چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم؟

ما از دوران طفولیت علاقه مند یا متنفر از غذاهای سرخ شده و فست فودها به دنیا نیامده ایم. این اتفاق با گذشت زمان و با ایجاد عادت های غذایی به وجود می آید. در مطالعه ای که در مجله ی تغذیه و دیابت چاپ شد، دانشمندان ادعا کردند که تغییر شیوه ی غذا خوردن می تواند واکنش بدن شما نسبت به غذاها را تغییر دهد و مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کند.

در این مطالعه، ۱۳ شرکت کننده که دچار اضافه وزن بودند به دو گروه تقسیم شدند: گروه آزمایش و گروه کنترل. برای بررسی فعالیت مغز این دو گروه در هنگامی که عکس غذا به آنها نشان داده می شد، از هر دو گروه MRI گرفته شد.

سپس گروه آزمایش در یک برنامه ی مداخله ی رفتاری شرکت کردند که مواد آن شامل جلسات گروه پشتیبانی و منوهای کنترل غذا بود. هر یک از شرکت کنندگان مصرف کالری خود را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز کاهش دادند. آنها برای مهار احساس گرسنگی نیز فیبر و پروتئین به رژیم غذایی خود افزودند.

شش ماه بعد، هر دو گروه برای اسکن دوباره ی مغز آزمایش MRI دادند ولی نتایج آن بسیار تکان دهنده بود.

محققان به این گروه عکس هایی از غذاهای پرکالری چون سیب زمینی سرخ شده و غذاهای کم کالری چون ساندویچ بوقلمون نشان دادند.

آن دسته از افرادی که در گروه آزمایش و تحت یک رژیم غذایی شدید بودند و جانک فودها و چربی های ناسالم خود را حذف کرده بودند، نسبت به گروه کنترل فعالیت کمتری در جسم مخطط خود (بخشی از مغز که با سیستم پاداش آن در ارتباط است) نشان دادند. در واقع، محققان دریافتند که وقتی گروه آزمایش تصاویر غذاهای کم کالری را مشاهده می کنند، جسم مخطط آنها دچار جهش می شود.

محققان می گویند: تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود، شرکت کنندگان بیشتری باید در این مطالعات شرکت کنند و بخش های بیشتری از مغز باید مورد مطالعه قرار گیرند. اما نکته ی جالب اینجاست که مصرف غذاها چگونه ممکن است برنامه ی کاهش وزن را تحت تاثیر قرار دهد.

و اما نتیجه ی این تحقیقات: شما می توانید به مغز خود آموزش دهید مصرف غذاهای پر کالری را کم کند. تنها باید کمی بر روی این موضوع کار کنید.

۱- از خوردن غذا در بیرون از خانه بپرهیزید.

چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم

حذف غذاهای پر کالری و فست فودها یک روش سریع و اثبات شده برای حذف کالری های غیرضروری است. سعی کنید حتی الامکان از مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها بپرهیزید و غذاهای سالم و خانگی را جایگزین آنها کنید.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ ماده غذایی گمراه کننده که فکر می کنید سالم است

۲- با نوشابه خداحافظی کنید.

چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم

با مصرف نوشابه، تمام کالری های یک روز خود را دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است از خوردن نوشابه خودداری کنید. می توانید شیرین کننده های طبیعی یا آب های گازدار را جایگزین این نوشابه ها کنید. این آب های گازدار بدون اینکه مضر باشند به شما تصور خوردن نوشابه را می دهند.

۳- از مصرف فست فودها و غذاهای آماده بپرهیزید.

چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم

ممکن است فست فودها سریع و راحت آماده شوند، اما مواد مغذی که بدن شما به آنها نیاز دارد را تامین نمی کنند. علاوه بر این حاوی کالری بسیار بالا و غیر طبیعی نیز هستند.

۴- از مصرف میان وعده های غیر سالم بپرهیزید.

چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم

گاهی اوقات تصور می کنید چیزی که واقعا به شما انرژی می دهد مصرف میان وعده های غیر سالم است، اما زمان آن فرا رسیده که عادت های بد را از خود دور کنید. از مصرف غذاهای ناسالم به عنوان میان وعده بپرهیزید و سعی کنید وعده های کوچک غذایی حاوی فیبر و پروتئین را جایگزین آن کنید. این میان وعده ها به شما کمک می کنند تا هنگام مصرف وعده ی غذایی بعدی گرسنه نشوید. اگر به یک میان وعده ی سالم نیاز دارید از انواع کم کالری آن استفاده کنید.

بهترین راه برای هدایت مغز به سمت غذاهای سالم این است که خود را به خوردن غذاهای سالم عادت دهید. درست است که اجتناب از غذاهای ناسالم به خصوص در ابتدای کار سخت است، اما هر چه به رژیم خود پایبندتر باشید، این کار برای شما راحت تر خواهد شد. در ابتدا قدم های کوچک بردارید و پس از مدتی خواهید دید که به زودی به مصرف میوه ها و سبزیجات عادت خواهید کرد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]