چرا هر قدر ورزش می کنید، سایز بازو ها تغییر نمی کند؟

آیا شما نیز ماه ها تلاش کرده اید بازو های خود را خوش فرم کنید اما تلاشتان بیهوده بوده است؟ نگران نباشید. ما از برخی متخصصان ارشد، سوالاتی در مورد اشتباهات رایج عضلات دو سر و سه سر بازو پرسیده ایم که خواندنش مفید به نظر می رسد. چه ورزش شانه های خود را فراموش کرده باشید و چه وزنه هایی با وزن نامناسب بلند کرده باشید، در اینجا مطالبی آورده شده است که می تواند برای شما کارساز باشد.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد:

۱- تنها یک حرکت را انجام می دهید

می خواهم با شما رو راست باشم. انجام صدها حرکت کششی عضلات سه سر با وزنه های دو کیلوگرمی، نه شما را از شر چربی های ناخواسته ی بازو خلاص می کند و نه شما را قوی تر می کند. حتی ممکن است برداشتن وزنه های سنگین تر نیز به لاغر شدن بازوهای شما کمک نکند. حتی شاید به جای آنکه این تمرینات، به سوختن چربی بازوهای شما کمک کند به بزرگ شدن آنها کمک کند.

پس چه باید کرد؟ لورنا ویلیامز، سرمربی ورزشی باشگاه نیویورک می گوید: تمرین هایی که چندین مفصل را درگیر می کنند مثل حرکات شنا، بارفیکس و کول هالتر بهتر از تمرین هایی هستند که تنها یک ناحیه از بدن را مورد هدف قرار می دهند. این تمرین های ترکیبی، اول کمر و شانه ها و سپس عضلات دو سر و سه سر بازوی شما را مورد هدف قرار می دهند.

۲- تمرین های سختی انجام می دهید

سایز بازو- ورزش سخت- برنافیت

ویلیامز در مورد تمرین های ورزشی می گوید: قدرت گرفتن از ورزش هایی که خیلی سخت هستند، برای پیشرفت شما مضر است. او می گوید: در این صورت، قادر نخواهید بود دامنه ی وسیعی از حرکات را یاد بگیرید.

مثلا برای انجام حرکات شنا، اگر نتوانید یک شنای کامل روی پنجه های پایتان بروید و نتوانید در حالیکه بدن خود را صاف نگه می دارید سینه ی خود را تا زمین پایین بیاورید، باید به فکر راه حل آسان تری باشید.

بر روی دامنه ی کامل حرکاتتان تمرکز کنید تا قدرت و توان عضلانی بیشتری به دست آورید. اگر نیاز دارید اول تمرینات سخت و سپس تمرینات آسان را انجام دهید، حتما این کار را انجام دهید. برای انجام حرکت شنا بهتر است ابتدا این کار را با دیوار یا نیمکت انجام دهید و پس از اینکه سه ست ۱۰ مرتبه ای را انجام دادید، این کار را بر روی زمین انجام دهید. شما می توانید عکس آن را نیز انجام دهید، یعنی اول از روی زمین شروع کنید و سپس آن را با نیمکت انجام دهید.

حتما بخوانید: 

۳- تنها بر روی بالا تنه ی خود تمرکز می کنید

اگر می توانید تمام بدن را در همان مدت زمان ورزش دهید و چربی بیشتری بسوزانید، سوال اینجاست که چرا این کار را نمی کنید؟ جیلیان میکائیل، مربی پروش اندام مشهور می گوید: در باشگاه، بسیاری از افراد را می بینم که تنها ورزش های بالاتنه و یا پایین تنه انجام می دهند، در حالیکه باید این حرکات را به صورت ترکیبی انجام داد. حرکات ترکیبی، کالری سوزی را افزایش می دهد و تمرین های ورزشی را موثرتر می کند. حرکات مربوط به دو سر عضله ی بازو و یا اسکوات بالای سر را انجام دهید. این حرکت موجب کالری سوزی بیشتری می شود و ضربان قلب و متابولیسم شما را حتی پس از تمرین نیز افزایش می دهد.

۴- وزنه هایی که برمی دارید به اندازه ی کافی سنگین نیستند

سایز بازو- وزنه های سبک- برنافیت

روزهایی که از بلند کردن وزنه های سنگین می ترسیدید، دیگر تمام شده است. درحال حاضر همه ی شما می دانید که تنها وقتی می توانید وزنه های سنگین بلند کنید که به سختی کار کنید. اگر می خواهید کار کنید، باید با وزنه ای شروع کنید که ماهیچه های شما را تحریک می کند و آثار خوبی از خود به جای می گذارد. اگر وزنه ای انتخاب کرده اید که آن را می توانید ۱۰۰ بار یا بیشتر بلند کنید، باید بدانید که کار مهمی انجام نداده اید.

در اینجا خواهید فهمید که چطور می توان یک وزنه ی مناسب بلند کرد. ریلینگر می گوید: درهنگام یک تمرین ورزشی، وزنه ای بردارید که بتوانید آن را در سه تا پنج ست ۸ تا ۱۲ مرتبه ای بلند کنید. دو مرتبه ی آخر هر ست باید برای شما سخت باشد. بعد از آن می توانید به سراغ وزنه های سنگین تر بروید.

۵- وضعیت شما اشتباه است

برای یک محاسبه ی سرانگشتی نگاهی اجمالی به آیینه بیاندازید. آیا شانه های شما به سمت جلو خم شده است؟ ویلیام می گوید: در باشگاه افرادی را می بینم که کنترلی بر روی کتف و شانه ی خود ندارند. بیشتر آنها وقتی می خواهند تمرین های شنا یا مشابه آن را انجام دهند، به جای آنکه ستون فقرات خود را صاف کنند آن را به سمت جلو خم می کنند. برای جلوگیری از این اشتباه، مراقب حرکات خود باشید و اطمینان حاصل کنید که قفسه ی سینه و شانه های تان از هم باز هستند. می توانید هر چند دقیقه یک بار برای جلوگیری از این اشتباه، شانه های خود را به پایین و دوباره به بالا بیاندازید.

بیشتر بخوانید: 

بسیاری از افراد را می بینم که وزنه های نامناسب بلند می کنند و به خودشان صدمه می زنند. آنها وقتی می خواهند حرکت جلو بازو بزنند، کمر خود را خم می کنند. میکائیل می گوید اگر بدون خم کردن کمر نمی توانید این حرکت را انجام دهید، پس وزنه ی شما خیلی سنگین است. او می گوید: وقتی مقاومت کافی را به دست آوردید، دنبالچه ی خود را جمع کنید، شکم را به داخل بکشید و قسمت میانی بدن خود را درگیر کنید. سعی کنید آرنج خود را جلوی قفسه ی سینه نیاورید، چرا که این کار دلتوئید قدامی شما را درگیر می کند نه عضلات دو سر بازو را.

۶- برنامه ی غذایی شما مناسب نیست

سایز بازو- غذاهای ناسالم- برنافیت

آیا خودتان را غرق در تمرین های شنا کرده اید اما هیچ پیشرفتی در خود نمی بینید؟ علت آن چیست؟ شاید دلیل آن رژیم غذایی نامناسب باشد. اگر توضیح می خواهید باید بگویم ترکیب چربی بدن شما باید آنقدر پایین باشد که ماهیچه های بازویتان را بتوانید ببینید. اگر در حال ماهیچه سازی هستید، اما برنامه غذایی شما نامناسب است به جایی نخواهید رسید.

به عبارت دیگر، مراقب غذا خوردنتان باشید. پروتئین ها، بلوک های سازنده ی ماهیچه ها هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در هر وعده و به خصوص در ۳۰ دقیقه ای که در حال عرق ریختن هستید از آنها استفاده می کنید. یعنی زمانی که بدن شما برای جذب مواد غذایی آمادگی دارد. پروتئین به بازسازی فیبرهای ماهیچه ای که در طول تمرینات ورزشی پاره شده اند نیز کمک می کند. اگر به اندازه ی کافی پروتئین مصرف نمی کنید، سبزیجات و چربی های سالم زیادی مصرف کنید و میزان غذاهای فرآوری شده و شکر را به حداقل برسانید.

۷- شانه ها و کمر خود را فراموش کرده اید

آخرین باری که شانه و کمر خود را ورزش دادید چه زمانی بود؟ گاهی اوقات آنقدر سرگرم حرکات قدیمی بدنسازی می شویم که برای بالا تنه ی خود نیاز به حرکات جلو بازو داریم. گاهی آن دسته از ماهیچه های مهم را که به زیبایی بازوهای ما کمک می کند فراموش می کنیم.

بد نیست اگر حرکات ترکیبی شانه و کمر مثل زیر بغل، بارفیکس، پرس شانه و حرکات دیپ را انجام دهید. هر چه تخته ی شانه زیباتر باشد، بازو خوش فرم تر به نظر می رسد. به شما قول می دهم زنی وجود ندارد که شانه های زیبا داشته باشد اما بازوهای خوش فرمی نداشته باشد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]