چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم در طول روز

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]افزایش سن یکی از دلایل عمده ی کاهش متابولیسم در بدن می باشد. پیروی از چند اصل غذایی همچون مصرف غذا به میزان کافی، خوردن صبحانه، مصرف فیبر و ویتامین D، نوشیدن چای و قهوه از جمله مواردیست که به افزایش متابولیسم در طول روز کمک می کند.[/iconbox]

نیازی نیست حتما پزشک به شما بگوید که با افزایش سن متابولیسم بدن شما کم می شود. این موضوع چیزیست که همه ی شما از آن مطلعید. محققان همچنان در حال بررسی این موضوع هستند و تحقیقات جالبی در مورد بازگرداندن متابولیسم به حالت اول انجام داده اند. یک زن به طور متوسط در یک سال ۶۰۰ گرم وزن اضافه می کند که منجر به یک اضافه وزن ۲۰ کیلویی در سن ۵۰ سالگی می شود. اما خوشبختانه با پیروی از چند اصل غذایی، شما می توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید.

اصل غذایی اول: به اندازه ی کافی غذا بخورید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

شما برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید. اما کاهش بیش از حد مصرف کالری ها تاثیر منفی بر روی متابولیسم دارد. اگر شما کمتر از حد نیاز برای انجام فعالیت های بیولوژیکی مصرف کنید (۱۲۰۰ کالری برای بیشتر زنان)، بدن شما در برابر متابولیسم مقاومت می کند. به علاوه بدن شروع به سوزاندن ماهیچه ها برای تامین سوخت می کند. بهتر است به میزان مناسب غذا مصرف کنید (یعنی دو میان وعده ی ۱۵۰ کالری در میانِ وعده های اصلی حاوی ۴۳۰ کالری).

اصل غذایی دوم: از خوردن صبحانه نگذرید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

مصرف صبحانه، متابولیسم بدن شما را آغاز می کند و انرژی شما را در طول روز بالا نگه می دارد. طبق مطالعات، زنانی که این وعده را مصرف نمی کنند، ۴.۵ برابر بیشتر از دیگران دچار افزایش وزن می شوند. اگر فرصت ندارید، حداقل سعی کنید مقداری ماست یا بلغور جو دو سر همراه با شیر کم چرب و آجیل مصرف کنید.

پیشنهاد برنافیت: عادات صبحگاهی اشتباهی که باعث افزایش وزن می شوند

اصل غذایی سوم: چای یا قهوه بنوشید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

کافئین، یک محرک قوی سیستم عصبی مرکزی است که با مصرف آن متابولیسم شما ۵ تا ۸ درصد یعنی ۹۸ تا ۱۷۴ کالری در روز افزایش می یابد. یک فنجان چای دم کشیده، متابولیسم شما را تا ۱۲ درصد افزایش می دهد. محققان بر این باورند که کاتچین موجود در چای چنین امکانی را ایجاد می کند.

اصل غذایی چهارم: با مصرف فیبر به جنگ چربی ها بروید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

طبق مطالعات، فیبرها می توانند تا ۳۰ درصد متابولیسم شما را افزایش دهند. زنانی که بیشتر فیبر مصرف می کنند، کمتر دچار کاهش وزن می شوند. سعی کنید ۲۵ گرم فیبر در روز که معادل سه وعده میوه و سبزیجات است، مصرف کنید.

اصل غذایی پنجم: یک بطری آب بزرگ تهیه کنید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

طبق تحقیقات، مصرف ۶ لیوان آب سرد در طول روز، متابولیسم پایه را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد که منجر به کاهش ۳ کیلو وزن در سال می شود. شاید دلیل این افزایش متابولیسم، فعالیت بدن برای رساندن دمای آب به دمای بدن باشد.

اصل غذایی ششم: غذاهای حاوی آهن مصرف کنید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

آهن، برای حمل اکسیژن به ماهیچه و سوزاندن چربی ها مورد نیاز است. تا زمان یائسگی، زنان به دلیل خونریزی ماهیانه میزان زیادی ازآهن بدن خود را از دست می دهند. اگر این آهن از دست رفته تامین نشود، دچار کمبود انرژی و کاهش متابولیسم خواهید شد. گوشت، غلات غنی شده، لوبیا و اسفناج منابع غنی آهن می باشند.

اصل غذایی هفتم: ویتامین D بیشتری مصرف کنید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

این ویتامین برای حفظ متابولیسم روزانه مورد نیاز است. شما با مصرف ۱۰۰ گرم سالمون می توانید ۹۰ درصد از نیاز روزانه ی ویتامین D خود را تامین کنید. منابع دیگر، شامل ماهی تن، میگو، شیر غنی شده، تخم مرغ و غلات می باشند.

اصل غذایی هشتم: غذاهای ارگانیک مصرف کنید

چند اصل غذایی برای افزایش متابولیسم - تغذیه- برنافیت

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که مصرف محصولات آلوده به آفت کش ها منجر به افزایش وزن می شود و دلیل آن نیز دخالت سموم در فرآیند چربی سوزی است. بهتر است در هنگام خرید میوه ها و سبزیجات از انواع ارگانیک آنها استفاده کنید. محصولات غیر ارگانیک حاوی بیشترین میزان آفت کش ها می باشند.

پیشنهاد برنافیت: معنای واقعی ارگانیک چیست؟

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]