این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

اغلب مردم هر روز صبح از رختخواب خود بلند می شوند و پس از آن به سرعت، آماده شده سر کار خود می روند. اما پیش از اینکه از رختخواب بلند شده، صبحانه درست کنید و سر کار بروید، می توانید با انجام چند کشش ساده انرژی آن روز خود را به دست آورید.

کشش کامل بدن

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

همراه با دم دست خود را بالای سر برسانید، انگشتان خود را در هم فرو ببرید و کف دست را به دیوار پشت سر خود بچسبانید. به طور هم زمان، انگشتان پایتان را به سمت بیرون بکشید و زانوهایتان را صاف کنید. این وضعیت کششی کامل را پنج بار تکرار کنید، سپس همراه با بازدم از حالت کششی خارج شوید. این کار موجب باز شدن گرفتگی عضلات بدن که در هنگام خواب جمع شده اند، می شود. آن را 3 بار تکرار کنید.

کشش چهار زانو

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

پای راست خود را روی زانوی چپ بگذارید (درست همانند شکل بالا). به آرامی پای چپ را به سمت بالا بیاورید و خم کنید. پای چپ را می توانید یا روی تشک بگذارید و یا آن را به صورت آویزان نگه دارید. 5 نفس عمیق بکشید، سپس جهت خود را عوض کنید. این کشش موجب روان کردن مفاصل باسن، ران و سرین شما می شود.

کشش از روی تخت به سمت زمین

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

پای خود را از لبه ی تخت آویزان کنید و آنها را به زمین برسانید. زانوهایتان را خم کنید، سرتان را پایین بیاورید و نوک انگشتان خود را روی زمین بگذارید. اجازه دهید سر و بازوی شما در امتداد تخت آویزان باشد. 5 بار نفس عمیق بکشید. این حرکت موجب کشش کمر می شود و به دلیل تامین اکسیژن تازه برای مغز به شما کمک می کند تا سر حال شوید.

کشش زانو به سمت قفسه ی سینه

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

به پشت بخوابید، زانوهای خود را تا جایی خم کنید که کف پای شما از روی تخت بلند شود. با استفاده از دست، زانوها را به سمت قفسه ی سینه بکشید و بازوهایتان را به دور ساق پا حلقه کنید. سر خود را راحت روی بالش قرار دهید و این حرکت را به اندازه ی ده نفس عمیق نگه دارید. این کشش به شما کمک می کند به آرامی قسمت پایین کمر را از روی زمین جدا کنید، بدن و ذهن خود را تحریک کنید و برای شروع یک روز کاری آماده شوید.

این مطلب را هم بخوانید: اشتباهات مربوط به حرکات کششی که به بدن آسیب میرساند

چرخش کمر

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

همانطور که در حرکت قبل هستید، پاهای خود را رها کنید و با بازوهای خود شکل T بسازید. با استفاده از هسته ی بدن پاهای خود را به یک طرف برده، زانوهایتان را خم کنید و شانه هایتان را کامل روی تشک قرار دهید. اگر به گردنتان فشار نمی آید، آن را به سمت مخالف بچرخانید. این چرخش با افزایش جریان خون و کشش ماهیچه های ستون فقرات، موجب بیدار شدن بدن شما می شود.

خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته

این کشش های صبحگاهی به شما انرژی می بخشد

نیم تنه ی خود را به سمت جلو خم کنید. پاهایتان را صاف نگه دارید و همراه با حرکت دم ستون فقرات خود را بکشید. همراه با بازدم، نوک انگشتان دست را به سمت پاها ببرید و کمی بیشتر خم شوید. وقتی به آخرین حد خم شدن کمر رسیدید، گردنتان را به سمت پاها رها کنید و از هر گونه فشار بر روی آن بپرهیزید. این خم شدن به سمت جلو پس از یک خواب شبانه و پیش از بلند شدن از رختخواب بسیار مفید است، چرا که موجب کشش همسترینگ، لگن و ستون فقرات شما می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments