کاهش سایز بازو در یک ماه

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]با افزایش سن و کاهش تحرک چربی هایی در ناحیه ی بازو جمع می شوند که افراد را به فکر کاهش سایز بازو ها می اندازند. هر چند ورزش و رژیم غذایی سالم در کنار هم می توانند موثر باشند، اما موثرترین و ماندگارترین راه رفع چربی های موضعی، روشی به نام آر اف است.[/iconbox]

اگر بخواهیم چربی های بازو را توصیف کنیم، باید آن را جزء سر سخت ترین چربی ها معرفی کنیم. چربی هایی که راحت ایجاد می شوند، اما به سختی می توان آنها را رفع کرد. از آنجا که یکی از بزرگترین معضلات زنان، چربی های بازو است، برنافیت قصد دارد بهترین روش های کاهش سایز بازو را معرفی کند.

چه چیزی موجب چربی های بازو می شود؟

یکی از مهم ترین مواردی که در ایجاد چربی های بازو نقش دارند، سن و سال است. با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن شما کاهش می یابد و اگر فعالیتتان کم باشد، چربی های اضافی در بازوها جمع می شوند. طبق برخی از مطالعات نیز کاهش تستوسترون در بدن موجب ذخیره چربی های اضافی در بازوها می شود. با افزایش سن، میزان تستوسترون در بدن زنان کاهش می یابد و سوزاندن این چربی ها برایشان سخت تر می شود.

چه روش هایی برای کاهش سایز بازو وجود دارد؟

لاغری موضعی، رژیم غذایی سالم و ورزش بهترین روش های کاهش سایز بازوهاست. در ادامه هر یک این روش ها، مفصل توضیح داده شده اند.

پیشنهاد برنافیت: کاهش سایز شکم و پهلو با ورزش های ۱۰ دقیقه ای

آر اف لاغری، موثرترین روش کاهش سایز بازو

کاهش سایز بازو- آر اف- برنافیت

یکی از بهترین روش های لاغری موضعی، آر اف است. آر اف با ایجاد یک گرمایش عمیق، نه تنها بر روی پوست، بلکه بر روی بافت زیر پوست نیز تاثیر می گذارد. بنابراین، مایعات احتباس شده در بافت ها و سموم حاصل از تجمع چربی ها را آزاد می کند. جریان خون را در بافت زیر پوستی افزایش می دهد و بدین ترتیب به خارج شدن چربی ها کمک می کند.

حتما بخوانید: لاغری موضعی را با آر اف تجربه کنید

علاوه بر آن با تحریک کلاژن، پوست را بازسازی و سفت تر می کند. در پاسخ به این آسیب گرمایشی، فیبروبلاست ها به مناطق درمان شده مهاجرت می کنند تا بافت ها را احیا کرده و کشسانی از دست رفته ی آنها را باز گردانند.

رژیم غذایی سالم برای کاهش سایز بازو

برای کوچک کردن بازوها باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. کاهش چربی های بدن، به کاهش چربی های موضعی نیز کمک خواهد کرد.

۱- مراقب کالری های دریافتی باشید

کاهش سایز بازو- کالری شماری- برنافیت

هر چند کالری شماری ابزار چندان دقیقی برای اندازه گیری میزان غذاها نیست، اما کاهش میزان مصرف کالری ها به کاهش وزن کلی کمک می کند. برای کاهش هر نیم کیلو وزن، هر فرد باید ۳۵۰۰ کالری بسوزاند. با کاهش مصرف ۵۰۰ کالری در روز می توانید در عرض یک هفته به این هدف دست پیدا کنید.

۲- مصرف شکر را کاهش دهید

کاهش سایز بازو با ورزش- قطع مصرف شکر- برنافیت

برای کاهش سایز بازو ها، باید مصرف غذاهای حاوی قند را به حداقل رساند. برای از بین بردن چربی های بازو باید تغییراتی در رژیم غذایی خود به وجود آورید. مثلا از شکر کمتری در قهوه یا چای خود استفاده کنید یا به جای آبمیوه، خود میوه را مصرف کنید.

۳- صبحانه را به هیچ وجه ترک نکنید

کاهش سایز بازو- صبحانه- برنافیت

 

ترک مصرف صبحانه یکی از بدترین کارهاییست که می توانید در مورد بازوها انجام دهید. عدم مصرف صبحانه موجب پرخوری در وعده های غذایی بعد می شود.

۴- از پروتئین ها غافل نشوید

کاهش سایز بازو- مصرف پروتئین- برنافیت

اگر می خواهید از شر چربی های بازو خلاص شوید، باید پروتئین بیشتری در وعده های غذایی خود بگنجانید. غذاهای حاوی پروتئین، به ماهیچه سازی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. علاوه بر آن، مصرف پروتئین ها موجب می شود برای مدت بیشتری سیر بمانید. گوشت، حبوبات، دانه ها و غذاهای دریایی منابع خوبی برای دریافت پروتئین هستند.

پیشنهاد برنافیت: پروتئین بخورید، لاغر شوید

ورزش های مخصوص بازو

کاهش سایز بازو تنها با ورزش محقق نمی شود. اگر به دنبال روش های طبیعی و غیر درمانی رفع چربی ها هستید، همراه با رژیم غذایی باید ورزش کنید. ورزش های زیر برای کاهش چربی های بازو بسیار مفید است.

۱- Weight lifting

کاهش سایز بازو با ورزش- Weight-lifting- برنافیت

  • برای انجام این ورزش به یک جفت دمبل نیاز دارید. اگر دمبل ندارید، می توانید از بطری آب یخ زده استفاده کنید.
  • پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید.
  • وزنه را با هر دو دست بگیرید و آنها را بالای سر ببرید. به فرم بدن توجه کنید. بازوهای شما باید صاف باشند.
  • حالا وزنه ها را به آرامی پشت کمر ببرید.
  • پس از چند ثانیه نگه داشتن، وزنه را دوباره بالای سر ببرید.

در هنگام انجام این ورزش، بازوها را تا جایی که می توانید به گوش ها نزدیک کنید.

این حرکات را در سه ست ۲۰ مرتبه ای انجام داده، در بین هر ست یک دقیقه استراحت کنید.

۲- Tricep dips

کاهش سایز بازو با ورزش- Tricep-dips- برنافیت

  • برای این ورزش به صندلی یا نیمکت نیاز دارید. ارتفاع صندلی بسیار اهمیت دارد. ارتفاع صندلی تا نیمکت باید حداقل ۶۰ سانتی متر باشد.
  • روی لبه صندلی یا نیمکت بنشینید و بازوها را لبه ی میز یا پشت بدن قرار دهید. فاصله بین بازوهای شما باید به اندازه عرض شانه ها باشد.
  • کمر را صاف کنید، لبه ی صندلی بنشینید و پاها را را صاف در جلوی بدن دراز کنید.
  • آرنج ها را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید و بدن را به آرامی از روی صندلی بلند کرده، به زمین نزدیک کنید.
  • چند ثانیه در این وضعیت بمانید و نفس خود را به حالت عادی بازگردانید. چند بار نفس عمیق بکشید.
  • بازوها را دوباره صاف کنید و دوباره بدن را بلند کنید (اما روی صندلی ننشینید).
  • هر روز سه ست ۲۰ مرتبه ای انجام دهید.
۳- Bicep curls

کاهش سایز بازو با ورزش- Bicep-curls- برنافیت

  • برای این ورزش به یک جفت دمبل نیاز دارید.
  • صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. هر یک از دمبل ها را در یک دست بگیرید.
  • دست ها باید به سمت بدن باشند.
  • با خم کردن آرنج ها و بالا بردن دست ها به سمت شانه، دمبل ها را بالا ببرید.
  • پس از چند ثانیه دست ها را پایین بیاورید.
  • ۲ تا ۴ ست ۱۵ تا ۲۰ مرتبه ای انجام دهید.
۴- Scissors

کاهش سایز بازو با ورزش- Scissors-exercise- برنافیت

  • این ورزش آسان است و نیاز به دمبل ندارد. تنها به یک تشک یوگا و فضای کافی برای حرکت دست ها دارید.
  • تشک را پهن کنید و با پاهای باز روی آن بایستید.
  • دست ها را در دو طرف بدن باز کرده، صاف کنید. این نقطه ی شروع شماست.
  • حالا بازوها را جلوی بدن بیاورید و آنها را به صورت ضربدری روی هم قرارد هید ( دست ها باید همانند دو لبه قیچی روی هم قرار بگیرند.)
  • به وضعیت شروع بازگردید.
  • این حرکت را به مدت ۲۰ دقیقه ادامه دهید.
  • این ورزش را هر روز انجام دهید.
۵- Push ups

کاهش سایز بازو- push-ups- برنافیت

  • این ورزش برای کاهش سایز بازو فوق العاده است.
  • یک تشک یوگا پهن کنید و روی شکم دراز بکشید.
  • دست ها را روی زمین بگذارید.
  • بدن را بالا بیاورید. سپس دوباره بدن را به آرامی پایین بیاورید تا با زمین برخورد کند.
  • از آنجا که این ورزش به قدرت بدنی بالا نیاز دارد، ابتدا با زانوها شروع کنید.
  • زانوها را روی زمین بگذارید و بالا تنه را آرام از روی زمین بلند کنید. چند ثانیه صبر کنید، سپس بدن را تا جای ممکن به زمین نزدیک کنید.
  • در هنگام نزدیک شدن به زمین، عمل دم و در هنگام بالا آمدن، بازدم را انجام دهید.
  • ۱۰ ست ۳ مرتبه ای انجام دهید.

مترجم: مریم اصیلی

نویسنده: مریم اصیلی

نویسنده: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]