما می شود.

Corner Stretch

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

با فاصله ی ۶۰ سانتی متر از گوشه ی اتاق بایستید، پاها را در کنار هم جفت کنید و سر را به سمت پایین بگیرید. ساعد خود را روی دو طرف دیوار قرار دهید، طوری که کف دستتان روی دیوار و فاصله ی آن تا آرنج به اندازه ی طول شانه باشد. به آرامی و تا جایی خم شوید که کشش را احساس کنید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و این حرکت را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید. این کشش برای قفسه ی سینه و کمر شما عالی است. در صورتی که سابقه ی در رفتن شانه و یا مشکل روتاتور کاف دارید، این حرکات را به آرامی انجام دهید و یا کلا آنها را حذف کنید.

پیشنهاد برنافیت: حرکت کششی مناسب برای کل بدن

Levator Scapula Stretch

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

آرنج راست خود را بر روی دیوار و کمی بالاتر از سطح شانه قرار دهید. کف دست شما باید با دیوار بالای سرتان در تماس قرار گیرد. این حرکت، عضله ی لواتور اسکاپولا را مورد کشش قرار می دهد. سپس، سر خود را به سمت مخالف بچرخانید و چانه را پایین و سمت شانه ی چپ ببرید. ۳۰ ثانیه این حرکت را حفظ کنید. روزی ۲ تا ۳ بار این حرکت را تکرار کنید. لواتور اسکاپولا، یکی از دلایل اصلی گردن درد است و درمان آن نیز بسیار سخت است. بهترین راه برای جلوگیری از درد در این ناحیه، ساختن ماهیچه است که این کشش این کار را انجام می دهد.

Standing Neck Stretch

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

پاهای خود را به اندازه ی عرض شانه باز کنید، زانویتان را کمی خم کنید، یک وزنه ی سبک (دمبل یا حتی یک قوطی کنسرو سوپ) در دست بگیرید و سر خود را به سمت چپ بچرخانید. گوش چپ را به سمت شانه ی چپ بچرخانید. برای افزایش کشش در قسمت جلوی گردن، چانه را به سمت پایین بکشید. ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تغییر جهت دهید. این حرکت بسیار ساده، ماهیچه های اصلی را که موجب فشار بر روی گردن می شوند، می کشد.

Passive Neck Stretch

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

به پشت دراز بکشید و یک حوله ی تا شده را در زیر گودی گردنتان قرار دهید. چانه ی خود را به سمت بالا ببرید تا گردن شما کشیده شود. این حرکت معکوس کششی به ویژه برای افرادی که پشت کامپیوتر کار می کنند و تمام روز را روی گوشی خود خم می شوند بسیار مفید است. اسکالن- ماهیچه های کوچک دو طرف گردن که در هنگام خندیدن به آنها فشار وارد می شود- اغلب به دست فراموشی سپرده می شود. این کشش به ریلکس شدن این ماهیچه ها کمک می کند.

پیشنهاد برنافیت: این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

Nose Circles

در یک وضعیت خوب بنشینید یا بایستید. گردن خود را صاف، شانه ها را ریلکس و چانه ی را در وضعیت خنثی قرار دهید. چانه ی خود را به سمت پایین بیاندازید، سپس به آرامی گوش چپ را به سمت شانه ی چپ بچرخانید. به نوک بینی تان نگاه کنید. با بینی خود در یک جهت، ۱۰ دایره ی کوچک بکشید و سپس همین کار را در جهت دیگر انجام دهید. با بینی خود دایره  های بزرگ نکشید تا سر شما زیاد به سمت بالا نچرخد. این حرکات را، ریز و به آرامی انجام دهید. وقتی این حرکت تمام شد، سرتان را در مرکز قرار دهید و این کار را در جهت دیگر انجام دهید.

Neck Turns

کشش های گردن مناسب برای همه ی افراد

حرکت دم را انجام دهید و همراه با بازدم، به آرامی سر خود را بچرخانید و به شانه ی راستتان نگاه کنید. همراه با حرکت دم بعدی، سرتان را به مرکز ببرید. همراه با بازدم، سر خود را به سمت شانه ی چپ ببرید و همراه با دم بعدی سرتان را به مرکز ببرید. این حرکت یک راند محسوب می شود. می توانید این حرکت را در ۳ تا ۴ راند انجام دهید. این حرکت ورزشی، دامنه ی طبیعی حرکات گردن را بازیابی می کند و احساس خوشایندی در این ناحیه از گردن ایجاد می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]