نکات ساده ای که شما را از شر جوش کمر خلاص می کند

جوش های روی کمر تقریبا غیر طبیعی و آزار دهنده هستند. اغلب، افرادی که دارای پوست چرب هستند و یا موهای کمر خود را وکس می کنند، دچار جوش هایی بر روی کمر خود می شوند. لایه برداری، ماسک بدن، افزودن روغن های ضروری مثل روغن درخت چای، اسطوخودوس و زردچوبه به آب وان، اسکراب بدن و شست و شوی منظم بدن از جمله نکاتی هستند که شما را از شر جوش کمر خلاص می کنند.

آکنه یکی از اتفاقاتی است که در پوست بسیاری از افراد رخ می دهد، اما جوش کمر تقریبا غیر طبیعی و بسیار آزار دهنده است. اغلب، افرادی که دارای پوست چرب هستند و یا موهای کمر خود را وکس می کنند، دچار جوش هایی بر روی کمر می شوند که اغلب نیز منجر به لکه های سیاه بر روی پوست آنها می شود. این موضوع در مورد زنان اهمیت بیشتری دارد، چرا که موجب می شود نتوانند لباس های باز بپوشند. این مقاله به نکات ساده ای اشاره می کند که شما را از شر جوش کمر خلاص می کند.

به طور منظم لایه برداری کنید

لایه برداری برای پاکسازی روزنه های پوست، از بین بردن سلول های مرده و جوش های سر سفید بسیار مفید است. برای اسکراب پوست، از اسکراب های بدن و شکر دانه ریز، همراه با روغن نارگیل استفاده کنید.

از ماسک های بدن استفاده کنید

ماسک های بدن، روش خوبی برای سم زدایی، پاکسازی و تمیز کردن پوست است. یکی از این ماسک ها، ماسک خاک رس است که برای پاکسازی بدن می توانید آن را یک بار در هفته به بدن خود بزنید. ترکیب ذغال چوب فعال با خاک رس قهوه ای نیز به عنوان ماسک، گزینه های مفیدی محسوب می شوند.

 

روغن های ضروری را به آب حمام خود اضافه کنید

برای درمان جوش کمر کمی روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای، روغن زردچوبه یا نعناع را به وان حمام خود اضافه کنید و درون وان بخوابید.

 

از یک لیف یا اسکراب بدن ملایم استفاده کنید

اگر دچار جوش کمر هستید، لیف یا اسکراب های شدید، وضعیت را بدتر می کند. برای اسکراب بدن از لیف های نرم و اسکراب های ملایم استفاده کنید.

 

مراقبت های شبانه انجام دهید

شب ها قبل از خواب روغن درخت چای، چای سبز یا سیر را بر روی جوش کمر قرار دهید و بخوابید. این مراقبت های شبانه 100 درصد کارساز هستند، چرا که زمان لازم برای درمان را خواهند داشت.

در فصل تابستان، روزی دو بار دوش بگیرید

تابستان، پوست شما را چرب می کند که این موضوع منجر به تجمع باکتری های ایجاد کننده ی آکنه بر روی صورت و کمر می شود. روزی دو بار در هنگام صبح و شب دوش بگیرید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments