پروتئین بخورید، لاغر شوید

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] پروتئین یکی از منابع غذایی بسیار مهم برای کاهش وزن است. این ماده سرعت هضم را کاهش می دهد. در نتیجه فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. به علاوه به ماهیچه سازی و کالری سوزی نیز کمک می کند. برخی از بهترین منابع غذایی حاوی پروتئین شامل تخم مرغ، سینه ی مرغ خالص، سالمون، ماهیِ تن، عدس و تمپه می باشند.[/iconbox]


اگر تصمیم دارید لاغر شوید، اصلا نیازی نیست بگوییم که پروتئین تا چه حد به شما کمک می کند. پروتئین، حتی از نوع گیاهی آن با سرعت بسیار کمی هضم می شود. در نتیجه شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد و در معرض مصرف جانک فودها قرار نمی دهد. آنها به ماهیچه سازی و کالری سوزی نیز کمک می کنند. به برخی از آنها در ادامه ی مقاله اشاره شده است.

تخم مرغ

پروتئین- تخم مرغ- برنافیت دکتر کرمانی

هر عدد تخم مرغ تنها حاوی 70 کالری و 14 گرم پروتئین است. این میزان اگر با چربی موجود در زرده ی تخم مرغ ترکیب شود، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه تولید هورمون گرسنگی گرلین را کاهش می دهد و کمک می کند غذای کمتری مصرف کنید.

سالمون

پروتئین- سالمون- برنافیت دکتر کرمانی

85 گرم سالمون پخته حاوی 22 گرم پروتئین و 155 کالری می باشد. سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا  3 نیز هست که چربی سوزی را افزایش و اشتها را کاهش می دهد.

پنیرکاتیج کم چرب

پروتئین- پنیر کاتیج- برنافیت دکتر کرمانی

این پنیر به اندازه ی ماست یونانی معروف نیست، اما یک فنجان پنیر کاتیج کم چرب حاوی پروتئین بیشتر و کالری کمتری است. این ماده برای کاهش وزن یک انتخاب فوق العاده است. در یکی از مطالعات مشخص شد زنانی که پروتئین و محصولات لبنی بیشتری همچون پنیر کاتیج مصرف می کنند، چربی سوزی و ماهیچه سازی بیشتری را تجربه می کنند.

سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان بهترین منبع پروتئین

پروتئین- سینه ی مرغ- برنافیت دکتر کرمانی

مواد غذایی بسیار کمی وجود دارند که حاوی 26 گرم پروتئین و تنها 128 کالری باشند. به همین دلیل است که سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان یک سوپرفود محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای این ماده ی غذایی تنوع در پخت آن است. این موضوع در رژیم غذایی بسیار اهمیت دارد، چرا که یکی از دلایل رها کردن رژیم، خستگی از غذاهای تکراریست.

عدس

پروتئین- عدس- برنافیت دکتر کرمانی

یک فنجان عدس تنها حاوی 18 گرم پروتئین نیست، بلکه حاوی 15 گرم فیبر نیز هست که سرعت هضم را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد. در نتیجه شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد. طبق مطالعات، افرادی که روزانه یک وعده عدس مصرف می کنند، در طول 6 هفته 200 گرم از وزن خود را بدون هیچ تغییر در رژیم غذایی کم می کنند.

تمپه

پروتئین- تمپه- برنافیت دکتر کرمانی

تمپه، یک نوع کیک سویای تخمیر شده با طعم فندقی و بافت گوشت مانند است. هر 85 گرم از آن حاوی 16 گرم پروتیئن می باشد. درست همانند عدس، تمپه نیز منبع غنی از فیبر است و شما را بیشتر سیر نگه می دارد.

پیشنهاد برنافیت: 5 تفکر اشتباه در مورد رژیم غذایی

ماهیِ تن

پروتئین- ماهی تن- برنافیت دکتر کرمانی

یکی دیگر از منابع امگا 3 علاوه بر سالمون، ماهیِ تن است. هر 85 گرم از این ماده حاوی 16 گرم پروتئین است. این ماده به شما احساس سیری می دهد و کمک می کند به اهداف کاهش وزن خود برسید. اگر نگران جیوه ی آن هستید، از انواع سبک و کم جیوه ی آن استفاده کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments