چند راهکار برای ترک شکر در پنج روز

ترک شکر هر چند سخت اما غیر ممکن نیست. اگر بیشتر مواقعی که احساس ناراحتی، افسردگی و نا امیدی می کنید، به سراغ شکر می روید، دلیل آن این است که به شکر معتاد شده اید. متاسفانه اعتیاد به شکر عواقب بسیار ناگواری همچون ابتلا به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی-عروقی و … را به دنبال دارد. سازمان جهانی سلامت مصرف بیش از 6 قاشق چایخوری شکر در روز را مجاز نمی داند. اما متاسفانه تقریبا همه ی ما بیش از این مقدار مصرف می کنیم. برای کاهش وزن، پیشگیری از دیابت، احساس خوشحالی و تمرکز، ترک شکر ضروری به نظر می رسد. با برنافیت همراه باشید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

ترک شکر: قند و شکر را از آشپزخانه حذف کنید

یکی از بهترین راه ها برای ترک اعتیاد به شکر دور کردن آن از جلوی چشم است. این کار موجب می شود تا غذاهای خود را نیز حتی الامکان با شکر کمتری تهیه کنید. البته باید مراقب شکرهای غیر قابل دیدنی در غذاهای فرآوری شده نیز باشید.

ترک شکر: از تحریک کننده ها دوری کنید

ترک شکر- اجتناب از تحریک کننده ها- برنافیت دکتر کرمانی

وسوسه ی مصرف شکر به عادت هایی بازمی گردد که طی سال ها برای خود ساخته اید. مثلا عادت به مصرف نوشیدنی های قند دار در هنگام تماشای تلویزیون. ببینید چه مواقعی بیشتر به سراغ غذاهای شیرین می روید. اگر نمی توانید این عادت را کنار بگذارید، محیط خود را عوض کنید تا رفتارهای شما نیز تغییر یابد. حتی الامکان می توانید به مرور میزان مصرف آنها را کاهش دهید.

توصیه های کارشناس برنافیت برای کاهش مصرف شیرینی جات

ترک شکر: در خانه غذا تهیه کنید

ترک شکر- تهیه غذا در منزل- برنافیت دکتر کرمانی

از دیگر راه های قطع مصرف شکر، تهیه ی غذا در منزل است. همه ی رستوران ها برای طعم دادن به غذاها از نمک و شکر استفاده می کنند. بنابراین، غذا نخوردن خارج از منزل یکی از بهترین روش های ترک اعتیاد به قند و شکر است.

ترک شکر: سبزیجات بخورید

ترک شکر- مصرف سبزیجات- برنافیت دکتر کرمانی

سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتو مغذی ها و فیبر است. اگر قصد دارید شکر را کنار بگذارید، مصرف سبزیجات به شما کمک می کند. مصرف سبزیجات با سیر نگه داشتن و بهبود سلامت موجب می شود تا در زمان های عجیب و غریب به سراغ شیرینی جات نروید.

پیشنهاد برنافیت: 

ترک شکر: برچسب روی محصولات را بخوانید

ترک شکر- خواندن برچسب محصولات- برنافیت دکتر کرمانی

بسیاری از غذاهای بسته بندی شده حاوی شکر در قالب فروکتوز، دکستروز، شهد آگاو و … است. به همین دلیل باید در هنگام خرید نان، سس و غذاهای کنسروی برچسب روی محصولات را با دقت بخوانید. با این کار می توانید 50 درصد شکر کمتری مصرف کنید.

ترک شکر: کمتر میوه های شیرین مصرف کنید

ترک شکر- کاهش مصرف میوه های شیرین- برنافیت دکتر کرمانی

میوه ها سرشار از فروکتوز هستند و موجب بالا بردن قند بدن شما می شوند. میوه هایی چون توت فرنگی، سیب، پرتقال، لیمو، آووکادو و خربزه سرشار از قند هستند. حتی الامکان از مصرف آنها بپرهیزید.

ترک شکر: آب بنوشید

ترک شکر- نوشیدن آب- برنافیت دکتر کرمانی

بهترین و آخرین مرحله برای ترک مصرف شکر و شیرینی جات مصرف آب فراوان است. نوشیدن آب علاوه بر کاهش اشتها موجب می شود وزن کم کنید، لبهایتان خشک نشود و عملکرد مغزتان بهبود یابد.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments